Színezzétek ki gyerekeitekkel a szürke karantént varázsaltos versenyautókkal!
Az az egy jó van az olyan nyomorult válságokban, mint ez is, hogy csodás dolgokat hoz ki a rendes emberekből. Will Pierce egy amerikai illusztrátor, aki egy Airstream lakókocsiban él, és most a karanténban otthon ragadt kölkök kedvéért publikált egy rakás kiszínezhető autós rajzot. De még milyeneket! Olyanokat, amik a legmenőbb és legfontosabb autók vonalait satíroztatják át észrevétlenül a mit sem sejtő gyermeked szívére.
Nézd ezt Minit! Amíg surrog a grafithegy, meséld el róla, hogy a görög zseni bácsi, aki tervezte, pont ugyanígy skiccelte fel egy szalvétára az eredeti autó ötletét 61 éve, ahogy ti firkáltok most. Nézzétek meg, hogy ez a korai változat, aminek aprók a kerekei, hogy a lehető legtöbb hely legyen benne. Ha a gyerek nagyobb, moralizálhattok azon, hogy ma pojácáskodásból egy új Minire is akkora kereket kell tenni, ami mellett csoda, hogy még motor és emberek férnek bele egyáltalán.
Vizsgáljátok meg a lövedék formájú Talbot-tükröket, és próbáljátok megfejteni, miért számítottak sportosnak, mit csinálnak a levegővel. Nevessetek azon, hogy kívül van az ajtón a zsanér, mert olcsóbb, aztán ma már a kilincset is motorosan eldugják a Tesla-félék. Ha véletlen az is érdekli a kölköt, mi hajtja, meséld el, hogy mekkora szám volt akkoriban, hogy keresztben tették bele a motort, együtt a váltóval, és az első kerekeit hajtotta. Azt ki ne hagyd, hogy úgy ment, mint a veszedelem, és a gumibakos rugóin pattogva mindenkit megvert a Monte Carlo ralin vagy háromszor. Ezen a ponton rajzolhattok rá egy csomó kiegészítő lámpácskát, pótkereket meg rajtszámot, az még semminek nem ártott meg!
Since y’all will be cooped up with bored kids in coming days, I’m releasing OODLES of free coloring pages—
— Will Pierce (@greatistheworld) March 17, 2020
ALL my book of 80’s rally cars (in 2 PDFs) and 20 others I thought might be fun. It’s like 84 pages total?
Feel free to share around & chill out!https://t.co/i4pLiDIDDE pic.twitter.com/150SKcWefb
Aztán térjetek át a Porschékra. Miközben a 911 versenyautó légbeömlőit árnyékoljátok, elmesélheted, hogy ott nyeli a levegőt... a mi is? Vajon hová megy az a sok levegő, ha a motor nem is elöl van, mint a Miniben? Ha furák a sárvédőszélesítések, mutasd meg neki, mennyivel nehezebb kibillenti az egyensúlyából, ha nagy terpeszben áll.
Utána jöhet a 935. Mesélj neki Moby Dickről, és fejtsétek meg, mi köze lehet egy cetnek egy versenyautóhoz. Keressétek meg az uszonyok, szilák és szélesítések alatt ugyanazt a Porschét, amit az előbb színeztetek. Elmesélheted, hogy ez volt a világ egyik első bálnája, aminek lassításkor állandóan lángolt a feneke. Vitassátok meg, hogy ez lehetséges-e a tengerben.
Ha a lángoló puki bejön, ugorhattok is egyből a 935 K4-re, amin ott két turbó, ami egyrészt követeli a rárajzolt lángot, másrészt csodás alkalom, hogy elmeséld, hogyan lehetséges, hogy valami pont kettő csigától legyen sokkal gyorsabb. Aztán jöhet a 917K, ami úgy ment 400-zal, hogy a rövid farka végén, amiről a nevét kapta (Kurzheck) az két semmi kis lapocska csapta fel a levegőt, és akadályozta meg (hellyel-közzel) hogy felszálljon.
Aztán térjetek át a modern Forma 1-es autóra, és számoljátok meg, azon bezzeg hány és miféle szárny van. Örüljetek együtt, hogy az egyik rajzon eleve fejjel lefelé van, így elmondhatod, hogy kb 200-250 km/h körül azok a szárnyak olyan sok leszorítóerőt termelnek, hogy akár mehetne is így egy F1-es, fejjel lefelé, egy alagút tetején.
A Lancia Stratos ki ne maradjon! Mesélj a középre tett Ferrari-motorról, a sisak-formájú kabinról, és főleg arról, hogy olyan picike és lapos, hogy a prototípussal Bertone bácsi a lezárt sorompó alatt gurult be a Lancia gyár udvarára, miközben a munkások álmélkodva ünnepelték. Meséld el, hogy azért nyitható a szeme, mert a felfelé nyíló lámpákkal lehetett nagyon lapos orra egy sportautónak úgy, hogy közben a bekapcsolt lámpa a szabványos magasságról világíthatott, hogy jól lehessen látni vele éjjel.
Alakítsatok ki szent egységfrontot, hogy a bukólámpa az autóipar legcukibb csodája, és fogadjátok meg, hogy egyszer közösen visszahozzuk, akkor is, ha utcára kell vonulni érte, mert egyébként drága, rossz a légellenállása, és egy kicsit bibisek lesznek a gyalogosok, ha elgázolja őket. Mondjuk akit egy Stratos gázol el, az automatikusan a mennyországba kerül, csak sajnos kettő darabban. Jó, ezt a részét ne dumáljátok meg, csak azt, hogy nagyon alaposan körül kell nézni, mielőtt az ember átkel az úttesten - de ne keljetek át, ha nem muszáj, hanem maradjatok otthon, és színezzetek.
Ha van kedvetek, írjátok meg kommentben a saját érdekes autótörténeti meséiteket, sok kölök fog a földön medzsózni odahaza, legyen min gondolkodniuk brümmögés közben. És ha tudtok bármit tenni, hogy jobban teljen az idő mindenkinek, akkor ne habozzatok, és minden rendben lesz!
A letöltő link pedig Will rajzaihoz itt.