Csillogó veteránod van? Oszd meg velünk!
Parkoló Parádé 36 a króm jegyében
Felfoghatatlan, hogy már hat évvel ezelőtt történt, úgy tűnik az idő tényleg nem fékez senki kedvéért. Mindenesetre még elég friss emlék a fejemben 2016 júniusa, amikor a nem sokkal korábban elkészült MR2 amolyan publikus premiert kapott a Parkoló Parádén. Nem volt Hangyászi értelemben közismert autó sosem, mégis sorban jöttek érdeklődők kérdezősködni, dumálni, és persze, mivel ez az egyik Múzeumok Éjszakájához köthető autóztatás volt, utaskörérre. Addig is tudtam, hogy remek és vonzó autó a kis piros Toyotám, ezen az alkalmon azonban oly meleg szeretet övezte, annyira csodás élmény volt mások kíváncsisága, hogy örök emlék marad.
Mivel akkoriban még nem itt dolgoztam, másutt meg nem blogoltam az AW11 történetéről, talán érdemes felidézni néhány sarokpontot. 2011-ben hoztam Németországból az 1986-os MR2-t, de nem ám okosan, válogatva, megfontoltan. Kinéztem a hirdetést, röviden beszéltem a török nepperrel telefonon, aztán odaadtam a pénzt egy tréleresnek. Ő visszahívatta magát a telepről, és azt mondta, szerinte nem különösebben rozsdás az autó, én meg mondtam, hogy akkor jó, fizesse ki. Mondjuk nem volt épp drága, de ez akkor is őrült vakmerőség volt. Aztán mégis minden perc aranyat ért Kis Piroskával.
Viszont 2014 decemberében úgy járt le a vizsgája, hogy már átlukadásig jutott a vásárláskor még csak nagyítóval fellelhető rozsda a hátsó sárvédőkön, plusz a tetőkárpitot is ki kellett szerelnem, mert ázott. Nem a tetőablaknál, hanem mert az eredetileg svájci autóban még Svájcban szélvédőt cseréltek, és a peremét nem zárták le rendesen. Mindegy, a lényeg, hogy nem volt vizsgaképes. Klasszikus Toyota: tökéletesen patent műszaki tartalom lakott ementáli bódéban. A felújításra kicsit rá kellett készülnöm, csak egy évvel később indult a munka. A hibák igényes javítása és egy telifény volt tervben, semmi homokfúvásos restaurálás, tehát a rétegvastagság nagyobb lett, mint a gyári. Mégis, mikor 2016 tavaszán végre elkészült, hát megcsúszott a légy lába a dukkón, olyan lett. Egy csoda! Megkapta a friss vizsgát, és kezdődött a második összeszokás, fel kellett újítani a kötődést is, fel kellett fognom újra, hogy ez mennyire csodás autó.
Autóztatnál? Jelentkezz!
A június 19-i Parkoló Parádén megint lesz autóztatás! Jelentkezni a szöveg alatti gombra kattintva lehet, egy form kitöltésével, június 5-ig, ezt követően a jelentkezők közül kiválasztunk ötvenet. A burnout persze ilyenkor sem jó ötlet, de a motor hangját, illatát és rezgéseit itt és most megmutathatod, úgyhogy: várunk szeretettel!
Az első generációs MR2-höz örök szerelem köt azóta is, hiába adtam el már négy éve, de most nem is ez a lényeg. Hanem hogy épp mikor elkészült, akkor volt friss a Múzeumok Éjszakájához kötődő autóztatós Parkoló Parádé, mint műfaj, és a mi történetünkben ez egy csodálatos fejezet lett. Na és idén, némi covid-szünet után, ezt végre megint be tudjuk emelni a programba! Nem a májusi PP35 alkalmával, mert ott tuning lesz meg teljesítmény mérés, hanem az első nyári találkozón, június 19-én. A PP36 témája ugyanis a klasszikusok, a veteránok, a hobbiautók lesznek, a lényeg, hogy legyen rajta minél több króm! Ünnepeljük együtt a régimódi autózást, gurgulázzanak a karbik, teljen meg átkozott szén-oxidokkal a levegő, idézzük fel, mibe is szerettünk bele, miből lesz a benzinvér!
Nem mondom, az MR2 ide talán túl modern lenne, hiszen műanyag lökháritója, szabályozott befecskendezése és katalizátora van. Bezzeg a Mini hiába fiatalabb öt évvel, karbis és krómlökhárítós, úgyhogy ott a helyem a csapatban. Az időpont ezúttal délutáni lesz, a tervek szerint kettőkor nyitunk és 20:00-kor zárunk, szóval a gyenge világítás nem akadály, hazajut mindenki. A cél az, hogy minél több ember ismerkedhessen, minél színesebb régiautós forgataggal a passzázs alatt.
Persze a PP ettől még megmarad az ökumenikus autószeretet ünnepe, a parkolóban szokás szerint mindenkit szívesen látunk, jármű életkorától, hajtásmódjától és hasmagasságától függetlenül. De az A pavilon körbegurulására olyan jelentkezőket várunk, akik valami fáin veteránt, kedves régiséget, vagy egyszerűen csak a króm jegyében átépített különlegességet hoznak, és utasokkal is szívesen megosztják ezt az élményt. Ígérem, nem bánják meg, igazi lelki feltöltődés egy ilyen esemény.
Még egyszer, mindez majd június 19-én lesz, de addig tartunk még egy Parkoló Parádét. Itt a fő téma a tuning, de természetesen, szokás szerint mindenkit szeretettel várunk mindenféle autóval, motorral vagy akár gyalog is. Jegyvásárlásról és a 35. Parkoló Parádéról minden infó itt alább, a veteránosról pedig május vége fele jövünk a további információkkal!
Köszönjük, hogy idén ennyire eljöttetek a Parkoló Parádéra!
2025-ben újra találkozunk!
Ilyen volt a Parkoló Parádé
- Vannak még tartalékok a V8-ban?
- Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!
- Amikor az amerikai autók szeretetéből kinő egy háromnapos fesztivál a strandon
- Napsütés, strand, buli, koncertek és mindenfelé hatalmas V8-as motorok. Ilyen egy American Motors on the Beach fesztivál.