Zsákba macska francia módra
Válogatás a legfrissebb Népítéletekből
Zsákba macska francia módra - Citroen C4 Cactus
Ott kezdeném hogy nem teljesen racionális döntés volt a típus választása. 2014-ben először életemben lehetőségem nyílt új autó vásárlására. Először egy C-Elysee 1.6HDI-t rendeltem meg a kiváló motor és a típusra jellemző nagyon kedvező ár-érték arány miatt. De mikor megláttuk a reklámját az akkor 9 éves kisfiammal, az éppen bevezetésre kerülő új modellnek, a C4 Cactus-nak akkor azonnal tudtam hogy ezt kell megvenni, mert sokkal izgalmasabb lesz a család számára mint a jóval hétköznapibb C-Elysee.
...
Kezdem a pozitívumokkal a jellemzést. Nagyon könnyű autó, csupán kb 930kg. Emiatt 82LE-vel is teljesen jó volt a dinamikája kb 80-90km/h. A vezetési élménye nagyon jó, pontos a kormányzás, könnyű a parkolás, megfordulás.
...
Most jöjjenek a negatívumok. Nem értettem hogy miért volt olyan rohadtul drága a szervizelése, mikor mindenből alig kell bele valami. Csak egyben dönthető a hátsó ülése... nagyon vacak a gyári gumiszőnyeg, ami összevissza csúszkál. A részleteken nagyon kijönnek a spórolás jelei.
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Az ideális kezdőautó, egy kis szépséghibával - VW Golf
A történetem 2020 júniusán kezdődött. Érettségi után vásároltam első autónak. Hatalmas vágyam volt a Golf 4 -es körülbelül 10 éves korom óta, ami azt jelenti hogy egy jelentéktelen 8 évet epekedtem az autó után. Szerencsére sikerült megtalálnom ezt a példányt, az ismerős szerelőm által. Az autó tényleg rendben volt, lelkiismeretesen karbantartotta az előző gazdája, és én is.
...
A vezérlés átugrást nem figyelembevéve egy tökéletes autó kezdőknek és azoknak akik nem járnak nagy távolságokra. Az én esetem alapján pedig senki se zárkózzon el a típustól mert ennek ellenére is imádom szeretem és szerintem nagyszerű autó, de kompromisszumokat kötni kell ebben az árkategóriában. Bátran merem ajánlani, de csak azoknak akik elfogadják, hogy egy húsz éves autóval van nyűg és foglalkozni kell vele akár milyen állapotba van.
Ha kell az erő... - Ford F150 Supercab
Megvolt a fék revízió, alig volt kopott a benne levő betét, a tárcsa is csak kicsit vállas, de akkor sem az igazi. Vhol olvastam, h minden betét csere előtt fel kellene szabályozni a tárcsát, itt gondolom ez nem történt meg.. Elvittem a tárcsákat a Jármű mechanika Kft-hez, ahol egy szolidabb összegért nem csak felszabályozták, hanem le is festették őket, úgyhogy újként kinézve hoztam el, meg lehetett várni a műveletet. Itthon beraktam a korábban rendelt, nagyobb fékhatást biztosító (semi metallic) betéteket (2-2 csavar), s tuti lett. Nem is erős fékezésnél érezni a különbséget (jobban meg kell taposni, mint egy átlag autót), hanem kisebb fékezéseknél sokkal jobban megfogja a kocsit. S persze semmi ütés.
...
Most az összes olajat cserélem le (motor, váltó, diffik, osztómű), kitúrtam a Fordos specifikációnak megfelelő Mannol olajakat, s már neki is álltam. A váltón nincs leeresztő csavar, le kell venni az alsó deklit, az takarja a szűrőt. A hátsó differenciálművön sincs, azt elméletileg nem kéne cserélgetni, de bizonyos fordulaton van kis búgása, gyanítom, h előzőleg nem került bele az az adalék, ami elő van írva a sperr csendesítésére, megrendeltem azt is, s csere (le kell szedni a hátsó fedelét). Azt tapasztaltam eddig, hogy minden teljesen logikusan van összerakva, s igen könnyű szerelni, jól hozzáférhetőek a dolgok. Most a pár kis, kezdődő rozsdásodás javítása jön, szóltam a fényezőnek, amint lesz ideje, kezdi.
Szerethető piros Citromka - Citroen C3
Az egész ott kezdődött, hogy az előző autónk egy 1998-as 1.3-as benzines Ford Ka volt, amit még 2013 őszén vettünk. Kibírt nálunk 8 évet, de ideje lett már lecserélni, mivel szegénynek mindene rohadt, és a futómű is a végét járta. Költeni pedig már nem akartunk rá.
...
Első látásra szerelem volt. A cuki gömbölyű formája mindig megmosolygtat, a futóműve pedig eszméletlenül puha, tipikus franciás. Normál használat mellett megfelelően stabil, még kanyarokban is, de közben tudja azt a krémes rugózást, amit bármelyik francia gyártó álmából felkeltve is tud. Egyszerűen zseniális, kivéve ha elszarja magát a toronycsapágy, amit híresen zabál az első C3.
...
Egy nagyobb esőben való vezetés után a jobb első fényszóró bepárásodott és egy kevés víz is áll benne. (Sajnos ez típushiba...) Leveszem a fényszóró hátuljáról a szerelőnyílást és bízom benne, hogy kipárolog a víz.
Később jelentkezem, hogy mi lett.
Korábbi merítések a Totalcaron
- Mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék
- Lehet, hogy már te is ültél benne. Válogatás a Népítélet keleti feléből
- Karika és gyémánt
- Válogatás a 2000-es évek javából
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.