Bármilyen kanyarban bármekkora tempót mindenféle dráma nélkül megbír és többek között ebben volt az első Ford Focus RS nagy mágiája. Elsőre kisebb tűzijátéknak tűnik, mint a hatalmas szárnnyal szerelt, összkerekes Escort, de a versenypályákon és a raliban is nagyot ment a Ford új kompaktja, melynek legegyszerűbb utcai változatait is egyszerűen jó volt vezetni. Az első generációs Focus RS eleve egy ritkaságnak készült, hiszen az épp 4500 fölé húzott darabszám előrevetítette, hogy lesznek belőle majd megőrzött példányok.

Nagyját ráadásul az angolok szippantották fel, így több mint az autók fele jobbkormányos, és ebből a szempontból egészen tipikus ez a 72500 kilométert futott RS is. Dokumentált előélete és érintetlen karosszériája van, a belteréből is kiirtották a használatból eredő kopás csíráját a kormány újrabőrözésével. Persze, ügyelve arra, hogy a karima oldalán a Sparco ülésekhez passzoló színű kék kötés legyen, mint eredetileg.
Fejlesztését a Ford mérnökei és a Milton Keynes-i Tickford Engineering csapata végezte, az autót a Ford 2,0 literes, négyhengeres turbómotorjával szerelték, bő 210 lóerővel és 310 Nm nyomatékkal, tisztességes Quaife sperrrel, a futóművébe Sachs lengéscsillapítók, a könnyű OZ felnik mögé pedig 1 G-s fékezőerőt is lehetővé tévő Brembo fékek kerültek.
Ahogyan a Focus bevezetésekor, úgy most is akadt egy kis probléma a névválasztással. 1998 júliusában a kölni bíróság a Burda kiadó kérésére utasította a Fordot arra, hogy a Focus név használatát hagyják meg az egyik magazinnak, végül sikerült megegyezniük, ezért a világ minden táján egyformán Focus lett az Escortot váltó kompakt. Az RS-t eredetileg Racing Focus néven adták volna ki, de a Racing Puma nem bizonyult túl sikeresnek, ezért végül a Rallye Sport rövidítése mellett döntöttek.
Akárcsak a Renault Clio V6, az első Ford Focus RS is nagyon jó úton halad abba az irányba, hogy öreg hot hatch helyett vágyott klasszikus legyen belőle, amire az ilyen makulátlan autók csak rátesznek egy lapáttal.
Ezzel a kicsi, sárga Renault Clióval azért te is karcolnál
Ez minden, csak nem cuki. Egészen elvetemült világ szülöttjének látszik a Renault Clio V6, mert ilyesmit nem szokás az utcára engedni.
Nézd meg azt is, milyen lett az utolsó Ford Focus RS 350 lóerővel és összkerékhajtással!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
