Vannak autók, amiknek a jelentőségét egyszerűen nem lehet túlértékelni, a Ferrari F40 ilyen. Ez választja el az acélból épített, gömbölyded sportkocsikat a félelmetesen túlmotorizált, szögletes, szénszálból faragott űrcsótányoktól. Persze, volt már előtte Lamborghini Countach, de sportautóként a közelébe sem ért a Ferrarinak. Az F40 akkora dolog volt 1987-ben, mintha most Elon Musk nem csak kilőtte volna a Teslát az űrbe, de miután körbedriftelte a Marsot, még le is parkolta volna a Szaturnusz gyűrűjén.

480 idegbeteg lóerő cibált egy szénszálból, drótból és némi levegőből tákolt 1100 kilós bódét. A versenypályás gyökereket olyan komolyan vették, hogy se légkondi, se rádió, de még kesztyűtartó sem jutott bele, egy cél volt: menjen, de nagyon. A maga korában egy autó volt hozzá mérhető, a Porsche 959-es, amely szintén versenypálya-szökevény, de míg a Ferrari a nyers állatiasság felől közelített, addig Stuttgart a hightechben hitt. A B csoportban kellett volna maradandót alkotniuk, a versenysorozatban, ami túlságosan őrült volt, hogy létezzen.
Amit az F40-ről meg lehetett írni, azt már megírták, kezdve attól, hogy a vékonyra hagyott fényezés alól kilátszottak a szénszál-rostok, addig, hogy a középső, harmadik kipufogóvég valójában a turbók megkerülő szelepének a kivezetése volt. Ez a videó most azért érdekes, mert Nicola Materazzi, az F40 főmérnöke mesél arról, hogy is készült az autó. Például arról, hogy volt az utcaiautó-részleg, a versenyautó-részleg, de amikor rábízták a munkát, kapott egy külön részleget, vagyis egyedül ült egy szobában.
A Ferrari a nyolcvanas évek végére bajban volt, a vásárlóközönség szerint az autóik elpuhultak. Nicola elmeséli, hogy Enzo egy barátjának a fia egy M3-as (E30) BMW-vel lehagyta a Ferrari 308-ast. Pedig a 308-as a BMW árának a duplájába került. Olyan autó kellett, ami visszaállítja a sérült renomét.
Materazzi örökké elégedetlen volt, amikor a kaszni légellenállása nem tetszett neki, akkor azt a feladatot is megkapta, de így járt a váltóval is. A ZF azt mondta, nem bírja el a meglévő ötgangosuk a turbómotor nyomatékát, de vigyék csak ki versenypályára, teszteljék, aztán kiderül, mit kell kicserélni. Materazzinak ez nem volt válasz, inkább fejlesztett egy saját váltóművet. Ilyen, és ehhez hasonló sztorik mennek a félórás videóban, ami most sajnos csak az angolul (és olaszul) beszélőkhöz szól, aki teheti nézzen bele:

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
