Válogatás a legfrissebb Népítéletekből
Egy szerszám, a lehető legjobb értelemben véve
Talán az utolsó terep legenda - Jeep Wrangler
Az első olyan terepjáróm (egyben az első Jeep), ami kiváló terepjárós tulajdonságok mellett aszfalton is fájdalommentesen használható. Persze ezt a viszonylagos kényelmet a merevhidak és alvázas felépítés kordináta rendszerben kell értelmezni.
Funkcionális terepjáróknak, mint én, teljesen ideális megoldás. A "funkcionális terepjárás" azt jelenti, hogy azért megyek terepen, mert arra van dolgom. A célom nem az, hogy feszegessem a határokat, hátha sikerül elakadni. Ha meg lehet kerülni egy dagonyát, akkor megkerülöm, nem hajtok direkt bele.
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Eddigi legcsendesebb utazóautónk - és ez minden pénzt megér - Mercedes-Benz V osztály
Gyermekeim még éppen abban a korban vannak, amikor nem túl égő nekik a szülőkkel elmennyi kirándulni / nyaralni, de már eléggé méretesre megnőttek mind a négyen.
Kicsi lett tehát a Ford Galaxy mint utazóautó (még egy önmagában kispolszki-méretű tetőbox-al együtt is), és jó egy évig nézegettem a lehetőségeket. A nagycsaládos kedvezmény szimpatikus, elvégre 2,5 millió forint nem kevés pénz, de valahogy úgy elszálltak az újautó árak ebben a kategóriában (is), hogy egy év alatt gyakorlatilag elfogyasztották a kedvezményt, és még rá is tettek.
Az autó mindenkinek külön fotelt és gyakorlatilag teljes privátszférát nyújt. Elképesztően kényelmes, mintha az ember (szó szerint) egy guruló nappalival menne utazni. Apa (vagy anya) elöl terelgeti a ménest (amelyik a 2,5 tonnával nagyon dícséretesen megbirkózik), hátul pedig a szembefordított üléssorok az autóban jelenleg elérhető legnagyobb kényelmet nyújtják utazáshoz.
Nyáron ennek nagy tesztje volt egy olasz út - Páduáig egy lendülettel, megállás nélkül, tankolás nélkül, egyetlen zokszó nélkül. Tankolni nem kellett (mert a sűrű forgalomban elérhető 100-110-es sebességnél 7,2-t fogyasztott), WC-re odáig nem kellett menni, más ok pedig ennél az autónál nincs a megállásra. Nincsenek elgémberedett tagok, nincsenek verekedő utódok, csak a csend és a relaxáció.
Lakóautónak se rossz a V osztály
Eszköz - Dacia Dokker
Egy szerszám, a lehető legjobb értelemben véve, munkaeszköznek vettem, annak is használtam, sosem állt meg, mindent és mindenkit elvitt ahova kellett. Érzelmek kiváltására kizárólag a praktikumával és a megbízhatóságával képes.
Angol arisztokrata - Jaguar S-Type
Elég rossz műszaki állapotban volt mikor vettem, konkrétan életveszélyes volt, a fékszervónál az egyik cső kerti slagra volt cserélve, a motortartó bakokból hiányzott az anyacsavar, de a karosszériája szép volt és nem volt rohadás alul se mivel pár éve hozták be Olaszországból. 2.5 V6 5 sebességes kézi váltóval, még a facelift előtti karosszéria de már a faceliftes belső és technika.
Műszakilag mostmár hogy a vételár 2,5 szeresét ráköltöttem, mondhatni tökéletes, azért még 1 millát rá lehetne költeni és akkor lenne olyan mint az új.
Kiváló japán egy kis rozsdával - Mitsubishi Lancer
5 év és 100,000km Suzuki Swift után másra vágytam, szerettem, de untam már a harcot a rozsdával, más autók is tetszettek, nem akartam leragadni. Nem csóróságból volt Swiftem, hanem mert lakásra gyűjtöttem és sokakkal ellentétben nem akartam többnek mutatni magam, mint ami vagyok.
Fentebb már írtam, a szépség megítélése egyedi, ezért úgy vagyok vele, elég ha nekem tetszik, nem pazarolnék sok szót a megjelenésére. Elölről kissé bamba, nem egy agresszor. Hogy mindenki értse: “nem takarítja a belső sávot” (szerintem az átlagpolgárok kétharmada azt sem tudja, milyen autó ez).
Korábbi merítések a Totalcaron
- Japán, német vagy olasz? Mindegyikkel szívni fogsz!
- Öreg Alfa, BMW, Honda és egy kakukktojás a heti merítésben, ahol ezúttal a 80-as éveké a főszerep.
- Mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék
- Lehet, hogy már te is ültél benne. Válogatás a Népítélet keleti feléből
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.