Mi fán terem a tuning?
Kezdjük a legfontosabbal: az idei első Parkoló Parádé május 15-én lesz, szokás szerint a Hungexpón. Írd be a naptárba, mágnesezd ki a hűtőre, állíts be emlékeztetőt, a lényeg, hogy gyere el! Most pedig elmondjuk, miért:
Összejönni, nézegetni egymás autóját, beszélgetni és ismerkedni jó dolog, erre épül a PP is, amit most 35. alkalommal rendezünk meg, ezt idén még további 3 alkalom követi. Az idei négy esemény viszont annyiban más lesz, hogy mindegyiknek lesz egy extra témája, amihez kapcsolódunk előadással, kiállítással, esetleg autóztatással. Az első alkalom témája pedig nem más, mint a tuning.
Nem az üvöltő mélynyomók, neonok és airbrushok irányából nyúlunk a témához, hanem elhívtuk a motortuning egyik hazai nagyágyúját, RMS Gerit, hogy ő beszéljen le mindenkit, aki szeretne egy kicsit többet kihozni a családi igáslóból.
A Parkoló Parádé Mesterkurzus bemutatja:
Bácsi Gergely: Hogyan ne tuningold az autód?
RMS Geri videóit a Totalcar YouTube-csatornánkon több egymillióan nézték meg, és sokan fel is keresték, hogy csinálja meg az autójukat, 1,4-es Thaliát, dízel kisbuszt és hasonlókat. Ez adta az ötletet, hogy elmondja, hogyan nem kell és nem is érdemes mindent tuningolni.
Pár téma, amit mindenképp érinteni fog:
- Szakosodás van: csak mert valaki tud japán sorhatost, nem tud mindent
- “Mit lehet pici pénzből hozni, hogy kicsit kakasabb legyen?” - Leginkább semmit. Kivéve, ha gyárilag feltöltött az autó.
- “Jó, de az csak számít, ha 100-ast tankolok?” Nem.
- Idő: nincs ma Magyarországon olyan műhely, ahol egy éven belül fogadnának.
- A tuner számára idegen autó építése: kockázatos. Simán eldurranhat két-három motor, mire jó lesz, hiszen ez egy fejlesztési folyamat.
- Mitől lesz illegális a tuning: emisszió és társai.
- Szuper, súlyos milliókból van egy erős motorod. És akkor már csak a hajtás, fék, futómű van hátra.
Az előadás kezdési időpontját most még nem tudjuk pontosan, de azonnal szólunk, ha megvan.
Az A pavilon előtt pedig a sebesség oltárán feláldozott alkatrészeket mutatjuk be, természetesen a hozzájuk tartozó autók mellett. Nem kell aggódni, nem csak Supra lesz.
Kapunyitás: 12 óra. A belépő elővételben 1200 forint, a helyszínen pedig 1750. Ez persze nem jelenti azt, hogy csak Zsigulikat és Alfákat várunk. Bővebb infók és jegyvásárlás ide kattintva.
A legutóbbi PP ilyen szuper volt.
Köszönjük, hogy idén ennyire eljöttetek a Parkoló Parádéra!
2025-ben újra találkozunk!
Ilyen volt a Parkoló Parádé
- Vannak még tartalékok a V8-ban?
- Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!
- Amikor az amerikai autók szeretetéből kinő egy háromnapos fesztivál a strandon
- Napsütés, strand, buli, koncertek és mindenfelé hatalmas V8-as motorok. Ilyen egy American Motors on the Beach fesztivál.