Imádnivaló zöld béka és francia mellényúlás
Heti merítés
A legutóbbi kaland és ha valakinek ilyen kocsija van, akkor vigyázzon, nehogy úgy járjon, mint én. Csővár és Penc között olyan moslék az út, hogy a disznónak nem adnám. Egy helyen le van szakadva a széle, persze kanyarban és ha pont akkor jönnek szembe, akkor belemész és felüti az olajteknőt. Ilyen tróger utakat utoljára Romániában láttam, de azok, akik 24 éven keresztül elviselték Ceausescut, azok meg is érdemlik. Mondjuk nekünk is jutott egy bonsai duce. Vagy papír Pol Pot – kinek, hogy tetszik.
Szóval nagy ütés, abban a pillanatban elkezdett világítani az olajnyomás jelző. Csuklott az összes közutasnak mindenféle rokona. Kihívtam a szerveket, hogy legyen már valami nyoma a dolognak. Kiérkezett Holmes úr személyesen.
- Miért hívott ki?
- Elnézést, hogy zavarom, altörzs úr, azt hittem elmondja maguknak a központ, hogy hova és miért kell jönni.
- Mi az, hogy altörzs?
- Hát, mivel a főtörzsnek 3 csillagja van, a törzsnek 2, de magának csak egy, akkor az lehet az altörzs – a szemei elhelyezkedése hirtelen Matolcsyhoz kezdett hasonlítani.
- Mi a probléma?
- Belementem ebbe a kátyúba és elkezdett világítani az olajnyomás jelző lámpa.
- Az nem kátyú, hanem útfolytonossági hiba.
- Nézze, a pinára sem azt mondjuk, hogy bőrfolytonossági hiba, hanem azt, hogy pina. Nevezzük már nevén a gyereket, hogy értsük is egymást!
- Máskor is világított már az a lámpa?
- Persze, hónapok óta úgy járok, hogy nincs olajnyomás, csak vártam, hogy mikor rombolhatok bele egy gödörbe.
Végül felvette a jegyzőkönyvet, szemmel láthatólag nagyon utálta, hogy dolgozni is kell neki.
Életem első autója. Egy békazöld kis varangy volt. Fateromtól kaptam, hogy ezen tanuljak meg szerelni és vezetni. A feleségemmel akkortájt ismerkedtem meg és így ő is használta. Olyan friss volt számára a saját autó élmény, hogy egyszer hazajött nélküle a munkahelyéről, mert elfelejtette, hogy autóval ment.
A vásárláskor egyetlen hibát követtem el, hogy nem néztem meg az olajszintet, ugyanis az első közös úton közölte az ECU, hogy „Engine Fault, repair needed”. Ekkor 2 liter olaj utántöltéssel elértük a maximum szintet, természetesen a hibakód nem szűnt meg.
Alapvetően nem feltétlen akartam volna új autót venni, de úgy állt, mégis szükség lesz egyre, mert nézegettem használtakat, azonban amennyi pénzem volt abból nem jött volna ki semmi értelmes, így az újak felé terelődtem.
Az alábbi feltételeknek kellett megfeleljen:
- Üzembiztos, kipróbált technika.
- Igénytelen, de egyben strapabíró belső tér.
- Pakolható csomagtér, jó rakodóterek.
- Rendben ki lehessen látni minden irányba.
- Árához képest kényelmes legyen.
A megbízható érthetetlen színű
2 éve hajtom a 44 lóerejét (már amennyi maradt belőle, de szerintem kb mind él), eddig csak egyszer hagyott az út szélén, de az is az én hibám volt, égve hagytam a villanyt...a hengerfej tömítés cseréje valószínűleg az autópályán ért hőterhelés hatására égett át.
Korábbi merítések
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.