Lehetne gyors is, de ez a sárga 918 Spyder is csak egy szobor
Ritkán mozgatnak meg a szupersportautók, elvégre lehetetlenül drágák, aggasztóan gyorsak és irgalmatlanul drágák. Annyira messze esnek a kézzel fogható világtól, hogy utcán is csak ritkán látni ilyesmit. Ahogy pedig telik az idő, úgy növekszik folyamatosan az értékük, aztán temperált garázsból járják a különböző gyűjteményeket. Ahelyett, hogy versenypályán hajtsák hétvégente vagy legalább pojácáskodnának vele egy tetszőleges világváros legmenőbb utcáján.

Szóval távol esik tőlem is a szupersportautózás és igazából mindenre válasz volna egy patent 911 GTS, de a Porsche 918 Spyder egy kicsit más. Ez volt az első minden elsöprő istencsapása, amivel valaha találkoztam és egyben az első hibrid, aminek láttán nem rázott ki a hideg. Mert a 918-as egy csomó ismert porschés stíluselemből épül fel, csak közben baromi széles és meglehetősen lapos.
911 GTS: a Porsche arany középútja
Keményebb, erősebb és hangosabb a Porsche 911 GTS, de itt még mindig szempont a mindennapi használhatóság. Persze, csak a versenypályás veretés mellett.
2013-ban ráadásul sorra jelentek meg a hibrid szupersportautók, így a Porsche 918 Spydernek rögtön lett két kihívója: a McLaren P1 és a LaFerrari. Igaz, nálam az ominózus Top Gear féle gyerekes és értelmetlen balhé eldöntötte, hogy mind közül melyik a legszimpatikusabb.
Saját magát égette a Ferrari és a McLaren
Bár már messze nem tartom olyan innovatívnak és elragadó látványvilágúnak a Top Geart, mint mondjuk 5-6 éve (a technika fejlődése ma már elérhetővé teszi a grandiózus képek készítését szinte mindenkinek), de még mindig úgy gondolom, hogy a legnagyobb hatású és kategória- valamint trend-teremtő autós műsor.
Aztán még Nardóban az ebédszünet után beleültem és olyan érzés volt, mintha űrhajóban zúznék a csillagok között. Az élénk zöld színnel szegett kagylóülések körül mindenhol kilátszik a fényes karbon, ami az egész 918-as alapja. Először megtolja a két villanymotor bő 280 lóereje, aztán bedörren a 4,6 literes V8 az ember mögött és elkezd üvölteni. 90 fokos hengerszögű V8-asa szárazkarteres, síkforgattyús főtengelye van és mindössze 135 kg-ot nyom. Önmagában 608 lóerős (8700-nál adja le) és akár 9150-ig is forog.
Melyik V8 a szerethetőbb?
Főtengelyüktől függően máshogy muzsikálnak a V8-asok. Melyiket szeressem?
887 lóerő és 1280 Nm nyomaték kipréseli az ember tüdejéből a levegőt. 2,6 másodperc alatt lezavarja a 0-100-at és még 20 másodpercen belül megvan neki a 345 km/órás végsebesség. Mindezt úgy, hogy a besorolás szerint A+ energiaosztályú, tehát szinte kinőnek mögötte a fák és a virágok. Az EPA szerint majd’ 20 zéró emissziós kilométer kiadja egy feltöltéssel. Muhaha!
918 darab készült belőle és természetesen a prototípusok, előszériás autók és egyebek. A 238-as sorszámút 2015-ben szállították le Hong Kongba és az élénk sárga színe miatt azért egy picit én is sárgulok az irigységtől. Ahogyan arra számítani lehetett, ebbe se tekerték nagy intenzitással a kilométereket, csak 1450 mérföldet (2335 km) mutat az órája.
Biztos vagyok benne, hogy lesz olyan gyűjtő, aki átutalja érte a 895 ezer angol fontot. De arra egyre kevesebb az esély, hogy ne egy temperált, tökéletesen megvilágított garázsban várja a következő neves aukciósház árverését.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

