A zöld Merga titka
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem.
Ez a könyv - amúgy itt a megrendelője - csak egy szokásos Belsőség-posztnak indult.

Meg akartam írni az első Alfa Romeóm történetét valami kis vasárnapi olvasnivalónak. Aztán rájöttem: a sztori annyira kacifántos, az az autó annyira ócska volt, mellesleg meg oly sok röhejes epizód keletkezett pluszban is a sztori körül, hogy egy mégoly hosszú Csikós-poszt kereteit is szétfeszítette volna. Interneten, folytatásban cikket közölni pedig ősi kannibál rítus, nem illik a modern társadalom szokásaiba. Tehát elszámítottam magam.
Ott ültem hát a poszt tűrhetőnek látszó, már megírt, de halálra ítélt testrészei fölött, kétségbeesetten. Tudtam, hogy akiknek mindenféle éjjeli vezetések során, félkómában, Münchenből, Imolából hazafelé elmeséltem vezetés közben, mind sokat röhögtek rajta, ezért nem volt szívem megfosztani az olvasóimat sem a történettől.
Egyetlen épeszű megoldást láttam: ez az alfás sztori képezhetné a gerincét annak a leendő könyvnek, amit pár Belsőség-olvasó oly régóta követel rajtam. Végre bűntudat nélkül akkora lére ereszthettem a sztorit, amekkorára mindig is akartam, s máris megvolt nagyjából a harmada a könyvemnek. Már csak két másik kellett.
Hogy kellő húzása legyen ennek az első műnek, beletettem hát életem legzűrösebb és legkomplikáltabb autós sztoriját, amiben mindenféle szörnyűségek előfordultak: hatósági jelzéssel való visszaélés, üzemanyag-csempészés, burkolt autóeltulajdonítás, okirat-hamisítás és még ezer más - még a jogászunkkal is konzultáltam, mielőtt megírtam.
Akkor az akciónkat siker koronázta, 1991-ben pedig csak ez számított, most pedig az arcvesztés a legnagyobb büntetés, amivel számolhatok, hát bevállaltam. Ha a valaha írt cikkeim közül bármit érdemes elolvasni az életben, akkor ezt biztosan, A zöld Merga titkánál kábé ötször ütősebb, csak mondom.
Aztán - ha már olyan sokan összekapcsolnak engem az öreg Mercikkel - megírtam az első állólámpásom történetét is, mely szintén nem nélkülözött néhány Háry János-i buktatót és akár születhetett volna ott néhány súlyos életbölcsesség is, ha hajlamos lennék észrevenni a bölcsességeket, amelyeket az élet dob elém. Így csak másoknak válhat hasznára, akik nálam okosabbak.
A legjobb, hogy mivel mindig hordtam magammal fényképezőgépet, ezért a legtöbb történetet egészen színessé tudtam tenni saját, korabeli fotókkal - ezek nekem kedvesek, másoknak lehet, hogy viccesek lesznek, de az biztos, hogy némi nosztalgiát mindenki érez majd, aki a kilencvenes évek elején, a rendszerváltáskor tudatánál volt ebben az országban.
Három év molyolás után tavaly november végén kész is voltam az irománnyal, a többi - lektorálás, tördelés, korrektúra, borítóterv, webes felület, nyomda szervezése - másik fél évet vitt el. Nekem nagyon tetszik a termék rajtam kívül eső része, a többit meg döntsétek majd el ti, mert én csak olyat tudtam írni, amit magam is szívesen olvasnék. Három masszív sztori, 144 oldal, színes képek, puha, de dupla borító, A5-ös méret, ha valakit a testiség érdekel.
Mivel totál amatőr vagyok a témában, viszont minden költséget én állok, ezért e poszt megjelenése után megnéznék pár napot, hogy mennyi megrendelés fut be az interneten át, mert az alapján nagy vonalakban be tudom tájolni, mennyit kellene nyomtatni belőle. Mert ha kinyomok 1500-at, és csak 500 kel el, akkorát bukok, hogy el kell adnom az Alfát, amit még be sem üzemeltem, tehát kivételesen nem tűnik túl jó ötletnek eljátszani a lazát.
Mihelyt látom az igényeket - ez a rendelések beindulása után maximum két-három nap lesz -, indulok a leszervezett nyomdába és megrendelem a munkát. Ha jól számolok az átfutással, kábé két-két és fél hét múlva megkapom a pakkot, akkortól kezdem postázni a könyveket.
Aki pedig nem bízik az internetes vásárlásokban, az a legszebb reményeim szerint személyesen is megveheti majd a könyvet a következő Parkoló Parádén, május 27-én a Hungexpón, tőlem. Ha valakinek jól jön, annak ott alá is írom akár a helyben megvett, akár az interneten át már korábban megvásárolt köteteket.
Tehát itt lehet megrendelni, persze a személyes adatvédelem miatt lesz ott egy elfogadandó disclaimer, de ettől nyomkodjátok csak a gombot bátran - remélem, nemcsak autóbuzik és roncsmániások veszik majd, hanem feleségek, barátnők, szerető gyermekek és anyukák is, férjeiknek, pasijaiknak, szüleiknek és nagyra nőtt fiaiknak. Azt hiszem, vagyis legalább remélem, ennek az ajándéknak bárki örül majd.
Pár megjegyzést ide teszek, látva a kommenteket:
- dedikálni sajnos nem tudok előre, mert a Femina webshop végzi a forgalmazást, hozzájuk megy be a nyomdából a pakk, s ott szorgos, általam ismeretlen kezek csomagolják, adják postára. Nem tudtam volna megbirkózni 500 vagy még több könyv tárolásával, küldésével. Ezért lesz a PP, csak készüljön el addigra... Ha nem, akkor az utána következő PP.
- a postaköltség azért van külön, gondolom, mert külföldről is veszik, illetve több tétel esetén darabonként nyilván alacsonyabb. De nem én intézem, ez a Femina webshop automatizált, évek óta működő rendszere.
- e-book formában nem lesz, mert amióta Ocskay Zoli barátomnak ellopták egy teljes könyvét, úgy, hogy a megjelenés napján kint volt az Encore-on és ezt a Veterán Aprón még meg is írták, majd sem a Veterán Apró kezelője, se az Encore nem akarta levenni, és ezzel pár évnyi munkája nagyjából elúszott, majd még a bírósági végzéssel is nagyjából elmehetett a Sóhivatalba, azóta kicsit tartok tőle. Egyelőre maradjunk annyiban - papír :-)

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
