Toyota, amit soha

Válogatás a legfrissebb Népítéletekből

2021.11.28. 15:56
10 hozzászólás

Toyota amit SOHA - Toyota Avensis

A kép illusztráció
A kép illusztráció

2021 január első hetében vásároltam az autót egy magyarországi Toyotában beszámított autóként árulták a 2011-es Avensist vezetett szervizkönyvvel. Az autó magyarországi így lekérdezve sem ért meglepetés a km rendben volt, az autó kívül belül nagyon szép állapotban volt/van.

...

Egy év alatt a vételár felét sikerült rálapátolni a 2.2 D-cat Avensisemre.. Igen utána olvashattam volna, hogy ez a motor hajlamos a hengerfejességre, de erre a szerviztörténetre nem számítottam.. Ha újra kezdhetném mindenképpen egy benzines Avensist vásárolnék.

Winkler és a 2.2-es Avensis

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Kulcsszó: multilink futómű - Ford Focus

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Tizenhat éves volt amikor megvettem. Harmadik tulaja vagyok. A szokott történet: az első tulaj nyolc éves koráig (az eladásig) vezette a szervízkönyvet. Második tulajnál már ilyesmiről szó sem volt, kapta az autó amit kapott (szegény), használós családi verda lett, a lecserélésig, amikor beszámíttatták egy neppernél. Ekkor jöttem én, aki tisztában voltam vele hogy nem új hanem tinédzser korban lévő foglalkozós autót fogok kapni az újkori ár töredékéért.

Mia, a munkába járós élményautó - Mazda MX5

A videó illusztráció

Egy éves külföldi tartózkodásom után olyan helyzetbe kerültem, hogy lehetőségem nyilt saját autó vásárlására. Tudni kell, hogy egy szigetről beszélünk, ahol évente max 1 hónapot esik az eső. Vásárláskori szempontok a következők voltak: 1. legyen hozzá alkatrész, 2. ne legyen túlzottan drága a szervize, 3. ne csak egy közlekedő edény legyen.

Éber álom minden percben - Dodge Challenger

A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)
A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)

Feeling erről szól ez a gép. Minden percet imádok benne tölteni. Egyszerűen magával ragad,pedig ez a gyártáskori leggyengébb motor. Jó vezetni. Megjelenése letaglózó.Kényelmes elöl, bár a ball láb tere lehetne nagyobb. Nem családi autó,de 5 fő azért elfér benne. Hátul nem lehet kilátni oldalra, ablak gyakorlatilag nincs és nem egy jó érzés eltölteni fél óránál többet hátul.

...

Alkatrész,szervíz háttér nincs. A márka FIAT koncepciójamiatt európában nincs támogatása. Vannak szervizek szerte az országban ahol élelmes kreatív szerelőkkel meg lehet komolyabb bajokat is oldani,de ez vissza lépés annak aki megszokta,hogy leadom a kulcsot szakszervízben és a lemosott hibátlan autót veszem át. USA autót az vegyen akinel van ideje felkutatni az egyes egységek specialistáját.

Körzete az autópálya, tempója... elegendő - Audi A6

A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)
A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)

Nos, hol is kezdjem. 2014 óta vezetek, az eddig birtokolt autóim közül ez a legújabb, és műszakilag a legjobb is. Volt szerencsém először szétrohadt Mazda 323-hoz, kemény 2 hétig volt meg, aztán egy C180 Mercedeshez (amit 3 év használat, 60 ezer km és durván 1 millió ft ráköltés(/fenntartás) után is annyira szerettem, hogy nem volt szívem eladni valami brazil trógernek aki alatt szép lassan elporlad, inkább maradt a családban) továbbá egy 89-es Toyota Camryhez, ami az eddigi tapasztalatok alapján kis odafigyeléssel tovább fog tartani mint én, úgyhogy nem tervezem eladni :)

...

A dokumentumok mellé állapotfelmérő lapot is kaptam. Akksi cserés, lökhárító elöl-hátul, jobb hátsó ív javítva volt, xenon néha pislákol, némi olaj szivárog, meg volt valami hibakód ami azóta se jött elő. Nagyobb gond viszont az automata váltó, nagy gáznál erősen berántott, váltásnál néha "csúszott". El is vittem Audi specialista barátomhoz, akinél kiderült, hogy a váltó olajhűtője felé az egyik hollandi olyan faszán volt meghúzva hogy kézzel lehetett lepörgetni, ennek köszönhetően a váltóból csupán 3 liter olaj hiányzott. Állítólag pár héttel korábban volt átvizsgáláson egy automata váltó „szerelőnél”, eléggé szabotázsgyanús a dolog. Lényeg a lényeg, kb. 10 perc alatt elhárult a váltópara az olajszivárgással együtt. 

Korábbi merítések a Totalcaron

Japán, német vagy olasz? Mindegyikkel szívni fogsz!
Öreg Alfa, BMW, Honda és egy kakukktojás a heti merítésben, ahol ezúttal a 80-as éveké a főszerep.
Mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék
Lehet, hogy már te is ültél benne. Válogatás a Népítélet keleti feléből

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.