Pickupot vennék, na de milyet?
A szerző rágódásai autóvásárlás ügyében - első rész
Első körben a legcsúnyábbnak és a legtartósabbnak titulált modellek kerülnek górcső alá
A Vadmusso távozásával, jó 4-5 év mindennapos pickupozás után erősen éreztem, ez kell nekem továbbra is. Az én használati dolgaimhoz ideális autó el tud húzni minimum 2 tonnát, lehetőleg 4-5 személyes, ha kell és elkülöníthető raktere van. Ja és nem árt, ha van valami összkerékhajtás, ha kibóklásznék a tájba. Sokan ajánlották az nagyobb suv-okat, terepjárókat, de azzal az az elsődleges gondom, ha rendezvényezek, szállítok, a cuccok nagyon szét tudják nyírni a belteret.

Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Szóval pickup, de milyen? Lehetőleg 100+ lóerő és legalább 2 tonnás vontatási teljesítmény, klíma a baromi meleg nyarak miatt, 4-5 személyes, mert néha vinni kell mást is. És az se baj, ha lehet még hozzá kapni bármit is.
Na ennél a pontnál eshet ki egyik kedvencem, a Ssangyong Actyon Sports . Nekem nem fáj a kinézete és korának legjobban felszerelt modellje, és ezt nem csak én, hanem ítélkezőnk is így gondolja:
Felkavarja az állóvizet

Sokat gondolkodtam az autó megvásárlásán, főleg a megjelent jópár alapvetően negítív hangvételű cikk miatt. Előtte 2 Mitsubishi L-200 -at sikerült 600.000 km alatt lestrapálnom szóval nem most kezdem ezt a műfajt.
Nem fogok sok rosszat mondani az autóról mert nem nagyon lehet.
Lopni senki ne menjen ezzel az autóval mert biztosan felismerik. Nekem a forma elsőre is tetszett, ez főleg akkor szembetűnő amikor más pick up mellé beáll az ember. Az Actyon a Navarránál is szélesebb, 190 cm széles az alapfelszereltségben is elektromosan behajtható tükrök nélkül és ez a belső helykínálatnak is előnyére válik, a hátsó ülőhelyek végre nem szükségülések.
Mégis két okból kieshet a listából (de még semi se biztos ;) ). Egyfelől nagyon kicsi a plató. Konkrétan az előző (6.) generációs Toyota Hiluxhoz képest is majd 10 centivel rövidebb, nem éri el a 130 centimétert. Emiatt (is) született meg a később Grand Musso. Másfelől finoman szólva nem elterjedt modell, a Népítéletben 6 ítélet van róla, igaz, mind pozitív. Így itt fokozottan érvényes lehet az, ami ennyi idős autóknál már jelentkezik, az alkatrészek beszerezhetetlensége.

A méret mellet a egész elképesztő felár (ha nem is akkora, mint a Defendernél) lehet az oka, hogy jó eséllyel a másik kedvencem, a Toyota Hiluxom se lesz. A korai 6. generációs nagyon bejön, itt még a 100 lóerő alatti motort is elfogadom, Autódokink gépét vezetve nagyon megfogott. Mivel ez erősen 2000-es évek eleje és elpusztíthatalannak van titulálva, itt fokozottan jelentkezik a korrózió, hiszen akkor így is használják. A net ebből a korból tele van frissen lerücsizett pickupokkal, nem mondom, hogy mind el van rohadva alatta, de aki ebből az érából választ, nagyon kell erre figyelnie. És persze ezek még nagyon teherautók voltak, ami nem zavar, viszont emiatt a klímás nagyon ritka, ami az elmúlt évek klímátlan Berlingózásának tapasztalatai alapján feltételem. És persze a korból adódóan itt is csökken az alkatrészek beszerezhetőségének esélye vagy aranyáron.
7+1 autó, ami mocsok drága lett
Olyan típusokról lesz szó, amik egykor megfizethetőnek tűntek, aztán rakétaként lőtt ki az áruk. Összeszedtünk néhányat.
Ebből a korszakból 21 ítéletünk van, de az értékelések jellemzően pozitívak. Látszik, kihasználják rendesen a gépet, mint alábbi ítélekezőnk is:
Csúnya, de csak imádni lehet!

Már három éve, hosszas keresgélés és talán az összes pick-up tipus kipróbálása után, megvettem most már mondhatom, hogy életem nagy szerelmét. A kipróbált tipusok között, volt sokkal szebb, sokkal gyorsabb, sokkal extrásabb, és olcsóbb is. Egy Speciális mentős kollégám kinálta fel eladásra a vasat. Az összes közös ismerősünk óvva intett, hogy jól gondoljam meg hogy a kollégától autót vegyek, ugyanis terep rally-s múlttal, és extrém jelennel rendelkezik a kolléga. Ennek ellenére, persze egy hozzá értő szerelővel történő alapos átnézetés után mégis megvettem a vasat. Előre bocsátom azóta sem bántam meg.
Szóval nem könnyű megfelelő autót választani, a keresés nem áll meg. A jövő heti részben felkészül az időközben a listába bekerült Mazda BT50/Ford Ranger, az Isuzu D-max és a Nissan Pickup!
Korábbi merítések a Totalcaron
- Rémálomtól a német precizitásig
- Őseihez méltatlan Land Rover; Alfa, ami sosem hagyott cserben; és egy megbízható Citroen.
- Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!
- Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Belsőség
340 millió forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
