Ha megy, nagyon megy. Ha áll, nagyon áll
Válogatás a Népítélet javából
Az angol ballerina! - Triumph Spitfire
Egy szabadidős elfoglaltsághoz azonban nincs hálásabb autó a kis Triumphnál! A Spitfire restaurálása nem sokban különbözik egy motorkerékpár felújításától, csak több hely kell hozzá! És szinte nincs még egy klasszikus autó ebben az árkategóriában, ami több vezetési élménnyel gazdagítana. Az alkatrészellátás a mai napig kifogástalan, alig van olyan alkatrész amit ne lehetne beszerezni, kivétel a korai példányok-de az Internet segítségével ez is csak idő kérdése…
Milyen veteránautót vegyünk? Csikós nepperűz
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Imádnivaló seggrakéta - Smart Cabrio
Fiatalon már kacérkodtam a megvételével. Akkor anyagi okok miatt nem vettem meg, majd jött a családalapítás ahol nem volt reális egy kétszemélyes autó megvétele. Válásom után kellett egy kicsi, olcsó autó, amivel nem probléma a parkolás, a fiammal bárhova elmegyek, ezért racionális döntésként merült fel ez az autó újra.
Folyamatos vigyorgás - Mazda MX5
Akkoriban Berlinben laktunk, úgyhogy elkezdtem nézegetni a Mobilén a helyi kereskedésekben elérhető Mazdákat. A kedvesemmel el is mentünk, megnéztünk, kipróbáltunk többet - 4 fokban, nyitott tetővel korzózva a városban vigyorogva, miközben mindenki hülyének néz, az megvan? -, és nagyon változó volt a felhozatal. 3500-5000 euró között volt már NC is, de nekem az NB jobban tetszett. Megdöbbentő volt, hogy némelyikhez közeledve már messziről hallatszott a rozsda csámcsogása. Itteni javítási költségekkel számolva azok az autók, a rohadó küszöbjeikkel lényegében gazdasági totálkárosak voltak.
Bolla Gyuri kalandja egy kicsit későbbi MX5-ben
Ha megy, nagyon megy. Ha áll, nagyon áll - MG F
Körülbelül két éve úgy éreztem, hogy kezd kihalni belőlem a vezetés szeretete köszönhetően a napi rutin vezetésnek (munka oda-vissza), már rég nem vágytam csak úgy autókázni a hétvégéken. Hollandiában élek, itt amúgy is jobbára érthetetlen fogalom a vezetés, mint játék - köszönhetően a sok kamerának és a kanyar szinte kizárólag 90 fokos értelmezésének. Tehát elkezdtem valami kis roadster után kutatni, gondoltam, ha a filmeken naponta ezzel járnak a menő gyerekek, nekem sem jelenthet nagy gondot feláldozni egy keveset a kényelemből. Olcsóbb autót kerestem, nem túl nagy teljesítménnyel, hiszen kihasználni amúgy sem lehetne.
L´art pour l´art - Alfa Romeo Spider
Borzalmasan öncélú egy vas: nagyon látványos és stílusos, ezért cserében jó ha az ember hozzászokik, hogy szűk, olaszmajom pozícióban ül, 120 fölött a menetszél lobogtatja a fület, nincs csomagtér, nincs rugózási komfort. A mechanika a 105-ös sorozatú Giuliettákból származik azok minden nagyszerűségével és nyűgével együtt (1960-ról beszélümk most!) és az Alfa - akkori szokásához híven nem volt rest ezt így változatlanul legyártani 1994-ig!
Korábbi merítések a Totalcaron
- Karika és gyémánt
- Válogatás a 2000-es évek javából
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.