Lehetne gyors is, de ez a sárga 918 Spyder is csak egy szobor
Ritkán mozgatnak meg a szupersportautók, elvégre lehetetlenül drágák, aggasztóan gyorsak és irgalmatlanul drágák. Annyira messze esnek a kézzel fogható világtól, hogy utcán is csak ritkán látni ilyesmit. Ahogy pedig telik az idő, úgy növekszik folyamatosan az értékük, aztán temperált garázsból járják a különböző gyűjteményeket. Ahelyett, hogy versenypályán hajtsák hétvégente vagy legalább pojácáskodnának vele egy tetszőleges világváros legmenőbb utcáján.
Szóval távol esik tőlem is a szupersportautózás és igazából mindenre válasz volna egy patent 911 GTS, de a Porsche 918 Spyder egy kicsit más. Ez volt az első minden elsöprő istencsapása, amivel valaha találkoztam és egyben az első hibrid, aminek láttán nem rázott ki a hideg. Mert a 918-as egy csomó ismert porschés stíluselemből épül fel, csak közben baromi széles és meglehetősen lapos.
2013-ban ráadásul sorra jelentek meg a hibrid szupersportautók, így a Porsche 918 Spydernek rögtön lett két kihívója: a McLaren P1 és a LaFerrari. Igaz, nálam az ominózus Top Gear féle gyerekes és értelmetlen balhé eldöntötte, hogy mind közül melyik a legszimpatikusabb.
Aztán még Nardóban az ebédszünet után beleültem és olyan érzés volt, mintha űrhajóban zúznék a csillagok között. Az élénk zöld színnel szegett kagylóülések körül mindenhol kilátszik a fényes karbon, ami az egész 918-as alapja. Először megtolja a két villanymotor bő 280 lóereje, aztán bedörren a 4,6 literes V8 az ember mögött és elkezd üvölteni. 90 fokos hengerszögű V8-asa szárazkarteres, síkforgattyús főtengelye van és mindössze 135 kg-ot nyom. Önmagában 608 lóerős (8700-nál adja le) és akár 9150-ig is forog.
887 lóerő és 1280 Nm nyomaték kipréseli az ember tüdejéből a levegőt. 2,6 másodperc alatt lezavarja a 0-100-at és még 20 másodpercen belül megvan neki a 345 km/órás végsebesség. Mindezt úgy, hogy a besorolás szerint A+ energiaosztályú, tehát szinte kinőnek mögötte a fák és a virágok. Az EPA szerint majd’ 20 zéró emissziós kilométer kiadja egy feltöltéssel. Muhaha!
918 darab készült belőle és természetesen a prototípusok, előszériás autók és egyebek. A 238-as sorszámút 2015-ben szállították le Hong Kongba és az élénk sárga színe miatt azért egy picit én is sárgulok az irigységtől. Ahogyan arra számítani lehetett, ebbe se tekerték nagy intenzitással a kilométereket, csak 1450 mérföldet (2335 km) mutat az órája.
Biztos vagyok benne, hogy lesz olyan gyűjtő, aki átutalja érte a 895 ezer angol fontot. De arra egyre kevesebb az esély, hogy ne egy temperált, tökéletesen megvilágított garázsban várja a következő neves aukciósház árverését.