Öszvérek és sportautók - az angol autógyártás színe-java
Válogatás a Népítélet angolabbik feléből
A legjobb Jag ever - Jaguar XJ
Nagyon régóta szerettem volna egy X308-as XJR-t, amit szerencsére két éve sikerült is megvásárolnom. Az első hónapok rettegéssel teltek, mert a rengeteg ismerős, autószerelő, vagy kolléga (akik ugyan még messziről sem láttak ilyen autót, "de a szomszéd ismerősének a fiának a testvérének a nagyanyja egyszer hallotta, hogy a jaguárok megbízhatatlanok") meggyőzött, hogy előbb vagy utóbb de tönkre fog menni, megáll alattam, felrobban, soha többé nem fog beindulni, csődbe fogok menni. Szerencsére az élet rájuk cáfolt, mert két év elteltével is bármikor, bárhova elmerek vele indulni.
Bolla Gyuri is odavolt a nagymacskáért (még ha nem is ez az évjárat, na de akkor is)
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Gyönyörű, de nem ide való - Aston Martin V8 Vantage
Az autó hihetetlen, ez előtt egy Porschém volt, amit szinten nagyon szerettem, de ez egy más világ. Az egy ízig-vérig sportkocsi volt, de ezt egy sportos, de inkább elegáns autónak nevezném. Természetesen rendkívüli módon gyorsul, főleg 200 felett ahol a Porsche kezdett elfogyni a 6 hengerrel, ez a 12-vel ott is ugyanúgy húzott.
...
Főleg vizes úton tud meglepetéseket okozni sima indulás esetén is, nem tudták olyan precízen megoldani a teljesítmény leadást, mint például a Mercedes az SL65 AMG-nél, ez az autó összevissza csúszkál már kis gáznál és eszi is a hátsó gumikat rendesen. A másik problémám a fekvőrendőrök. Nem tudom milyen szabvány szerint építik a magyarok a fekvőrendőröket, de több esetben is vissza kellett fordulnom, mivel az autóm nem tudott átmenni bizonyos típusú buckákon.
...
Az autó hátuljából furcsa búgó hangot adott, ezért az állt. éves szerviznél megvizsgálták a Müncheni Aston Martin szerelői, először csapágyra gondoltak, de mivel annak cseréje sem szüntette meg jöttek ré, hogy a differenciál mű hibásodott meg, ennek cseréjéhez azonban a garancián belül hivatalos Aston Martin gyárból kell engedély, na most ez már nem ment simán.
Rácz Tomi elment megnézni az új V9 Vantage-t
Öregemberes kabrió - Bentley Continental GTC
Egy kényelmes luxus-kabrióra vágytam, így jött az ötlet, hogy vegyünk Bentley-t.
...
Vezetni kicsit fura volt először, sok a motorerő de a súly is nagy, kanyarokban nem túl sportos.
Idővel azért meg lehet szokni, teljesen érzi az ember hogy mi az a sebesség amit be lehet vállalni a kanyarokban.
...
elég jól el lehet vele járkálni, de mindig számolni kell a hülyegyerekekkel akik midnenképpen le akarnak előzni
...
Műszaki probléma nem volt, 2 év alatt 4 xenonlámpát evett meg
Igazi öszvér - Land Rover Discovery
50 ezer km - két év. Ebből 40 ezret egy év alatt futott. Ilyen korú és ennyit futott autónak ez kemény meló.
Régi vágyam volt egy terepjáró, ami annyira azért nem fapados. A választás többek között ezért esett a Discoveryre és azért az I-re, mert szerkezete tartós és minimális az elektronika. Az I-es szériában már elég nehéz jó állapotú példányt találni, de nem lehetetlen.
...
Összességében a típus tényleg valahol félúton van a traktorszerű Defender és a luxusnak szánt Range között. Kényelmes autót akartam, ami bírja a gyűrődést és terepre is elvisz, valami igazi öszvért - azt hiszem, ezt megkaptam benne.
...
A javításoknál ha csak lehet, cserélem az alkatrészeket, mert a gyári állapotok visszaállítására, fenntartására törekszem.
Ha a leírtakból semmihez nem nyúltam volna, akkor is menne szerintem, csak szépen rohadna le, mint sok gondatlan gazdánál meggyilkolt Land Rover. Aztán lehet "angolbetegezni".
Moszkító - Lotus Exige
Ezt a kocsit nem lehet nem szeretni. Bár a paraméterei elsőre nem tűnnek félelmetesnek (1.8-as motor, 120 lóerő), de a 750 kilós össztömeggel együtt nagyon fürge.
...
Vizes úton nagyon óvatosnak kell lenni vele, könnyen felúszik, és olyankor pillanatok alatt irányíthatatlanná válhat. Ilyenkor érdemes visszafogni a lóerőket. Persze ha valaki nyugodt tempóban vezeti, esőben sincs vele baj.
...
50000 mérföld környékén beütött, amitől a legjobban féltem, átszakadt a hengerfejtömítés. Szerencsére idejében észrevettem, és nem lett belőle nagyobb baj. Sajnos ez a K-Series Rover motorok típushibája, nem sok mindent lehet ellene tenni, ugyanis a probléma a motorblokk és a hengerfej anyagából fakad.
És ilyen a legújabb Exige:
Korábbi merítések a Totalcaron
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
- Te mit választanál?
- Porsche, Ferrari, Lamborghini, esetleg Rolls?
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.