Az elromlós olasz és a tartós német legendája
Válogatás a legalaposabb Népítéletekből
Gazdaságos átlagautó.:) - Audi A4

Nos én 2010-ben egy 2.0-es benzines 1991-es Honda Accordból ültem át ebbe a paripába és meg kell valljam, féltem a megszokott dinamika elvesztésétől. ÉS kellemeset csalódtam. Ezzel az autóval is lehet dinamikusan haladni, persze kicsit más stílusú vezetést igényel és más az élmény is. A honda nagyon lapos, széles autó volt hihetetlen kanyarstabilitással, ehhez képest ez az AVANT egy magas építésű billegős karosszériájú autó, ami nem jelenti feltétlenül azt, hogy hamar elvesztené a tapadását, ellenkezőleg, bár költséges a futómű karbantartása, viszont a sok lengőkaros technológia kimondottan stabil útfekvést eredményez. Kényelemre se rosszat se jót nem nagyon tudok mondani, az ülések oldaltartása elég gyér, ezt egy középső könyöklő beépítésével ellensúlyoztam valamelyest, majd a két első ülést is kicseréltem gyári S-line ülésekre.. A hátsó lábtér az katasztrofális, a raktér ledöntött hátsó ülésekkel kimondottan tetszik (végre kényelmesen haza tudtam vinni egy kétméteres fenyőfát:)), a kilátás körbe nagyon jó, egyedül a hátulját nem érzem az autónak pl. egy parkolás során.
...
Összeszámoltam, mennyit költöttem az autóra olajcserékkel együtt (hibalista+ itt vezetett) 1.060.000Ft. + 1.906.800Ft.) 2.866.800 forintot, ez levetítve a megtett kilométer alapján (187000km) kb. 15 Ft./km. A nálam töltött 153 hónapban havi átlag kb. 19000 Ft. a szerviz költség, ez évi átlag 225000 Ft.
Ez sok?
Ilyen volt egy első generációs A4-es 2013-ban
Audit kilencszázért? Erre számíthatsz
Ez egy olcsó, de kényelmes autó a megfelelő motorral, az átlagnál jobb állapotban. Érdemes megvenni, vagy félni kell tőle?
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Digó limó - Fiat Croma
Olyan dolgok történtek megint, hogy ha nem velem esik meg, el sem hiszem, hogy ilyen is van. A rendszeres tetőablak beázás következménye volt, hogy a lefolyó víz, illetve a víz által szállított dzsuva eltömítette a gyári csövezést. Nem vékony, de a végén van valami műanyag dugó, ami rácsos. Ott persze megállt a kosz és nem folyt tovább a víz sem. Forró vasakkal sütögethettek volna, akkor sem mondom meg, hogy mire való. Jézus csípőből mondta a választ:
- Az azért van, hogy a bogarak ne másszanak fel a csőbe.
- De eltömődik, aztán nem folyik le a víz.
- Jah, kérem, semmi nem örök életű.
...
De, hogy valami jót is mondjak: egészen véletlenül ülök múltkor Sarkadon Tyúkos kocsmájában. Vártam a Büdös Bunkót, intézett valami dolgait, én meg nem fogok vele mászkálni mindenféle hivatalba, beültem az említett műintézménybe. Beszélgetek a helyi erőkkel, mondom csak azért jöttem be, mert tök szép rajzok vannak a falakon, meg amúgy is bárom a Büdös Bunkót. Erre odajön egy faszi:
- Te vagy, aki a digó limót írja?
- Ezt meg honnan tudja, báttya?
- Szoktam olvasni a Totalcaron, a Büdös Bunkóról gondoltam – iszol egy sört?
- Egynek neki se fogok, igyunk egy hubit is mellé.
Hihetetlen, hogy mik vannak, jól esett a lelkemnek.
A másik ilyen történet: Utazok ezen a ruszki szaunán, amit 3-as metrónak csúfolnak. Tisztában voltam vele, hogy másnapos vagyok és még meg sem borotválkoztam, de ott amúgy is előfordulnak olyan fejek, hogy az már nem is fej, hanem fúj. Két srác nagyon néz. Gondoltam magamban, hogy nagyon remélem, hogy azért néztek, mert szarul nézek ki és nem azért mert buzik vagytok. Az előbbiről tudtam, az utóbbiról meg nem is akarnék tudni. Felállnak és közelednek. Kicsit szorosabban öleltem magamhoz a táskámat, próbáltam bevetni a Jedi erőt: - nem ide jöttök, nem akartok hozzám szólni… Hát nem lett belőlem Jedi, megszólal az egyik:
- Bocsi, hogy csak így, de véletlen nem te vagy az a csávó, akit a youtube-on láttunk a digó limóval?
Egyből átmentem walesi bárdba – szó bennszakad, hang fennakad, lehellet megszegik.
- De én vagyok, miért kérded?
- Csinálhatnánk veled egy fényképet, a haverok másképp nem hiszik el, hogy találkoztunk.
- Ne szívassatok már, nem vagyok én színész, vagy sportoló.
- De csak egyet…
- Ám legyen.
Itthon mikor elmeséltem, nem akarták elhinni. Kérdeztem is Magdi nénitől a könyvtárban, hogy ezentúl nincs valami akció a sörre?
- De, kapsz hozzá poharat is.
...
Az összeszerelési minőségre való tekintet nélkül, nem oly rég Pacsirta asszonyával – akit az egyszerűség kedvéért nevezzünk Nikinek, mert úgy hívják – voltunk Szerbiában. Ő az egészségügyben dolgozik, én meg az oktatásban, és mint tudjuk országunk száguldásának ezek a kulcsai, vagyis ki kell menni néha, mert olcsóbban lehet vásárolni. Ahogy lehajtottunk az autópályáról, amiért ott nem kell fizetni (JÓNAPOT KÍVÁNOK), mondja Rezeda, hogy valami furcsát hall jobb oldalról. Dob a te füled, lyányom, meg vizes az út, meg visszaveri a szalagkorlát, nincs ott semmi baj. Ennyiben is maradtunk. Jó nagy sor volt visszafelé, zömmel magyarok, mert másoknak is biztos nagyon fut a szekere – persze a KSH mást mond, de nem politizálok, mert visszabüffen a sör. Már bent álltunk a sorban, persze unatkozik az ember, kipletykálja a fél falut, Niki kinyitotta az ajtót. Ő ült hátul, elől Rezeda utazott, ő Kanga kishúga. Azt mondja Niki:
- Ezzel meg mi van?
- Mivel?
- Hát ezzel itt, miért lóg?
Kiszállok, megnézem, hát a küszöb műanyag borítása engedett el. Azon kívül, hogy jól néz ki, nem sok gyakorlati hasznát láttam még, meg kéne kérdezni valami digó tervezőtől, hogy minek applikálta azt oda. Hátul fogta még egy darab csavar, a 3 patentból egy sem, a csavarok közül is csak az az árva. Gondoltam leszedem, beteszem a csomagtartóba, otthon ráérek majd bűvészkedni vele. De a keréktől nem lehet hozzáférni a csavarhoz. Azért vámvizsgálat előtt olyan 50 méterrel nem éppen bizalomgerjesztő, ha a hülye magyar az öreg taligájának a küszöbjét piszkálja, a vámos már messziről dörzsölte a simlédert, hogy biztos seftesek vagyunk, majd ő most jól megfog. Lennének ötleteim, hogy mit fogjon meg… Az eső esett közben, hogy még jobban érezzem magam. Jött a mentő ötlet, odaragasztjuk. Valami oknál fogva van a kocsiban papírragasztó, olyan, amilyet a festők használnak. Letörölgettem a küszöböt, és vagy 6 csíkkal (ragasztócsíkkal, mielőtt másra gondolsz) odaragasztottam. Mikor sorra kerültünk a vámos kérdés nélkül ment a jobb hátsó ajtóhoz, mikor kinyitotta és meglátta a küszöböt, csak tátogott, mint a kezdő pornószínésznő. Hazajöttünk szerencsésen, alápakoltam a csápost, de ezzel szívattam meg magam másodjára. Nem lehet tőle levenni a küszöböt...
Korábbi merítések a Totalcaron
- Rémálomtól a német precizitásig
- Őseihez méltatlan Land Rover; Alfa, ami sosem hagyott cserben; és egy megbízható Citroen.
- Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!
- Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
