Kevés ilyen aktív futóműves Corvette prototípus maradt
1986-ban a General Motors rátette kezét az angol Lotusra és rögtön egy komoly feladatot is kiosztottak a könnyű sportautókban otthonosan mozgó mérnököknek: a világ leggyorsabb szériagyártású sportautója volt a cél, melynek a C4-es Chevrolet Corvette adja az alapját. Ehhez a Lotus fejlesztett egy motort, ami elfér az L98-as V8 helyén, de alumínium blokkos, négy vezérműtengelyes és 32 szelepes. Ez az LT5-ös 375 lóerővel és több mint 500 Nm nyomatékkal került a ZR-1-esbe, amivel 4,5 másodperces 0-100-at és 290 km/órás végsebességet tud.
Szélesebb nyomtávja, szélesebb gumijai és sportosabb felfüggesztése tisztességes tapadást adott a Corvette ZR-1-nek, és a visszajelzések is jól voltak. A gyárinál valamivel szerényebb adatokat mért tesztjén a Road & Track magazin, de az 5 másodperc körüli sprint és a 288 km/órás végsebesség azért továbbra sem lassú, és különösen a ‘90-es években nem volt az. A Lotus viszont nem csak motort, de egy fejlett aktív futóművet is tervezett hozzá, amiből végül nem lett méregdrága opciós tétel.
28 millió dollárt különített el a General Motors egy olyan aktív felfüggesztésre, melyet a Lotus Forma-1-es technológiáinak felhasználásával készítettek a Bilsteinnel és nagyban javította a Corvette kezelhetőségét. A rendszer mind a három módban (Touring, Sport és Performance) hat csillapítási beállítást tett lehetővé és az útviszonyokhoz alkalmazkodva állítja a lengéscsillapítókat, hogy tényleg ne lehessen lerobbantani a ZR-1-est az aszfaltról.
Visszapillantó
Akkoriban rengeteg kilométert tekertek ezekbe az autókba, hogy teszteljék a rendszert. Még Daytonában is hajtották 24 órán keresztül, 175 mérföld/órás átlagot futva, csak a tankolás idejére álltak ki vele. 25 darab ilyen aktív felfüggesztéses Corvette prototípus épült, amikből mára csak néhány darab maradt fent. Az egyik kísérleti alvázszámmal ellátott Corvette-ért most 90 ezer dollárt kérnek, cserébe azt is garantálják, hogy a spéci felfüggesztés is működik benne.
Most pedig nézd meg videón Winklertől, milyen volt az utolsó orrmotoros Corvette!