Dolgozott BMW-n és Airbuson, most mennyei retró Porsche 911-eseket épít
Tagadhatatlan, hogy az öregített Porsche 911-es nem új műfaj. Mára egyre többen vágnak bele ebbe projektbe, és most a Singer, a Kaege Retro és a DP Motorsport után itt az angol Theon Design is, mely szintén 964-esekből épít retró hangulatú, de modern megoldásokkal és tuningolt motorral szerelt 911-est. Persze, hogy súlyosan jól néz ki ez is.
Azzal kezdődött az egész, hogy Adam Hawley szeretett volna magának egy saját ízlése szerint szabott 911-est, amit el is készített. Az autó egy 911 SC, melybe versenyzésre felkészített 993-as motor került és a fogadtatása annyira pozitív volt, hogy elkezdte komolyan tervezgetni a későbbi Theon Design 911-et. Ebben van is tapasztalata, hiszen tervezőként két évtizeden át dolgozott olyan gyártóknak, mint a Jaguar, a Land Rover, a Lotus és a Lexus, valamint a BMW, de még az Airbus A380-ason is dolgozott.
Mint a legtöbb restomod, ez is egy feláldozható autóval kezdődik, ami jelen esetben egy 964-es. Az autót teljesen szétkapják és mindent felújítanak rajta, aztán 3D szkennerrel mennek végig rajta, hogy minden részlet a lehető legpontosabban modellezhető legyen CAD programban.
Különböző Porsche modellekről származnak az apró részletek, mint a 991 Speedster nyomán készült alumínium tükrök vagy a klasszikus Turbo szélesítés. Az egész mégis leginkább az első generációs Porsche 911 Carrera RS-re rímel leginkább. Már csak azért is, mert ez is egy könnyű, de erős sportautó.
Igaz, a beltér azért hozza a személyre szabott luxus hangulatot a megrendelő ízlése szerint összeválogatott színekkel és a mindenütt felbukkanó, kockásra fonott bőrkárpittal. Hawley még a nyitható hátsó szárny gombját is úgy tervezte meg, hogy illeszkedjen a régies kapcsolók sorába. Az ülések mégis látványosan új fazonú kagylók, így kissé kilógnak az összképből, mint a lapostévé az intarziás komódon.
3,6-tól egészen 4,0 literig tart a motorválaszték, az első Theon Design 911-esben 3,8 literes, hathengeres bokszermotor van ITB-kkel, Mahle dugattyúkkal és Carrillo hajtókarokkal, Getrag G50 kézi váltóval. Több mint 370 lóerős és bő 400 Nm nyomatéka van, az autó pedig csak 1248 kg.
Ezt az autót Hong Kongban élvezheti majd gazdája, de a Theon Design bárkinek épít egyet. Ehhez viszont legalább 300 ezer fontra lesz szükség és 18 hónapnyi türelemre, ennyi idő alatt épül meg az egyedi retró 911.
Épp erről az autóról forgatott egy könnyfakasztóan gyönyörű videót Henry Catchpole. A Carfection videóját én már rongyosra néztem, szerintem te sem leszel ezzel másképp: