Az adott témában való nörddé válás egyik biztos jele, amikor az ember naptári napot tart számon az imádat tárgyának. Tegnap volt például augusztus 6-a, vagyis 8/6, amiből már nagyon kevés belemagyarázással levezethető, hogy ez az AE86, azaz a kicsi, könnyű, hátsókerekes Toyota Corolla napja. A hacsiroku (a 86 szám japán fonetikus átirata) úgy lett kultusztárgy, hogy se nem gyors, se nem erős, még csak nem is különösebben szép. Egy dolgot tud: félelmetesen jó vezetni.
Ezt már kifejtette Karotta is, aki kompetens a témában, hiszen évekig volt neki, és rendeltetésszerűen nyúzta pályán.
A világ persze leginkább onnan ismeri, hogy a szintén kultikus japán autóversenyzős anime főszereplője volt. Az Initial D-t már megénekeltük, a témához való alázatos hozzáállás, az autók utolsó szögig való ismerete miatt még annak is ajánlott, akit amúgy hidegen hagy a japán popkultúra ezen vadhajtása.
Az Initial D utolsó részének utolsó jelenetében a főszereplő, Takumi elhajt az apja Subarujával, és az Akina hegy szerpentinjén szembejön vele egy GT86. Ennek a rendszáma 86-239, ami kiolvasva hacsi rokü ni szan kjü - hachi roku thank you - köszönjük 86. Ha még bírja az agyuk, akkor érdemes a GT86-tal folytatni, hiszen ez az autó ami továbbviszi a Hacsi örökségét a 2010-es években. Vályi Pista ódát írt hozzá, olvassák, és érteni fogják.
És ha még mindig azt gondolják, hogy 300 lóerő alatt nincs élet, akkor szánjanak rá 25 percet, és nézzék meg a Totalcar TV vonatkozó adását. Mert messze nem a lóerő a legfontosabb.