Kevés ilyen aktív futóműves Corvette prototípus maradt
1986-ban a General Motors rátette kezét az angol Lotusra és rögtön egy komoly feladatot is kiosztottak a könnyű sportautókban otthonosan mozgó mérnököknek: a világ leggyorsabb szériagyártású sportautója volt a cél, melynek a C4-es Chevrolet Corvette adja az alapját. Ehhez a Lotus fejlesztett egy motort, ami elfér az L98-as V8 helyén, de alumínium blokkos, négy vezérműtengelyes és 32 szelepes. Ez az LT5-ös 375 lóerővel és több mint 500 Nm nyomatékkal került a ZR-1-esbe, amivel 4,5 másodperces 0-100-at és 290 km/órás végsebességet tud.

Szélesebb nyomtávja, szélesebb gumijai és sportosabb felfüggesztése tisztességes tapadást adott a Corvette ZR-1-nek, és a visszajelzések is jól voltak. A gyárinál valamivel szerényebb adatokat mért tesztjén a Road & Track magazin, de az 5 másodperc körüli sprint és a 288 km/órás végsebesség azért továbbra sem lassú, és különösen a ‘90-es években nem volt az. A Lotus viszont nem csak motort, de egy fejlett aktív futóművet is tervezett hozzá, amiből végül nem lett méregdrága opciós tétel.
28 millió dollárt különített el a General Motors egy olyan aktív felfüggesztésre, melyet a Lotus Forma-1-es technológiáinak felhasználásával készítettek a Bilsteinnel és nagyban javította a Corvette kezelhetőségét. A rendszer mind a három módban (Touring, Sport és Performance) hat csillapítási beállítást tett lehetővé és az útviszonyokhoz alkalmazkodva állítja a lengéscsillapítókat, hogy tényleg ne lehessen lerobbantani a ZR-1-est az aszfaltról.
Visszapillantó
Akkoriban rengeteg kilométert tekertek ezekbe az autókba, hogy teszteljék a rendszert. Még Daytonában is hajtották 24 órán keresztül, 175 mérföld/órás átlagot futva, csak a tankolás idejére álltak ki vele. 25 darab ilyen aktív felfüggesztéses Corvette prototípus épült, amikből mára csak néhány darab maradt fent. Az egyik kísérleti alvázszámmal ellátott Corvette-ért most 90 ezer dollárt kérnek, cserébe azt is garantálják, hogy a spéci felfüggesztés is működik benne.
Most pedig nézd meg videón Winklertől, milyen volt az utolsó orrmotoros Corvette!

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.
- Hírek
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
Az áramot nem kosárban adják.
- Hírek
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.
- Hírek
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.
- Hírek
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
Csak a hétköznapi csúcsidőkben.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
