Mi történt az iraki diktátor fiának elveszett Ferrari F40-ével?

2020.05.05. 17:00
14 hozzászólás

Scott Chivers YT-csatornája Ratarossa néven fut, és Ferrarikkal foglalkozik töménytelen mennyiségben. Scott Ferrarikat vesz, hoz rendbe, ezen kívül gyűjt is. Sőt, a mindennapokban is egy 2003-as Ferrari 360 Challenge Stradale-vel közlekedik, elmondása szerint ezzel megy boltba, és a gyerekét is ezzel viszi iskolába. Valószínűleg a márka iránti rajongása miatt jutott arra a döntésre, hogy felkeresi az évek óta Irakban porosodó Ferrari F40-et, ami halála előtt Szaddám Huszein pszichopata fiáé volt, Udajé.

Idén júniusban lesz tizenhét éve, hogy az amerikai haderő megölte az iraki diktátor legidősebb fiát, aki nem mellesleg óriási autógyűjtő volt. Udaj állítólag több mint 1200 luxusautó halmozott fel rövid élete során, Porschéktól kezdve Lamborghiniken át Ferrarikig. Emellett Udaj egy szadista pszichopata volt, aki rengeteget ölt kedvtelésből, borzalmas történetek keringenek róla. Hatalmából kifolyólag gyakorlatilag azt csinált, amit akart. Egy alkalommal már Szaddám is megelégelte fia kegyetlenségeit, így bosszúból elégette autóinak nagy részét. Ami pedig megmaradt, azt halála után a helyiek széthordták, illetve volt olyan példány is, amit az amerikai katonák kedvtelésből felrobbantottak - például egy Lamborghini LM002-t. Ezért is számít óriási ritkaságnak a fennmaradt F40 - azontúl, hogy csak 1311-et gyártottak belőle 1987 és 1992 között.

Scott célja az volt, hogy felkutatja az autót, megveszi, és rendbe hozza, mint mindegyik Ferrariját - csak ez kicsit ritkább és egészen elképesztő története van. Két videót is posztolt csatornájára, az elsőben még csak segítséget kért nézőitől, hogy aki bármit is tud az autó pontos hollétéről, az árulja el neki. Nagy meglepetésére óriási népszerűségre tett szert Ferrari-mentő terve, sokan a segítségére keltek. Ami fontosabb, hogy kapcsolatba került Chris Smith-szel is, aki 2016-ban ugyanezt tervezte, mint amit ő. Egyébként aki nézte az Amcsi benzinfalókat (Gas Monkey Garage), az tudhatja kiről van szó, ő Big Chris.

95517980-134491934830016-3046830785454925124-n

A második videóban Big Chris mesél is az F40-el kapcsolatos élményeiről, hogy először ő is leszűkítette Irak északi részén fekvő Erbílre a keresési területet, majd odarepült, és közelebbről is szemügyre vette az autót, ami vastag porréteg alatt pihent már évek óta. (Egyébként nekünk is volt a Ferrariról már hírünk még 2012-ben, amikor az első fotók elkezdtek róla terjedni erről a környékről.) Végül a Gas Monkey Garage csapata nem vette meg az autót, mivel iszonyat költséges lett volna rendbe tenni, a szállításról nem is beszélve.

95047250-2721548468168559-1744580349002758981-n

Chris próbálkozása óta eltelt négy év, és ezalatt az autó tulajdonosa megbízott egy belga Ferrari-specialistát az F40 rendbe szedésével, ami kábé lehetetlen feladat volt. Scott az első videója végén fel is sorolja, hogy - látatlanba, a kapott infók és észrevételei alapján - miket kéne cserélni, illetve pótolni az autón, és egészen horribilis összeg gyűlik össze. Minden bizonnyal ez csak a töredéke volt mindannak, amit ténylegesen ki kellett cserélni, vagy meg kellett javítani. A beletett munka mennyiségébe pedig belegondolni is rossz.

Mindezek ellenére úgy tűnik, a specialistának sikerült életre kelteni a Ferrarit, mivel tavaly már az utakra is kimerészkedett vele. Őrületes, hogy működőképessé változtatta ugyanazt az autót, ami ki tudja mennyi ideig rohadt eldugva, a por alatt. A végeredmény bámulatos látványt nyújt.

Jelenleg egy szaúdi autógyűjtő tulajdonába van az F40, amit 1,150 millió dollárért kínál eladásra, azaz a mostani árfolyam szerint 371 millió forintért. Chris így a szállítási költéség, papírozás, és persze a hihetetlenül magas ár mellett letett a rendkívül ritka Ferrariról, de továbbra sem adja fel, hogy egyszer egy példány az ő gyűjteményébe is bekerüljön.