Kevés ilyen aktív futóműves Corvette prototípus maradt

2021.11.16. 14:38
1 hozzászólás

1986-ban a General Motors rátette kezét az angol Lotusra és rögtön egy komoly feladatot is kiosztottak a könnyű sportautókban otthonosan mozgó mérnököknek: a világ leggyorsabb szériagyártású sportautója volt a cél, melynek a C4-es Chevrolet Corvette adja az alapját. Ehhez a Lotus fejlesztett egy motort, ami elfér az L98-as V8 helyén, de alumínium blokkos, négy vezérműtengelyes és 32 szelepes. Ez az LT5-ös 375 lóerővel és több mint 500 Nm nyomatékkal került a ZR-1-esbe, amivel 4,5 másodperces 0-100-at és 290 km/órás végsebességet tud.

Szélesebb nyomtávja, szélesebb gumijai és sportosabb felfüggesztése tisztességes tapadást adott a Corvette ZR-1-nek, és a visszajelzések is jól voltak. A gyárinál valamivel szerényebb adatokat mért tesztjén a Road & Track magazin, de az 5 másodperc körüli sprint és a 288 km/órás végsebesség azért továbbra sem lassú, és különösen a ‘90-es években nem volt az. A Lotus viszont nem csak motort, de egy fejlett aktív futóművet is tervezett hozzá, amiből végül nem lett méregdrága opciós tétel.

28 millió dollárt különített el a General Motors egy olyan aktív felfüggesztésre, melyet a Lotus Forma-1-es technológiáinak felhasználásával készítettek a Bilsteinnel és nagyban javította a Corvette kezelhetőségét. A rendszer mind a három módban (Touring, Sport és Performance) hat csillapítási beállítást tett lehetővé és az útviszonyokhoz alkalmazkodva állítja a lengéscsillapítókat, hogy tényleg ne lehessen lerobbantani a ZR-1-est az aszfaltról.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!

Akkoriban rengeteg kilométert tekertek ezekbe az autókba, hogy teszteljék a rendszert. Még Daytonában is hajtották 24 órán keresztül, 175 mérföld/órás átlagot futva, csak a tankolás idejére álltak ki vele. 25 darab ilyen aktív felfüggesztéses Corvette prototípus épült, amikből mára csak néhány darab maradt fent. Az egyik kísérleti alvázszámmal ellátott Corvette-ért most 90 ezer dollárt kérnek, cserébe azt is garantálják, hogy a spéci felfüggesztés is működik benne.

Most pedig nézd meg videón Winklertől, milyen volt az utolsó orrmotoros Corvette!