A patent púpos Wartburgtól a versenygyőztes Trabantig
Válogatás a Népítélet szoci oldaláról
"versenyautó"... :o) - Tarbant 601
A mindennapi munka mellett hétvégenként szlalomversenyeken "használtam" az autót.
Erre a versenyzési formára ennél jobb típus talán nem is létezik, ezt bizonyítja is a több doboznyi serleg és érem, amit két év alatt sikerült összegyűjteni vele. :o)
...
A régi típusú karburátor hibáját, hogy jobbos kanyarban "ellöttyen" a benzin, egy ügyes trükkel sikerült kiküszöbölni, és attól kezdve minden irányban lehetett gázzal fordulni, ami nem hátrány versenyzés közben. :o)
A "ballábas" fékezésre pedig kifejezetten jól reagált a Trabi.
A műszaki hibák általában hétköznapi munka közben jöttek elő, versenyen csak két alkalommal romlott el, amikor kiesett egy csavar a váltó kapcsolószerkezetében, valamint egy féltengelytörésnél.
...
Azóta "megütöttem" a fejem és újra venni szerettem volna egy Trabantot, szimplán buliból, de ami tényleg tetszene, az irreálisan drága, ami meg olcsó, az olyan is...Ráadásul nem nagyon segítik ennek a "kihalásban" lévő típusnak még a veterán minősítését sem... :o(
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A tökéletes szerető: adsz és kapsz, de jó hobby! - Wartburg 312
Kevés használatnál (havi 500-1000km) ez az autó tökéletes hobbyjármű. Keresni kell egy viszonylag jó állapotút, nem szabad rá sajnálni a pénzt a vásárláskor, mert később többe fog kerülni.
...
Mit kapok ezért?
Tényleg úgy érezhetem magam, mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék, amire mindenki felnéz, integet, mosolyog, mutogat vagy irigykedve, pillant az autóra, mint aki birtokolni kívánná! Csak nincs hozzá bátorsága vagy pénze. Pedig ilyen kötelező biztosítás mellett 5200ft/év bárki megengedheti magának. Persze mindenkinek van valami családi sztorija ezzel a típussal, mindig hallgathatom, mikor megállítanak pár szóra.
Volt ám kemping modell is a púposból
SW? MultiWagon? Piha, spanyolviasz!
Ej, azok a boldog hidegháborús víkendek az NDK-ban! Genosse Schmidt vasárnap reggel felébred, beülteti feleségét, Juttát és gyermekeit, a kis Hanst és Gretchent a családi Wartburgba, és együtt elpöfögnek a szabadba, hogy kockás plédjükön elköltsék savanyú barnakenyérszendvicsekből álló tízóraijukat.
Ifjúságom hű társa - Dacia 1310
Az autót 1993-ban vásároltuk. Előtte egy TX volt, de azt eladtuk az egyik rokonunknak, mert neki szüksége volt autóra. Így vettük újonnan. Szép hófehér színű, csodálatos belső kárpitozással. Akkor még kisgyerek voltam, de jól emlékszem, nagyon örültünk, hogy meg tudtuk venni, mert elég nyomorúságos idők jártak akkoriban errefelé. Apám mindig garázsban tartotta, mosta, tisztogatta, de 5 évesen már minden mosásnál fehér volt a rongy, amivel mosta, jött le a festék:).
...
Suliba jártam vele én voltam a gigolo:),suli után mindig csak este kerültem haza ha kocsival voltam:). A csomagtartóban volt egy táska amiben tartalék alkatrészek voltak, abból általában orvosolni lehetet a problémát. Megjártuk vele a tengerpartot háromszor, 5 ember plusz heti cucc, nyáron 40 fokban, az Olt völgyében mind az öten póló nélkül, napszemcsiben feszítettünk és döngettük az O zone-t:D
The complete sports car - Skoda 110R
Hatéves lehettem... szerelem volt első látásra, pedig matt fekete volt, ecsettel vagy teddy hengerrel lefestve, forgatott felnikkel és ültetve... DE Skoda és Coupé és keret nélküli ablakokkal és sportos és gyönyörü és...
Szóval akkor, ott, hatévesen eldöntöttem, egyszer - ha megnövök - lesz ilyenem.
...
Aztán eltelt úgy tizennyolc év... és az egyetemi évek alatt megspórolt diákhitelt (épp pár hete fizettem vissza az utolsó részletét) és ösztöndíjat egy csapásra elköltöttem egy akkor 29 éves autóra...
A gyermekkori álmom teljesült amikor megvettem. A megvétel elött egyszer láttam, félig restaurált állapotban volt atomjaira szétszedve. Csak össze kellett rakni... :-) Nemcsak egy gyerekkori álomautót vettem tehát, hanem egy sokezer darabos legót is. Az eladóval kötött alkunak része volt, hogy együtt összerakjuk az autót és lábon, friss műszakival hozom el tőle.
Ezután kéthavi robot hétvégi. Az autó Mezőkeresztesen volt én pedig a fővárosban dolgoztam, így amíg az autó el nem készült, minden pénteken melóból egyenesen Mezőkeresztes felé indultam és vasárnap estig szereltünk. Persze, a polírozandó alu díszléceket és mosandó kárpitokat heti adagokra bontva felhoztam magammal, hogy a hétköznap estéken se kelljen unatkozzam amíg elkészül az autó.
...
A vezetése egy élmény, egyszerűen fenomenális. No nem az 52 aszfaltszaggató lóerő miatt, hanem a farmotoros autóka jellemző viselkedés, valamint az autóból áradó hangulat okán.
Metálkék Villám - Zaporozsec 968
Még mielőtt bármit is írnék leszögezném, hogy ebben a szovjet járműben NEM tank indító motor van. Nem tudom ki találta ki ezt a legendát, de elég jól elterjedt. Sőt volt akitől már azt is hallottuk, hogy tudtuk-e, hogy ebben egy angol bombázó bombavető motorjának szovjet másolata van :D
...
Az, hogy jelenleg egy Zaporozsecem van, csupán a véletlen műve. Jobban mondva nem csak az enyém, hanem másik 2 ismerősömmel együtt üzemeltetjük. Bevallom őszintén, én inkább egy Zsigulit szerettem volna, de már egyáltalán nem bánom, hogy Zápor Jóska lett belőle. 2009-ben kezdődött minden. Egy barátom megkérdezte lenne-e kedvem üzemeltetni egy oldtimer autót. Mivel nekem már akkor megvolt a család 4 ütemű Wartburgja és különösebb gondot nem jelentett annak üzemeltetése, rábólintottam.
...
Vidéken volt a kiszemelt 1976-os évjáratú világoskék Zaporozsec, megnéztük és úgy ítéltük meg, hogy ez egy jó felújítási alap. Trélerrel elhozattuk hát. Sajnos garázs híján csak pár réteg ponyva alatt vészelte át a tél hátralévő részét, majd tavasszal nekiálltunk feltérképezni. Csatlakoztak nálunknál hozzáértőbb ismerősök is, akik nem sok jóval kecsegtettek. Indítottunk egy blogot is, hogy oda majd jól leírjuk a felújítás menetét. Sajnos sok leírni való nem volt, mert viszonylag hamar kiderült, hogy az autót majdhogynem a gitt tartja össze meg az a plusz réteg neolux, ami rá lett pingálva. A padlólemez össze-vissza lett hegesztve és a motort sem tudtuk működésre bírni.
...
Szóval mondhat bárki bármit nem olyan szar ez a kocsi, mint amilyen híre van. Persze még csak 3. éve van nálunk és volt amikor legszívesebben az árokba toltuk volna, de ezek csak pillanatnyi megingások voltak. És ez nagyrészt a tapasztalanságunk számlájára volt írható. Mikor beleül az ember valahogy más megvilágításba kerül a külvilág. Mosolygó, integető embereket, elismerően mutogató és előzékeny autóstársakat lehet minden felé látni… ha minden rendesen működik :D Persze vannak hibák de ez egy 37 éves autónál előfordul. Ha figyel rá az ember akkor remekül használható szovjet járművet lehet belőle faragni. És nem utolsó sorban sokszor nagyobb feltűnést lehet vele kelteni mint egy mai luxusautóval.
Ács Tibi nem is oly rég énekelt meg egy OT-s Záporjóskát
Az elsőt akarta, újra!
A veteránozáshoz többféle út vezet. Akad, aki azért kezdi el, mert élete első autós élményeit szeretné újra átélni. Ha ez egy Zaporozsechez kötődött, hát, akkor azt restaurál. Akár többet is.
Korábbi merítések a Totalcaron
- Rémálomtól a német precizitásig
- Őseihez méltatlan Land Rover; Alfa, ami sosem hagyott cserben; és egy megbízható Citroen.
- Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!
- Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
