Az Audi az 1980-as években folyamatosan arra törekedett, hogy vegyék őket végre komolyan a luxusautóra áhítozó vevők is. A Quattro sokat tett ezért az ügyért, ám hiába építették be a turbós öthengeres motort meg az összkerékhajtást a polgári szedánjaikba – ez a 90 és a 200 – nem zavartak sok vizet a prémium piacon. Önálló csúcsmodell kellett, így született meg az egyedi kaszniban, saját motorral és kizárólag quattro hajtással árult Audi V8.
Akkoriban mindenki a bálnák piacán akart boldogulni. A BMW épp V12-őt tett a friss 7-es orrába, a Toyota javában készült a Lexus LS400 premierjére, és a Mercedes is mindent bevetett az új S fejlesztése során, szóval 1989 nem egyszerű pillanat az Audi V8 számára. Ám a németek szó szerint versenybe szálltak, és a DTM-ben pályára küldték a méretes téglát, saját 3.6 V8 motorjával és quattro hajtásával. Még a műszerfal fabetétje is megmaradt, a polgárpukkasztó kísérlet jutalma pedig két egymást követő bajnoki cím lett.
Ebben az Audi V8 tesztben egy korai, 3,6 literes, automata kocsit mutatunk be, mert bár a 4,2 literes, manuális váltós változat nagyon spéci lehet, de mégis ez az, amiből a legtöbbet adtak el, aminek meg kellett alapoznia az Audit, mint prémium márkát. Tudjuk, hogy sikerült, lássuk hát, hogy néz ki közelről az első luxus négykarikás.