Pickupot vennék, na de milyet?

A szerző rágódásai autóvásárlás ügyében - első rész

2023.04.23. 14:25
5 hozzászólás

Első körben a legcsúnyábbnak és a legtartósabbnak titulált modellek kerülnek górcső alá

A Vadmusso távozásával, jó 4-5 év mindennapos pickupozás után erősen éreztem, ez kell nekem továbbra is. Az én használati dolgaimhoz ideális autó el tud húzni minimum 2 tonnát, lehetőleg 4-5 személyes, ha kell és elkülöníthető raktere van. Ja és nem árt, ha van valami összkerékhajtás, ha kibóklásznék a tájba. Sokan ajánlották az nagyobb suv-okat, terepjárókat, de azzal az az elsődleges gondom, ha rendezvényezek, szállítok, a cuccok nagyon szét tudják nyírni a belteret.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Szóval pickup, de milyen? Lehetőleg 100+ lóerő és legalább 2 tonnás vontatási teljesítmény, klíma a baromi meleg nyarak miatt, 4-5 személyes, mert néha vinni kell mást is. És az se baj, ha lehet még hozzá kapni bármit is.

2000-2010 pickup tech infók - Munkalap1.png

Na ennél a pontnál eshet ki egyik kedvencem, a Ssangyong Actyon Sports . Nekem nem fáj a kinézete és korának legjobban felszerelt modellje, és ezt nem csak én, hanem ítélkezőnk is így gondolja: 

Felkavarja az állóvizet

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Sokat gondolkodtam az autó megvásárlásán, főleg a megjelent jópár alapvetően negítív hangvételű cikk miatt. Előtte 2 Mitsubishi L-200 -at sikerült 600.000 km alatt lestrapálnom szóval nem most kezdem ezt a műfajt.

Nem fogok sok rosszat mondani az autóról mert nem nagyon lehet.

Lopni senki ne menjen ezzel az autóval mert biztosan felismerik. Nekem a forma elsőre is tetszett, ez főleg akkor szembetűnő amikor más pick up mellé beáll az ember. Az Actyon a Navarránál is szélesebb, 190 cm széles az alapfelszereltségben is elektromosan behajtható tükrök nélkül és ez a belső helykínálatnak is előnyére válik, a hátsó ülőhelyek végre nem szükségülések.

Mégis két okból kieshet a listából (de még semi se biztos ;) ). Egyfelől nagyon kicsi a plató. Konkrétan az előző (6.) generációs Toyota Hiluxhoz képest is majd 10 centivel rövidebb, nem éri el a 130 centimétert. Emiatt (is) született meg a később Grand Musso. Másfelől finoman szólva nem elterjedt modell, a Népítéletben 6 ítélet van róla, igaz, mind pozitív. Így itt fokozottan érvényes lehet az, ami ennyi idős autóknál már jelentkezik, az alkatrészek beszerezhetetlensége.

IMG 8154

A méret mellet a egész elképesztő felár (ha nem is akkora, mint a Defendernél) lehet az oka, hogy jó eséllyel a másik kedvencem, a Toyota Hiluxom se lesz. A korai 6. generációs nagyon bejön, itt még a 100 lóerő alatti motort is elfogadom, Autódokink gépét vezetve nagyon megfogott. Mivel ez erősen 2000-es évek eleje és elpusztíthatalannak van titulálva, itt fokozottan jelentkezik a korrózió, hiszen akkor így is használják. A net ebből a korból tele van frissen lerücsizett pickupokkal, nem mondom, hogy mind el van rohadva alatta, de aki ebből az érából választ, nagyon kell erre figyelnie. És persze ezek még nagyon teherautók voltak, ami nem zavar, viszont emiatt a klímás nagyon ritka, ami az elmúlt évek klímátlan Berlingózásának tapasztalatai alapján feltételem. És persze a korból adódóan itt is csökken az alkatrészek beszerezhetőségének esélye vagy aranyáron.

Ebből a korszakból 21 ítéletünk van, de az értékelések jellemzően pozitívak. Látszik, kihasználják rendesen a gépet, mint alábbi ítélekezőnk is:

Csúnya, de csak imádni lehet!

36872

Már három éve, hosszas keresgélés és talán az összes pick-up tipus kipróbálása után, megvettem most már mondhatom, hogy életem nagy szerelmét. A kipróbált tipusok között, volt sokkal szebb, sokkal gyorsabb, sokkal extrásabb, és olcsóbb is. Egy Speciális mentős kollégám kinálta fel eladásra a vasat. Az összes közös ismerősünk óvva intett, hogy jól gondoljam meg hogy a kollégától autót vegyek, ugyanis terep rally-s múlttal, és extrém jelennel rendelkezik a kolléga. Ennek ellenére, persze egy hozzá értő szerelővel történő alapos átnézetés után mégis megvettem a vasat. Előre bocsátom azóta sem bántam meg.

Szóval nem könnyű megfelelő autót választani, a keresés nem áll meg. A jövő heti részben felkészül az időközben a listába bekerült Mazda BT50/Ford Ranger, az Isuzu D-max és a Nissan Pickup!

Korábbi merítések a Totalcaron

Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
A luxustól a keleti blokkig
A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.