Így nem bűn a tuningolt veterán Ferrari
Willy König hétvégente gyakran kérte el anyja Ford Taunusát, aki abban a hitben adta oda fiának az autót, hogy hétvégi kirándulásokra megy vele. Mindeközben Willy valóban közel volt a természethez, de annál is közelebb jutott a hegyi versenyekhez, amiken rendszeresen elindult. Egészen addig tudta titokban tartani, amíg a dobogó legtetején integető Willy képe bele nem került egy helyi újságba.
Kiadó mágnásként sem tett másképpen, mindig a versenyzés közelében marad, mellette pedig megengedhette magának, hogy Ferrarival járjon. Amikor megvette az egyik első nyugat-német Ferrari 365 GT4 BB-t, nem volt elégedett a teljesítményével, ezért elkezdte reszelgetni. Annyira jól sikerült, hogy egyre többen kérték meg, csináljon nekik hasonló autót, így született meg a 80-as és 90-es években is meghatározó König Specials.
1978 májusában érkezett meg ez a Ferrari 512 BB az Egyesült Királyságba, akkor még ezüst színnel és merész, kék Connolly bőr belsővel. Hét évvel később fényezték feketére és kapta meg a König Special cuccokat. A legnagyobb cserélt elem a gépháztető, amivel együtt a hátsó kerékjárati ívek is kiszélesedtek, beledolgoztak egy hátsó szárnyat és egy NACA légbeömlőt is. Ezzel együtt felkerültek rá a hozzá passzoló küszöbök és az első splitter a duplikált lámpákkal, ha a végtelenül menő bukólámpa nem volna elég.
Egész újak alatta a 17 colos felnik, amik azért nem lógnak ki az összképből, mert a klasszikus ötágú Ferrari mintát követik, ezeket az Images Wheels készítette. Ettől függetlenül az egész autó távolról sem sok, egyszerűen csak annyira ott van a tömény 80-as évek hangulata, mintha szüntelen világítana felette egy neonreklám a narancssárga naplementében.
Picit fáj, hogy idő közben a kék bőrbelsőt is áthúzták, de a világosszürke sem mutat rosszul. Szép a háromküllős Momo kormány, a sok körműszer és kicsike, füles kapcsolók mindenütt. Az egészben úgyis a klasszikus, nyitott kulisszás váltó a legszebb részlet, benne a vékonyka pálcával.
Berlinetta Boxer-t jelent ugyan a BB, de valójában a 4,9 literes motor egy 180 fokos hengerszögű V12-es. Az 512-es gyári változata 360 lóerős és 451 Nm nyomatéka van, ebből a König Special 450 vagy akár turbófeltöltőkkel 620 lovat is kihozott. A feltöltött változat 3,9 másodperces gyorsulást és 320 km/óra feletti végsebességet tud. Ez ma is dermesztően gyors volna. Nincsenek csigák ezen a feketén, de teljes felújítás után többre is képes, mint állni a garázsban.
Valamivel több mint 920 darab 512 BB készült, és ezekből csak 101 autó lett jobbkormányos, de mégsem ez ennek a feketének az igazi különlegessége, hanem az, hogy nem a Turbo rágó papírján van.