A patent púpos Wartburgtól a versenygyőztes Trabantig
Válogatás a Népítélet szoci oldaláról
"versenyautó"... :o) - Tarbant 601
A mindennapi munka mellett hétvégenként szlalomversenyeken "használtam" az autót.
Erre a versenyzési formára ennél jobb típus talán nem is létezik, ezt bizonyítja is a több doboznyi serleg és érem, amit két év alatt sikerült összegyűjteni vele. :o)
...
A régi típusú karburátor hibáját, hogy jobbos kanyarban "ellöttyen" a benzin, egy ügyes trükkel sikerült kiküszöbölni, és attól kezdve minden irányban lehetett gázzal fordulni, ami nem hátrány versenyzés közben. :o)
A "ballábas" fékezésre pedig kifejezetten jól reagált a Trabi.
A műszaki hibák általában hétköznapi munka közben jöttek elő, versenyen csak két alkalommal romlott el, amikor kiesett egy csavar a váltó kapcsolószerkezetében, valamint egy féltengelytörésnél.
...
Azóta "megütöttem" a fejem és újra venni szerettem volna egy Trabantot, szimplán buliból, de ami tényleg tetszene, az irreálisan drága, ami meg olcsó, az olyan is...Ráadásul nem nagyon segítik ennek a "kihalásban" lévő típusnak még a veterán minősítését sem... :o(
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A tökéletes szerető: adsz és kapsz, de jó hobby! - Wartburg 312
Kevés használatnál (havi 500-1000km) ez az autó tökéletes hobbyjármű. Keresni kell egy viszonylag jó állapotút, nem szabad rá sajnálni a pénzt a vásárláskor, mert később többe fog kerülni.
...
Mit kapok ezért?
Tényleg úgy érezhetem magam, mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék, amire mindenki felnéz, integet, mosolyog, mutogat vagy irigykedve, pillant az autóra, mint aki birtokolni kívánná! Csak nincs hozzá bátorsága vagy pénze. Pedig ilyen kötelező biztosítás mellett 5200ft/év bárki megengedheti magának. Persze mindenkinek van valami családi sztorija ezzel a típussal, mindig hallgathatom, mikor megállítanak pár szóra.
Volt ám kemping modell is a púposból
Ifjúságom hű társa - Dacia 1310
Az autót 1993-ban vásároltuk. Előtte egy TX volt, de azt eladtuk az egyik rokonunknak, mert neki szüksége volt autóra. Így vettük újonnan. Szép hófehér színű, csodálatos belső kárpitozással. Akkor még kisgyerek voltam, de jól emlékszem, nagyon örültünk, hogy meg tudtuk venni, mert elég nyomorúságos idők jártak akkoriban errefelé. Apám mindig garázsban tartotta, mosta, tisztogatta, de 5 évesen már minden mosásnál fehér volt a rongy, amivel mosta, jött le a festék:).
...
Suliba jártam vele én voltam a gigolo:),suli után mindig csak este kerültem haza ha kocsival voltam:). A csomagtartóban volt egy táska amiben tartalék alkatrészek voltak, abból általában orvosolni lehetet a problémát. Megjártuk vele a tengerpartot háromszor, 5 ember plusz heti cucc, nyáron 40 fokban, az Olt völgyében mind az öten póló nélkül, napszemcsiben feszítettünk és döngettük az O zone-t:D
The complete sports car - Skoda 110R
Hatéves lehettem... szerelem volt első látásra, pedig matt fekete volt, ecsettel vagy teddy hengerrel lefestve, forgatott felnikkel és ültetve... DE Skoda és Coupé és keret nélküli ablakokkal és sportos és gyönyörü és...
Szóval akkor, ott, hatévesen eldöntöttem, egyszer - ha megnövök - lesz ilyenem.
...
Aztán eltelt úgy tizennyolc év... és az egyetemi évek alatt megspórolt diákhitelt (épp pár hete fizettem vissza az utolsó részletét) és ösztöndíjat egy csapásra elköltöttem egy akkor 29 éves autóra...
A gyermekkori álmom teljesült amikor megvettem. A megvétel elött egyszer láttam, félig restaurált állapotban volt atomjaira szétszedve. Csak össze kellett rakni... :-) Nemcsak egy gyerekkori álomautót vettem tehát, hanem egy sokezer darabos legót is. Az eladóval kötött alkunak része volt, hogy együtt összerakjuk az autót és lábon, friss műszakival hozom el tőle.
Ezután kéthavi robot hétvégi. Az autó Mezőkeresztesen volt én pedig a fővárosban dolgoztam, így amíg az autó el nem készült, minden pénteken melóból egyenesen Mezőkeresztes felé indultam és vasárnap estig szereltünk. Persze, a polírozandó alu díszléceket és mosandó kárpitokat heti adagokra bontva felhoztam magammal, hogy a hétköznap estéken se kelljen unatkozzam amíg elkészül az autó.
...
A vezetése egy élmény, egyszerűen fenomenális. No nem az 52 aszfaltszaggató lóerő miatt, hanem a farmotoros autóka jellemző viselkedés, valamint az autóból áradó hangulat okán.
Metálkék Villám - Zaporozsec 968
Még mielőtt bármit is írnék leszögezném, hogy ebben a szovjet járműben NEM tank indító motor van. Nem tudom ki találta ki ezt a legendát, de elég jól elterjedt. Sőt volt akitől már azt is hallottuk, hogy tudtuk-e, hogy ebben egy angol bombázó bombavető motorjának szovjet másolata van :D
...
Az, hogy jelenleg egy Zaporozsecem van, csupán a véletlen műve. Jobban mondva nem csak az enyém, hanem másik 2 ismerősömmel együtt üzemeltetjük. Bevallom őszintén, én inkább egy Zsigulit szerettem volna, de már egyáltalán nem bánom, hogy Zápor Jóska lett belőle. 2009-ben kezdődött minden. Egy barátom megkérdezte lenne-e kedvem üzemeltetni egy oldtimer autót. Mivel nekem már akkor megvolt a család 4 ütemű Wartburgja és különösebb gondot nem jelentett annak üzemeltetése, rábólintottam.
...
Vidéken volt a kiszemelt 1976-os évjáratú világoskék Zaporozsec, megnéztük és úgy ítéltük meg, hogy ez egy jó felújítási alap. Trélerrel elhozattuk hát. Sajnos garázs híján csak pár réteg ponyva alatt vészelte át a tél hátralévő részét, majd tavasszal nekiálltunk feltérképezni. Csatlakoztak nálunknál hozzáértőbb ismerősök is, akik nem sok jóval kecsegtettek. Indítottunk egy blogot is, hogy oda majd jól leírjuk a felújítás menetét. Sajnos sok leírni való nem volt, mert viszonylag hamar kiderült, hogy az autót majdhogynem a gitt tartja össze meg az a plusz réteg neolux, ami rá lett pingálva. A padlólemez össze-vissza lett hegesztve és a motort sem tudtuk működésre bírni.
...
Szóval mondhat bárki bármit nem olyan szar ez a kocsi, mint amilyen híre van. Persze még csak 3. éve van nálunk és volt amikor legszívesebben az árokba toltuk volna, de ezek csak pillanatnyi megingások voltak. És ez nagyrészt a tapasztalanságunk számlájára volt írható. Mikor beleül az ember valahogy más megvilágításba kerül a külvilág. Mosolygó, integető embereket, elismerően mutogató és előzékeny autóstársakat lehet minden felé látni… ha minden rendesen működik :D Persze vannak hibák de ez egy 37 éves autónál előfordul. Ha figyel rá az ember akkor remekül használható szovjet járművet lehet belőle faragni. És nem utolsó sorban sokszor nagyobb feltűnést lehet vele kelteni mint egy mai luxusautóval.
Ács Tibi nem is oly rég énekelt meg egy OT-s Záporjóskát
Korábbi merítések a Totalcaron
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.