Ezek a pillanatok kísérnek el minket 2021-ből
Best of Moments
Ez volt az első teljes évem a szerkesztőség főállású tagjaként, és több olyan emléket is elviszek magammal ebből a 365 napból, ami később ugyan megismételhető, de az első alkalom mégis különleges. Biztosan ilyen a Mini motor kiemelése, nem csak azért, mert először csináltam életemben ilyesmit, hanem inkább azért a csodás hangulatú összetartásért, ami körbevette. A szerkesztőség számos tagja megfordult aznap a kertemben, és szenzációs volt a sok home office-ban töltött hónap után ismét élő, személyes kapcsolatot létesíteni. Annyira jó volt, hogy később csak úgy, party jelleggel megismételtük, ki tudja, akár hagyomány is lehet belőle.
Kint a motor a Miniből!
Vannak hibák, amik csak használattal jönnek elő – így lehet, hogy bár télen remekül működött, most szezonban hónapokra kidőlt a ’91-es Cooper.
Hasonlóan angyali pillanat volt a Mazda MX-5 vs Porsche Boxster fotózás. Bár Dani nagyrészt egyedül bonyolította a napot, ám szüksége volt kísérő kocsira és társra, hogy a két sportautóról menetben kép készülhessen. Így érkeztünk oda Antival és Rolanddal, meg Csabi barátom Berlingójával, melynek raktere szerencsére olyan alacsony, hogy csodálatos átlövős képeket tudtam onnan alkotni. Bár volt más emlékezetes fotózás 2021-ben, a héten lesznek még kedvenc fotós meg kedvenc autós összeállításaink, amikor azokra is sor kerül, de az elsőt egyszerűen nem lehet elfelejteni.

Zomborácz Iván
Az év legjobb íve valahogyan mindig az, amikor komákkal egymást gyepáljuk robogókkal, versenypályán. Ilyenkor a legszemetebb módon beszúrsz a másiknak, mert ha ki is ütitek egymás alól a bringát, abból se súlyos sérülés, se anyagi csőd nem lesz. És az egésznek a csúcsa az volt, amikor lementünk Visontára, és egész nap kergettük egymás a rekkenő hőségben.
2015-ben ott volt az első 24 órás versenyünk, és mindig az első a legemlékezetesebb. Olyannyira fontos emlék, hogy az egykori versenygépünk, a Berzerkernek keresztelt Honda Dio ZX azóta már a magángyűjteményem megbecsült darabja (és ordas tuningot fog kapni a tervek szerint). Nyár végén pedig visszatértünk, büdös nagyot mentünk, a végére cafatokban volt a gumi széle, és ez elég is volt ahhoz, hogy 2021-ből erre emlékezzem vissza legszívesebben.
Eltelt hat év, újra Visontán csapattuk hat lóerővel
Tudományos igényességgel megvizsgáltam, és arra jutottam, 6 lóerővel is lehet nagyot menni.
Jakusovszky Kristóf
A kedvenc TC-s pillanatom igazából nem pillanat volt, hanem egy nagyobb idősávot ölelt fel. Ez a 33. Parkoló Parádén történt meg, ahol zenitjére ért a minőségi trógerkedés. Kivonult Szabó Dani és Kevin barátom a Trip120-as Skoda 120-szal, ami mellett egy rögtönzött muzsikasziget is alakult, ahol öcsém pergette a képzeletbeli bakelitet. Nem gondolta túl senki, minimális eszközökkel dolgoztunk és mégis rengetegen jöttek oda, hogy a PP legfaszább hangulatú helye ez a pár négyzetméter. A legjobb dumálgatások is ezen a Parádén történtek. Eszményi volt, na!

Gajdán Miklós
Nekem két kedvenc pillanatom is lett volna, de lemaradtam mindkettőről. Az első amikor lemaradtam a Mini motor kiemeléséről. Sokat dolgoztunk rajta, küzdöttünk vele izzadásig, mégsem sikerült odáig eljutni vele, hogy kijöjjön a helyéről. Mégis jó volt az egész, részben a buli miatt, de azért is mert azért lehet azt hinni, hogy azért hozzájárultunk a motor kiszereléséhez. A másik pillanatról a 32. Parkoló parádén sikerült lemaradni, pedig ott is igyekeztem minél tovább kitartani. Annyi volt a történet, hogy az egyik vidékről érkezett résztvevőnek bezárta magát az autója és együttes erővel próbáltuk feltörni. Kísérleteztünk az ajtókeret kiemelésével, a motorház felnyitásával, míg végül a megoldást az jelentette, hogy az elhúzott ajtókereten benyúlva sikerült megnyomni a szélvédő alatt heverő távirányító nyitógombját. És én nem voltam ott! De örültem, hogy végül ez is jól végződött.
De ha már Parkoló Parádé, akkor az is 2021 krónikájához tartozik, hogy idén vettem részt először ilyenen, és mindjárt megbántam, hogy nem korábban szántam rá magam erre a lépésre. Ráadásul az öreg BSA motorommal látogattam ki, ami korábban Csikósnál vendégeskedett. Zsolt pedig azzal az NSU-val kísért el, amit én kezdtem összerakni, de végül ő fejezett be. A parádén a BSA még a veterán cuccokhoz nem különösebben vonzódó Papp Tibi érdeklődését is felkeltette, méghozzá annyira, hogy a nyeregbe is felpattant. Íme a bizonyíték:
Lendvai Zsolt
Az én legkedvesebb idei Totalcar-pillanatom nem kifejezetten a tartalomkészítéshez kötődik. Számomra az jelentette a legtöbbet idén, hogy újra teljes gőzzel a TC szekerét húzhatom. Lassan, sőt, nyár óta már több mint tíz éve lesz annak, hogy a csapat tagja vagyok. Már-már az egyik legrégibb bútordarabnak mondhatnám magam, de elég kalandosra sikerült ez az évtized. Voltam gyakornok, külsős, majd külsősből belsős, aztán belsősből megint külsős, és most újra itt vagyok. Ebből adódóan aztán az egyik kedvenc pillanatom az volt, amikor hosszú idő után újra a szerkesztőségben pacsiztam le a régi-új kollégákkal.
Papp Tibor
2021 a büntetőfékezések éve volt, ki ügyesebben, ki ügyetlenebbül kivitelezett technikával indult a hülyeségi bajnokságban, lásd még Berki Krisztiánt, aki 14 milliónyi kárt csinált a saját Bentley-jében, a buszban meg 25-öt +bíróság+jogsi+felfüggesztett. Nekünk is volt egy büntetőfékezőnk az idén, méghozzá a MűhelyPRN egyik résztvevője. A videó megjelenésének napján hozta le a Vezess azt a rendőrségi sajtóinfót, amelyben az abonyi büntetőfékező 42 éves férfiről írnak. A nép egy pillanat alatt levette az autón lévő jellegzetes húzásnyomokról, hogy a Corolla Verso pontosan ugyanaz az autó, mint amit átvizsgáltunk. Csodálatos vizuális memóriájú népek a YouTube-követőink, és ezt a tudásukat kommentben meg is osztják! Egy pillanatig komolyan elgondolkodtam, hogy a MűhelyPRN jelentkezési lapján legyen-e egy kérdés, hogy "Szoktál büntetőfékezni?", de a végén elengedtem a dolgot. Hátha egyszer jelentkezik Berki, Bentley-nk még sosem volt és erről legalább tudjuk, hol volt törve.
Perkó Rudolf
A kollektíva többségének a hétköznapi feladatai sokszor az autók közvetlen közelségében zajlanak (hozás-vivés, tesztelés, fotózás, videózás), az enyém viszont inkább a monitorom mögött a fülemre égett telefonommal, és mindenféle tárgyalóasztaloknál. Éppen ezért sokra értékelem az olyan pillanatokat, amikor én is ki tudok menni a többiekkel valamilyen aprobóból. Visszatekintve az évre a legkedvesebb ilyen emlékem az első TAP forgatás alkalmával volt a Groupama tanpályán, amikor a forgatási szünetben olyan kötetlenül és felszabadultan dumáltunk a Michelisz Norbival kiegészült Totalcar csapattal, az autós hülyeségeinkről, ami miatt ezt az egészet érdemes csinálni - az íróasztalnál ülve is.
Gyorsabb vagy mint Michelisz Norbi?
Akkor gyere, és mutasd meg. Ha úgy érzed, hogy igazán jól tudsz vezetni, most remek játékot találtunk ki. Indul a Tulaj a Pályán!
Sturcz Antal
A kedvenc pillanatom egy Tulaj a Pályán forgatáshoz kötődik. Az ilyen rendezvényeken jellemzően feszengek, hogy minden működjön, de annyira, hogy étvágyam sincs, szóval kihagytam az ebédet. Viszont Nyíregyházi Gyuri eljött közönségnek, és véletlen a finoman tuningolt, kétliteres MX-5-ösét hozta el. Feszesebb futómű, erősebb stabilizátorok, trükkös motorvezérlés, szóval pont annyi, hogy még remekül lehessen vele autózni a való életben is, ne csak egy kerámialap simaságú versenypályán. Elkunyeráltam az autót, amíg a többiek pizzáztak, meg Gyuri is mondta, hogy szívesen megnézné, ahogy valaki ellövi az autót rajtautomatikával. Manuális autónál ez nem nagy kunszt, ellenben látványos: a vezérlőelektronika előre beállított fordulaton tartja a motort, aztán csak le kell ugrani a kuplungról. Márpedig hiába a Pilot Sport, ha hideg az aszfalt, így rajtolva még egy MX-5 is rendes burnouttal indul.
De persze sosem az egyenes volt a lényeg, hanem a kanyar. Az eleve gyors és pontos kormány a feszes futóművel még finomabb irányítást enged, és a minimálisan megmelegedő gumik rendes kanyarsebességet hagynak, meg azért úszott is, ha éppen úgy jött ki. Végig arra figyeltem, hogy gyors legyek, de baromi jó érzés volt a gyantán kitekert kormánnyal, gázzal dekázgatva, a hátsó lökhárítóval lecsapni az összes bóját. Nem mentem sokat az autóval, talán öt kört, de ez pont arra volt elég, hogy visszaadja a hobbiautóba vetett hitemet. Sokszor gondolkodtam el rajta, van-e helye a mai világban egy pusztán az élvezetért tartott autónak, de akárhányszor beleülök egy ennyire igényesen megcsinált darabba, rájövök, hogy nekem is kell. Vagy egy MR2, vagy egy MX-5, de kell, és kis szerencsével nem is olyan soká meglesz.
Csepreghy Dániel
2021 sem volt sokkal könnyebb, mint az előző év, de az egészen biztos, hogy a chiphiány, a a hol javuló, hol romló statisztikák és a folyamatosan változó utazási feltételek ellenére csodás pillanatból jutott bele bőséggel. Nagyszerű nap volt az, amelyiknek a reggelén ebből a Porsche 911 Carrera 4S-ből elkészültek az Alpine A110S és a Lotus Exige 410 Sport képei, mert nem csak jót mentünk Nógrád megye kanyargós útjain, de aznap aztán le se tudtam tenni az A110-et. Egyszer még a benzin is kifogyott belőle, annyira önfeledten toltam neki. A kínos, út mellett toporgó percek után a vezesses Hamvas Tomiék siettek segítségemre (köszi!) egy ötliteres piros kannával, benne 100-as benzinnel.
Finomat ebédeltünk a barátokkal, aztán bementünk a miskolci Tündérkertbe fagyzini, majd tettünk egy libegős kitérőt, és után már egyedül indultam vissza Budapestre a Mercedes-Benz C 300-assal. Méghozzá az élvezetesebbik útvonalon, a Lillafüred-Felsőtárkányon. Órákat töltöttem a C 300-asban és aznap lettem egész biztos benne, hogy ez év egyik legjobb tesztautója. Naplementés galériát képzeltem el a teszthez, amit előző nap kezdtem el fotózni, de aztán a Nap hamarabb elbújt a dombok mögött, mint kellett volna, így akkor fejeztem be a sorozatot. Ezért látszik a Merci szélvédőjén a sok bogár és az a kellemes mértékű csapatós kosz a kerékjáratok tövében, ami elárulja, hogy ezzel az autóval szerettem menni.
A tökéletes Mercedes
Klasszikus, hátsókerekes Mercedes a C 300-as, ami pont jó méretű, pont elég erős és pont annyira minőségi, amennyire kell.
Augusztusban sűrű esőfüggöny alatt autóztam a 330-as kabrióval az osztrák autópályán és azon törtem a fejem, hogy ilyen előrejelzések mellett hogy fogom lenyitni a tetőt a Passo del Rombo hegyi szerpentinen és élvezni az éles visszafordítók után trombitáló sorhatos hangját. Eső ugyan nem volt, de szürke ködben a BMW-vel próbáltam tartani a lépést egy álcázott Honda Civic Type R-rel, amikor az alagút másik végén megváltozott az egész világ.
Párszáz métert tettem csak meg a hegy másik oldalára, de az ott már Olaszország. A tükörben még láttam a borongós Ausztriát, de már a napfény itta fel a vászonról a maradék vizet. Az első erre alkalmas helyen lenyitottam a tetőt és onnantól nem a fekete szövet, hanem a kék ég és a fehér felhők voltak a tetőkárpitom. A hágó egyébként a vihar mély döreje után kapta a nevét, de az olaszok a motor hangjára is használják a rombo szót. A 2509 méteres pontnál aztán el is készítettem a képet abban a két percben, amikor nem szelfizett ott további huszonhét másik turista, motoros vagy biciklis.
Reméljük, 2022 sok hasonló, vagy még ilyenebb csodát tartogat!
KEDVENC DOLGAINK 2021-BŐL
- Olcsó poénok, de mi jól szórakoztunk
- Ha rajzoltál valaha bármilyen képre hitlerbajuszt vagy kalózos szemkötőt, akkor érteni fogod, miért röhögtünk ezeken a címlapképeinken.
- Ezeket a képeket szerettük a legjobban 2021-ben
- Autóról vagy motorról, thumbnailnek vagy az impresszumba, de annyi biztos, hogy rengeteg kép készül nálunk. Ezek akadtak fenn a hálónkon 2021 végére.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
