Hétvégi krúzing
Válogatás a nagy vizen túlról
Pokol tüze - Viper
Nehéz elfogulatlanul beszélni egy Viper-ről. Akinek volt azzal az ember úgy mosolyog össze, mintha egy laktanyában és egy körletben lettek volna a honvédségnél, tehát ismerik az összes közös rafinériát, poént és nehézséget. Akinek nem volt, annak pedig sörözés mellett a társaságban egész estét betöltően részletezhető a hang, az erő, a szag...abbahagyhatatlan.
...
Mikor először ültem bele olyan érzésem volt, mint a Mátrixban, amikor mondja Morpheus Neonak, mi is az a Mátrix, hogy "nem tudtad mi az ami hiányzik az életedből, mi az ami nincs" (szabadon idézve). Azonnal az az izgalom fogott el, az ülések kompromisszum és komfortmentes sportosságával, a nagy gokart érzéssel, a nagy piros gomb megnyomásával, amire mindig is vágytam. Egy vérbeli fotós olyan fotómasinára vágyik, ami nem "idióta biztos", egy vérbeli autós pedig olyan sportautóra, amin szintén nem szól bele semmilyen 3 betűs csodafejlesztés abba, hogy mikor és hogyan csússzon, váltson, forogjon. A legjobb, hogy valóban a "nálam a labda" érzésem volt benne. Nem segít semmi. Egy nyersparszt erejű vadbarom, amit persze féken lehet tartani, ha kell kezesbárány, de utóbbinak annyi értelme van mint a paksi erőművel teát főzni.
Egyszer Winklert is megmarta a vipera (sajnos a képek eredetije már a múlt homályába veszett)
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Szovjet koporsószállító made in USA - IHC Travelall
Rémesen vicces járgány volt, amelyet egy Amerikában eltöltött évben használtam 1995-96-ban, a kies Las Cruces nevű városban, Új-Mexikó államban. Addig egy Mazda 626-ossal jártam, ami halálosan megbízható és unalmas volt. De szerencsémre összebarátkoztam egy nagyon jó szerelővel. Sokáig rágtam a fülét, hogy szerezzen nekem egy amerikai autót (mondván, japán kocsit Európában is tudok venni). Egyszer felhívott, hogy ha még mindig vágyom az amerikai szarokra, akkor van egy, ami nem is annyira szar. A szomszédjában lakó néni akarta eladni, miután a bácsi meghalt. A bácsi az élete utolsó 4-5 évében csak a ház körül ment vele egy évben kétszer, de félévente olajcsere, ahogy Amerikában illik, stb. Ráadásul első tulajdonostól.
...
Szovjet koporsószállítónak neveztem a csúnyasága miatt, de hihetetlen élmény volt vezetni. 2 tonna üresen, 3 sebességes automata váltó, 392-es V8 motor, 210 lóerő, rettenetes kamionszerű nyomaték, borzasztó fogyasztás. (Városban 8 mérföld/gallon, vagyis ha jól számolok, kb. 30 liter/100 km. Autópályán hátszélben, enyhe lejtőn lefelé 12 mérföld/gallon, kb. 20 liter/100 km.) Két tankja volt, a fő tankot lehetetlen volt telitölteni. A ´kis´ tankba 20 gallont raktam általában, és sose lett tele. Akkor még nagyon olcsó volt a benzin Amerikában.
V6 Cabrio = tető nincs, gurgula van! - Chrysler Le Baron
Bár tavaly úgy tűnt, nyalogatja a motorolajat, de ezt hamar megoldottuk főtengelyszimering-cserével. Benzinfogyasztás elmegy (egyébként kit érdekel?? élményautó, kéremszépen): KRÚZING üzemmódban (80-110 km/h) 8 liter sztenderd. Autópálya meg város tök élménytelen, ezért hanyagolandó, olyankor 10-14 liter is elfogy. Hálából gyönyőrűen morog a motor is, kipufogó is. Bár anti-amcsi felépítésű (elsőkerékhajtás, keresztbe blokk a Mitsubishitől, alulkormányzott), de a 145 LE ha hátul lenne, sem avatna driftbajnokká...
120 km/h körül sem zavaró a szél leengedett tetővel, és fantasztikus érzés a teljes fény-erdőmezőillat-stb. áradata. Ebből már ilyenkor persze a hátul ülő utasok nem sokat élveznek, hiszen a hosszabb hajúak a szélcibálta hajzatuktól úgysem látnak semmit, és a puhára hangolt futómű imbolygása és a kizárólagos derékövek kevés bizalmat ébresztő marasztalóereje miatt úgyis azzal szöszölnek majd, hogy az ülésben maradjanak és várják a lassabb tempót...
Országúti cirkáló - Lincoln Town Car
2000-ben vettem. Átszámolva 85 ezer forintért (majdnem 300 dollár...akkor). Első látásra beleszerettem! Tulaj odadobta a kulcsot, hogy menjek egy kört. Hatalmas volt! Kis háromszög ablak hiányzott. Rádió hiányzott. Gumik kopottak voltak rajta.Klíma nem ment. Egy két kütyü is hiányzott róla. A nyolc hengerből csak hét ment, de ezt csak a műszerfal cicergéséből lehetett észrevenni..A szervókormány, már a kanyarodás gondolatára reagált..hihetetlen volt.
Korábbi merítések a Totalcaron
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.