Ez az a helyzet, amikor még a minden helyzetben köcsögzsaruzók is mindkét hüvelykjükkel jelzik: ezaz, na végre!
M3-as, szombat délelőtt, dugó. Már Gödöllő magasságában besűrűsödött a forgalom, persze itt is volt jobbról a sorokat előző, akinek mindenkinél sürgősebb dolga volt – de persze az is lehet, hogy csak az utolsó pillanatban jutott eszébe, mégsem itt kell lekanyarodnia a pályáról. Vagy csak nem működött a hűtőventilátora és fontos volt, hogy a melegben a két vesén a lehető legtöbb friss levegő áramoljon be a hűtőre. Ki tudja.

Aztán a sűrű forgalomból rendes dugó lett, mindenki lépésben, vagy még lassabban gurult – a Waze szerint egy baleset fogja vissza a haladást. Mi a lehúzódtunk tötyögni a külsőbe. Tükörben látom, hogy a leálló sávban a forgalomnál épp csak egy hangyányival gyorsabban csorog egy fényhidas-csíkos fehér Octavia RS. Azonnal a levegőben lassú köröket leíró ragadozó madarak jutottak eszembe: ezek vadásznak. Várom, hogy mikor intenek ki valakit a sorból, de semmi nem történik, gurulnak szépen előre. Talán a balesethez? Á, kizárt, oda tempósabban mennének. Még látni elől a kék-piros fényeket, mikor a jobb tükörben megjelenik egy Audi Q5. Óhhóhó, hát erre vadásznak a kékek!
Az ilyen pofátlanul a leállósávban előzgetőktől mindenkinek ökölbe szorul az arca. Mert az ilyenek azok, akik nem csak úgy belevizelnek a medencébe, hanem kiállnak az ugrótorony szélére, úgy pisálnak bele, nagy ívben. Igen, rá mindenki fejére. És nem csak a mindenkit leszarás az, ami ilyenkor az embereket joggal bőszíti fel, hanem hogy átkozottul veszélyes is, amit csinálnak. Aránytalanul nagy a sebességkülönbség a sorban álló-araszoló kocsik és a mindenkin felülállók autója közt. Ha ilyenkor valaki nem számít a szabálytalanokra, és esetleg épp felforr a vize, vagy más okból ki kellene húzódnia a leállósávra, az egy szempillantás alatt megtudja, milyen érzés lehet tesztbábúnak lenni egy ráfutásos balesetben.
Nem csak én láttam a rendőrautót, az audis is kiszúrta. Nagy fék, és azonnal húzta be a kocsit két külsőben araszoló közé. Gyakorlott lehet az ilyen helyzetek kezelésében, mert rögtön furakodott tovább a belsőbe, igyekezett egy teherautó takarásában maradni. Kiguvadó szemekkel figyeltem, mit lépnek erre a zsaruk. De nem történt semmi, gurultak a leállóban – a ragadozó madár továbbra is méltóságteljesen köröz a mező felett.
Na, mi az, megússza az audis? Nem figyelt a sasmadár? Aztán az Octavia indexel balra, szép lassan bekérte magát és csorgott a sorral. Közben az Audi el is ment mellette. Octavia megint finoman indexel, kimért tempóban beljebb sorol egyet. Ez az a pillanat, amikor már a zsákmány préda is érzi a tarkóján az éhes ragadozó tekintetét, amikor már tudja, hogy itt mindjárt a hátába mélyednek a karmok, de még azért remél, hogy hátha mégsem vették észre. De aki kintről nézi az egészet, tudja, nincs mit tenni, a zsákmányállat ki lett szúrva, csak a sas nem kapkod. Kivárja a pillanatot, amikor minden klappol.
Elhagyjuk az út szélén álló sérült autókat, mögöttük villog a másik rendőrautó tetején a „Baleset” felirat. Nincs már miért visszafogni a tempót, a sorok is elkezdenek gyorsulni, de nagy a tömeg. Az Audi igyekszik tempósan eltávolodni, a rendőrautó, egy vagy két kocsival hátrébb még mindig a legnagyobb nyugalomban megy a belső sávban. Aztán meglátom az előjelzőtáblát: Galga pihenő 500 méter. És már értem is, miért nem kapkodott a rendőrnő, aki a Škodát vezeti. Minek is. Nem fogja megállítani a nyílt pályán, a leállósávban elkezdeni az intézkedést. (A PMRFK sajtószóvivőjétől megtudtam, ő az a hölgy, akire a májusi járőrversenyen az egyetlen RS Octaviát rábízták).
A rendőr is le tud égni
Jelentés a rendőrolimpiáról: a karos forgalomirányításban a rendőrnők tűntek határozottabbnak, az autósok meg hülyének.
A következő pillanatban már látni is, ahogy az Octavia villogó fényekkel megelőzi az Audit, és kiinti a pihenőbe. Ha valaki ebben a pillanatban felkiáltott, hogy ezaazz, és még a levegőbe is bokszolt egyet, azt én teljes mértékben megértem. Hogy ez káröröm lenne? Nem hinném. Ez csak azon ritka pillanatok egyike, amikor úgy érzi az ember, hogy mégis csak van igazság, és az úszómester egy csattanósat odavert a trambulinról a medencébe vizelő bunkó seggére egy vizes gumipapuccsal.
Mindketten szépen megálltak a parkolóban, és elkezdődött, aminek ilyenkor el kell kezdődnie. Nem tudom, a napszaknak megfelelő köszöntésen felül mi jár még egy ilyen leállósávon autókázásért, gyorsan rá is kérdeztem. A konkrét esetről (adatvédelmi okokból) nem nyilatkozhattak a zsaruk, de ha valaki azt csinálja, amit láttunk, az a leállósávon haladásért 100 000 forintot fog terven felül elkölteni (akit érdekel, mi mennyibe kerül, ezen a linken megtudhatja). Ha az audis hölgy is így jár, szerintem megrokkantani nem fogja, az ajkai többe voltak. De nem is ez a lényeg. És nem is az, hogy most a pofátlan előzgetéssel megnyert másodpercek mellé egy bő félórás késést sikerült összehoznia. Hanem talán a rendőrök elmesélték neki, hogy miért baromi veszélyes ilyet csinálni.
Hogy legközelebb is magasról tesz majd mindenre és mindenkire? Fene tudja. Nekem mindenesetre megcsinálta a napomat, hogy egy ilyen csodásan felépített kiterelést láthattam, a tankönyvekben sem írják le szebben. Mindig örülök, amikor nem azt látom, hogy forgalmas úton kezdenek el intézkedni a rendőrök, mert sajnos még mindig előfordul, hogy a saját és mások testi épségét feleslegesen kockáztatják. Ja, és talán most, hogy leírtam, mennyire figyelnek a zsaruk az ilyen leállósávon előzgetésre ott, ahol számíthatnak rá, talán az ilyesmire hajlamosak meggondolják, ér-e ennyit a dolog. Tiszta nyereség lenne.
Tényleg itt kell igazoltatni?
Biztos, hogy van kevésbé veszélyes megoldás is, mint az autópálya leállósávjában intézkedni.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
