Rengeteg régi roncs rozsdásodik egy Nápoly alatti 160 éves alagútban
Nápoly legnagyobb terének, a Piazza del Plebiscitónak a két legfőbb látványossága az azt közrefogó királyi palota és a bazilika. Pedig a tér közelében, egész pontosan harminc méterrel alatta van egy harmadik, igen elképesztő látnivaló is: a 160 éves Bourbon-alagút, amiben 1900-as évekbeli autók és motorok porosodnak.

A Bourbon-alagút biztonsági okokból született, ugyanis II. Ferdinánd nápoly-szicíliai király szeretett volna egy menekülő útvonalat, ami összeköti a királyi palotát egy katonai bázisponttal. Így szükség esetén, például újabb felkelés - az 1848-49-es után - bekövetkeztében a királyi család könnyen kimenekülhetett volna. Az alagút építését Ferdinánd 1853-ban rendelte el, azonban sosem épült meg teljesen, mivel időközben (1859-ben) a király meghalt, az építés pedig félbeszakadt.
Az alagút elkészült részét viszont időről-időre használták, a harmincas években például lefoglalt csempészautókat és motorokat tároltak benne, a második világháború alatt pedig menedékként, és katonai kórházként funkcionált. A háború után már kevesebb szerepe volt az alagútnak, csak a bombázásokban megsérült vagy megsemmisült tárgyaikat, háztartási gépeiket hordták ide az emberek, ugyanis konkrétan erre a célra volt kinevezve. 1970-ben aztán lezárták és évtizedekig megfeledkeztek róla.
A kétezres években egy csapat geológus újra feltárta és felderítette az alagútrendszert, és számos elzárt helyiségre bukkantak: többek között találtak egy befalazott folyosót, ami egy tágas, menedékként használt térbe nyílik, illetve találtak egy keskeny lépcsőt is, ami egy, a bazilika mögött lévő szobába vezet. Nem utolsósorban pedig rengeteg magára hagyott veteránautót és motort fedeztek fel, amik évtizedek óta meg sem mozdultak, csak csendben rozsdásodtak. A járműveken túl egyébként számos fasiszta szobor is előkerült, amit a háború utáni időszakban hordtak be az emberek.
Az alagút feltérképezése után megtakarították a járatokat a korábbi, háborúban megsérült romos kacatoktól, csak a járműveket hagyták bent. Így az alagút ideális helyszínévé vált egy nem mindennapi veteránautó-múzeumnak, és meg is nyitották a Galleria Borbonica néven futó kiállítást, amit hétvégente lehet látogatni.
Bejön a pusztuló roncsok, mint téma? Az archívum ezen címkéje alatt sok ilyet találsz még.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
