Az R32-es Skyline GT-R-jéből Magyarországon alig található néhány példány, és mobile.de-n is csak 4-5 darabot kínálnak belőle, szóval nem egy népautó, de mivel készült belőle vagy 44 ezer darab, nem is egy olasz versenyautó-szintű gyűjtői ritkaság. Hacsak nem a HKS Zero-R-t nézzük, mert abból összesen négy darab van az egész világon, amivel bőven túltesz az olyan szintén ritka, de ismertebb változatokon, amilyen mondjuk az R400 vagy az R-Tune.
Az eleve legenda-számba menő, tuner-alkatrészeket gyártó HKS anno négy Nissan BNR32-t dolgozott át (egyes források szerint tízet, amelyek közül hat a HKS roncstelepén végezte), de a munka bőven túlmutatott az egyszerű tuningon, a cél az volt, hogy a versenyautók révén szerzett tudással kihozzák a típusból a maximumot. Csakhogy így olyan kevés érintetlen alkatrész maradt az autókban, hogy hivatalosan már nem is Nissannak számítottak, pont ahogy az Alpinák nem BMW-k és a RUF-ok sem Porschék. Éppen emiatt maradt ennyire ritka a Zero-R: kvázi önálló típusként muszáj lett volna törésteszteknek alávetni őket, ami egyenként 13 millió yenbe került volna, ezt nem vállalták be, pénzügyileg sehogy sem térült volna meg. Hivatalos bejegyeztetés nélkül a négyből három Zero-R porfogásra lett ítélve a shizuokai gyár valamelyik sarkában, a maradék egyet pedig Brunei szultánja vásárolta meg magának.

Időközben viszont változott a szabályozás, így 2006-ban a HKS arra eszmélt, hogy az autókat már simán lehet legalizálni, de azt is tudták, hogy az eltelt tizenpár évben a technika elavult, így maradt a radikális továbbfejlesztés: az eredeti 2,7 literes 450 lóerős motort kidobták, a helyére pedig egy 2,8-as Nismo GT motor került egyenesen a JGTC-ben versenyző GT-500 R34-ből. A motor a HKS saját GT2530 turbójával 600 lóerőt produkált, amihez egy hatgangos Getragot társítottak. Az első példányon még az eredeti, magnézium felnik is megmaradtak, amelyeket direkt a Zero-R-hez gyártott az olasz Tecnomagnesio, az elfáradt felfüggesztés teljesen új lett, a gátlók és a csillapítók természetesen saját gyártásúak. Az autó külön egyedisége, hogy valódi kétüléses, mivel az üzemanyag tank a hátsó utasok helyére került át, ez teszi lehetővé a szűkre húzott hátsó lökhárítót, erről a részletről legkönnyebb felismerni a Zero-R-eket.
A felújítással végül is jól járt a világ, hiszen megmentette a három Zero-R-t a feledéstől. Gondolhatnánk, az igazi nyertes eközben a szultán, aki így egyedüliként birtokolja a Skyline-ok Szent Grálját, de a pár éve készült, fenti videóból kiderül, hogy új, szintén bruneii gazdája lett az autónak, és a motorja is újra lett cserélve, az értéke viszont így is felbecsülhetetlen.
A képek a WhichCarról származnak, ha néznél még, irány a ShakotanToday vagy a Speedhunters.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
