Pénteken megnyílt az AMTS, és már az első napon meglepően nagy volt a forgalom, a hétvégére meg még nagyobb emberroham várható a Hungexpón. Az autóval menést csak az erős idegzetűeknek ajánlom. De ha már bent vagy, megkapod, amire vágysz. Egyértelműnek látom, hogy először a Totalcar standjára jössz el, Hangyászt szagolgatni, meg a Szuti-féle, cirka 500 lovas Celicát megnézni, amely 1:56-os időt megy a Hungaroringen. Ez azért nem gyenge. A TC Tuned Classics válogatás két autója is itt van, tehát irány az A pavilon 1-es standja, íme a képek, egy lapozható galériában:
A Skodát elvitte előlünk a nép
Azt mondom - szerencsére. Mert így könnyebb lett eldöntenünk, mit nevezzünk a TC AMTS-standjára.

Az A pavilon szépségeiről csináltunk külön anyagot. Az épület túloldalán egyébként, pont a standunk mellett kilépve az ajtón a drift-területbe botlasz. Szép időben az ember kicsit elunja a pavilonok mesterséges fényeit, basszusban gazdag és oxigénben szegény légkörét, ilyenkor pont jó szippantani egyet a friss égett gumiból. Van drifttaxi is, szerintem a tapasztalatlanok hozzanak váltó alsóneműt. Vagy nem?
Érdemes azt is megnézni, ami a hátteret adja: a drifterek boxait. Mit mondjak, itt gyorsan lőttem pár fotót, köztük a kedvencem, a 300 ló környékére felhúzott W124-es dízel Merci, minimalista belsővel. Errefelé a downsizing ismeretlen szó, általában egy nagy motorra tesznek egy még nagyobb turbót, praktikusan teherautó-méretben. De van itt minden trükk, irtózatos könnyítések, beépített sűrített levegős emelő, mint a Nascarban, ellenben viszonylag ritka, hogy a kipufogó az autó hátulján pufog ki. Elvégre minek cipelni azt a sok csövet? Íme a galéria, katt a képre!
Ha csendre vágysz, egyértelmű választás a G pavilon, ahol főleg új autók vannak, lányegében az összes aktuális, viszonylag új típus megtapizható.
Szintén a G-ben található a Magyarok a világ járműgyártásában kiállítás, traktorokkal, hajókkal, úthengerrel és még ezerféle érdekességgel kiegészítve, de itt van a már általunk is bemutatott Renner traktor is, amellyel talán újraéled a magyar traktorgyártás.
Az új magyar traktor: Renner
Kicsi, egyszerű, de a miénk. Turbó, GPS, robotkormány, automata váltó és érintőképernyő sincs benne, ám ami nincs, az nem is tud elromlani.
A pavilonokban látható tuningvilág után kicsit fura lehet a G pavilon villanyautós összeállítása, ahol még a Tesla Model 3 is megnézhető. De itt vannak a komoly dolgok, az Audi elhozta az E-tron Quattrót és kiszerelve a villanymotorjait is, hiszen ezek Magyarországon készülnek, a győri Audi-gyárban. A gyár teljes palettája megnézhető itt, a TT-től a Q3-ig, mint megtudtam, az A3 szedán lassacskán kifut és a gyártása átkerül Ingolstadtba, akkora az igény a Q3-ra.
A magyar importőrök közül a VW dobta a legnagyobbat, elhozták az I.D.Crozz nevű tanulmányt, amelyet ugyan 2017-ben mutattak be, viszont már nagyon a nyakunkon az első elektromos ID modell 2020-as piaci megjelenése. Állítólag egymillió euróra biztosították az amúgy valóban működőképes prototípust, amelybe be is ülhettünk. Nagyon érdekesen minimalista a belseje, szinte alig van szerelvényfala, csupán a kormány és egy lebegő képernyő van a vezető keze ügyében.
Úgy tűnik, gátszakadás előtt áll a villanyautó-piac, már ha lesz elég akku ahhoz, amit a VW illetékesei mondanak: 2025-ig 25 elektromos modell jelenik meg, erre a programra 30 milliárd eurót költ a csoport. Ez felfoghatatlan pénz, forintban csak 9 billió 330 milliárd, egészen pontosan, mert épp erős a forint. Nyolc gyárat alakítanak át villanyautó-gyártásra világszerte, de nemcsak erre költenek, töltőhálózat is épül, tehát az infrastruktúrát is fejlesztik. A Volkswagen I.D. modellek az MEB platformra épülnek, alapból hátsókerekes kivitelben, az erősek meg összkerekesek lesznek. Ha igaz a jövő, akkor már most látjuk azt itt, az AMTS-en: a villannyal közlekedünk, a benzinnel meg ökörködünk. Annyi mindig lesz a világon belőle, hogy kijöjjön belőle egy kis drift. Végülis a lovakkal is ez történt akkor, a mikor az autó a hódító útjára indult.
A G pavilonban a századik szülinapját ünneplő Citroën dobott még egy nagyot: szép kis történelmi sort raktak ki. Az első autó, egy Type A pontosan százéves most, ez a legeslegelső Citroën, amiből bő 24 ezret gyártottak. A kiállított, restauráltalan autó egyébként saját lábán állt be a csarnokba, és állítólag tavaly még jártak vele horgászni. De van itt minden: DS 21, CX, Ami 6, Traction Avant, BX, soroljam. Én kiraktam volna még egy XM-et is, de így is gyönyörű a kollekció.
A végére hagynám az AMTS-ről a személyes kedvencemet, amely egy PT Cruiser. Sajnos én elfogult vagyok, mert egyezik a monogramunk, pedig sokak szerint ciki az öregecskedő Chrysler. Ez a példány az olasz PT-rajongók klubjától származik, nehéz azt is megmondani, hogyan került rá vakereszt alakú tükör, western-jelelgű bőr belsővel és hasonlók, de tudjuk ezt be a művészi elme szabad szárnyalásának.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
