Mindent láttunk, már csak haza kellene jutni valahogy
Szerdán megvolt, amiért jöttünk: rogyásig pakoltuk a memóriakártyákat mindenféle elképesztően érdekes és értékes autó digitális lenyomatával, remélhetőleg egy kis utómunkával érdekes cikk és videó kerekedik belőle. 1800 kilométer és egy végig ámult délután után tulajdonképpen meg is volnánk, már csak haza kéne jutni valahogy.
Így hát megpirulva bár, de törve nem, folytatjuk a saját kis privát megbízhatósági futamunkat és az Alfa továbbra is unottan bünteti a mitugrász fiatalokat. Aki ennél többre számított, szaftos lerohadásokkal tarkított kálváriát várt, azt sajnos egyelőre nem tudjuk megkárörvendeztetni.
Szerdán ugyan elment a tompított, de kiderült, hogy csak az ablakmosó pumpa mellé szerelt relét rugdosta meg egy kicsit Csikós, és egy felesleges izzócsere után egy kevés mókolással már meg is oldódott. Mi is érezzük, hogy ez kevés, de a hiteles tudósítás kereteibe nem fér bele egy szándékosan elbarmolt kerékcsapágy. Jelen szöveg írása közben épp elkezdett jelentkezni egy új morgás, minden bizonnyal a váltó vagy difi felől, szóval még van remény.
Egyelőre csak egy Ultra Derm balesetről tudunk beszámolni, aminek feltehetően köze van az előző napi sietősebb etaphoz, amit végül egy távcsöves motorosrendőr akasztott meg kilencven udvarias euróval. Bővebben az alábbi videóban tájékozódhat az olvasó:
A bosszantó, de legalább tiszta kezdés után nekiindultunk a hazaútnak. Mivel rohanni nem jó, főleg nem akkor, ha már amúgy is rohantunk két teljes napot, inkább ketté szedtük a maradék ezerpárszáz kilométert. Így is kilencre fogunk Padova mellé érni a ma esti szállásunkra, nem igazán lenne biztonságos egyben menni hazáig.
Tekintve, hogy az út háromnegyedére vegyesen vihart vagy sima esőt jelzett az internet, és nekünk csak egy darab, ablaktörlésre korlátozottan alkalmas lapátunk van, megpróbáltuk kontrollálni az esőt egy csodaszerrel. Egy kis kenegetés után egész jól be is vált a Rain Control, de sajnos a megfelelő alapozáshoz nélkülözhetetlen ablakmosó folyadék csak akkor került elő, amikor már a vezető oldalra néhány tucat bogár tetemével keverve egyenletesen felvittem a víztaszító réteget.
Az én oldalamat ezek után ugyan lemostuk a kezelés előtt, de így meg maszatosabb lett, ezért Csikós oldalát inkább úgy hagytuk. Aztán persze esőben kiderült, hogy mire jó egy kis maszat. Előlem úgy takarodtak el a cseppek, mint a teleshop reklámban, a vezető oldal meg egy éles vonallal elválasztva szolgált kontrollként. Szerencsére ezúttal kellemes irányba tévedett az időjárásjelentés és egy órányi heveny eső után csodálatosan szép időben kanyarogtunk az tornyosuló hegyek között.
Aztán 45 euróért átvágtunk a vonulat alatt egy 12 kilométeres alagúton. Kaptunk rövid tájékoztató kiadványt is a megfelelő föld alatti viselkedésről: lassan menj, messze az előtted lévőtől. Így tettünk, átértünk.
Újra napfényre érve egy idő után feltűnt, hogy olaszra váltottak a feliratok. A Bertone megérkezett, és ma otthon is alszik. Nemsokára újra jelentkezünk, addig is álljon itt egy gif:
Ha kedvet kaptál az autócsodákhoz, hamarosan itt az egyik kedvenc autós rendezvényünk, a Hungaroring Classic, gyere el. Mi is ott leszünk!