Csalódás az etalonban
Válogatás a legfrissebb Népítéletekből
Szolid előzős autó - Ford Focus
Első autóm. Persze ez nem azt jelenti, hogy ezen kívül csak a tanuló autót vezettem volna. Sokféle jármű megfordult az évek során a kezeim alatt, ami belefér a B kategóriába. Vezettem bontószökevény Suzukit, tekintélyes Volvo SUV-ot es melós Fiat Ducatot is. Mindig is érdekeltek a fickósabb kocsik, ennek ellenére erősebb masinához talán egyszer ha lehetett közöm, de akkor se mertem jobban megpiszkálni, majd a sajátot, majd valamikor ha...
Aztán egyszer csak ott találom magam az ST vezető ülésében. A kényelmes Recaro sportülés gondosan körbeölel a kormány előtt, éppen próbaúton gurulunk az akkori tulajdonosával az anyóson. Remegő lábakkal igyekszek kellően magabiztosnak tűnni, miközben próbálom megszokni ezt a kuplungot, ami elválaszt a motorháztető alatt duruzsoló 2.5l-es turbós motortól. Utasom szerint hamar hozza lehet szokni a kocsihoz. Néhány hosszabb út es úgy fogom vezetni, mintha mar évek óta meglenne. Igaza is volt meg nem is.
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Családbatár - Citroen C4 Picasso
..és akkor már úton volt a második gyerek, váltani kellett. Típikus történet. 10 év gondtalan (!) Alfa Romeo 147 használat után kipróbáltuk milyen a másik véglet, egy családi egyterű. Váltáskor bármi szóba jöhetett amiben van egy kis fantázia. Ez máris kizárta az összes német típust :). A II. generációs C4 Picassot nem is ismertem addig. Még ma sem látni sokat az utakon. Először az 5 személyes változaton akadt meg a szemem amikor közelről láttam egyet. Aztán a kevés eladó példány és a plusz hely miatt meggyőztük magunkat, hogy a 7 személyes is jó lesz nekünk. Így utólag nagyon helyesen tettük. A kínálatot szűkítette a 2000-es diesel motor és facelift kivitel szűrő is.
Digitális csőd - VW Golf
A 8-as Golf megrendelése nem volt kérdéses, mivel előtte egy 7-es Golffal jártam, amivel nagyon meg voltam elégedve.
Az autó egy 1.5 eTSI DSG Life, panoráma tetővel, drive assist csomaggal, téli csomaggal, kulcs nélküli nyitás, navigáció ( ez ma már nem szükséges extra, de később leírom miért jó) adaptív kormányzással.
Persze hallottam a sorozatos software es hardware hibákról, de úgy voltam vele, hogy mire megjön a kocsi, addigra kisimulnak a dolgok. Természetesen a chiphiány kellős közepén rendeltem meg az autót, amire kb. 18 hónapot vártam, de miután az importőr garantálta a megrendeléskori árat, így vártam türelemmel. Az autót végül 2022. augusztusban elvileg legyártották, de valamiért még több mint két hónapot állt a gyárban az autó. Végre október végén megérkezett és november elején át is vehettem volna…de csak volna, mert az átadás napján hívtak a kereskedésből, hogy valamiért lemerül az autó akkumulátora és hiába töltik fel, másnapra ismét nem indul be az autó. Ekkor már egy csöppet nyűgös lettem, mert 18 hónap várakozás után sem jutottam hozzá az autóhoz, valamint nem volt túl bíztató, hogy a gyárból frissen kigurult autó, ilyen parádésan “megbízható”. Az autót teljesen szétszerelték, mert több tucat elektromos csatlakozást kellett tesztelni,hogy melyik okozza az akkumulátor lemerítését. Végre december 23-án átvehettem a kocsit-elvileg a lámpakapcsoló panelnél volt valami gubanc.
Tényleg nem romlik el! - Lexus IS
Ha nem állt sokat kereskedésben az akku miatt sem kell aggódni. Jó vétel, jól tartja az árát. Olyat érdemes venni amit szervizeltek. Valóban 5 litert eszik átlagosan, városban kevesebbet, autópályán 6 litert, és nem romlik el. Német autók után igazi felüdülés, nem kell azon rágódni, mikor kell új turbót, egr-t, lendkereket, fényszóró elektronikát venni. Működik a kihangosító, ha veszel hozzá egy olajszűrő leszedőt házilag is szervizelheted. Nem kell drága hibakiolvasót venni hozzá hogy egy fékbetétet kicserélj, mint egy vele egyidős Audiban.
Korábbi merítések a Totalcaron
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.