Ezt még sosem cseszték el

A Porsche 911 sztori (3. rész)

2024.04.06. 14:46
2 hozzászólás

A gondosan megőrzött, légies sziluettjét egy újszülött is felismeri, a hathengeres bokszer ércesen hörgő hangjától évtizedek óta válnak rezgő kocsonyává a lábak, és még az is tudja, hogy felháborítóan katartikus élmény vezetni, aki még sosem ült benne. Te is pontosan tudod, hogy miről beszélek: a Porsche 911-ről, aminél nem létezik meghatározóbb sportautó ezen a bolygón. Minden generációja hajszálpontosan kiszámolt, németesen precíz evolúciós lépés. Nem véletlen hát, hogy a 911 mindig mérce volt, és mindig az is marad. Már meséltem a korai évekről, most pedig a modern korszakról fogok: a Porsche 911 utolsó három generációja, vagyis a 997, a 991 és a 992 következik.

Ha felzárkóznál:

A sorozat első részét itt találod.

A második részért pedig kattints ide.

20 éve rajzolták, semmit nem öregedett

Legutóbb az egyesek szerint merész, mások szerint suta 996-osnál tettem pontot a cikk végére, ami azt jelenti, hogy most a 997-es jön. Úgy tűnik, hogy a Porschénél is vették az adást, hogy a 996-ossal némileg túllőttek a célon: a radikálisan megújított forma megosztó lett, aminek a fő okai a fura, nem ovális fényszórók voltak. Én speciel nagyon szeretem a 996-ost, mert szimpatikusan merész és letisztult, de megértem azokat is, akiknek a furcsasága miatt kevésbé jön be.

Dizájnert váltottak: a 997-est már nem Pinky Lai, hanem Grant Larson rajzolta. Az új modell tervezése már igen korán, mindössze két évvel a 996-os bemutatása után, 1999-ben elkezdődött. Larson tervét rengeteg másik közül választották ki 2001-ben, és már abban az évben el is készítették az első menetképes prototípust.

De hogyan volt lehetséges ez ennyire gyorsan? A válasz tulajdonképpen adja magát: nem fejlesztettek új autót. Mivel a 996 volt az első 911, ami minden szempontból vadiúj autó volt az elődeihez képest, kár lett volna lecserélni a nem sokkal korábban fejlesztett, friss alapokat. A külső, bár első ránézésre teljesen másnak látszik, ha egymás mellé rakva nézzük a 996-ost és a 997-est, feltűnik a közeli rokonság. Mindez illik a Porsche korábban már bevált, kis evolúciós lépésenként haladó filozófiájához.

A 2004-ben bemutatott 997 lélegzetelállító tárgy lett, szinte felháborító, mennyire gyönyörű. A bosszantó tökéletesség korábban sem volt idegen a 911-esektől, de a 997 egy egészen más szintet képvisel: a minden milliméterében hibátlanul modernizált, klasszikus sziluettű Porsche annyira kortalan és időtálló lett, hogy még akkor is mellbevágó lenne, ha ma mutatnák be. A 996-oson bevezetett új forma az ovális fényszórókkal, a közel kilenc centivel kiszélesített csípővel, a nagyobb felnikkel és a precízen finomított részletekkel készült el igazán.

Kapcsolódó
Ennyire lenyűgöző Porsche-gyűjteményt még tuti nem láttál

Ennyire lenyűgöző Porsche-gyűjteményt még tuti nem láttál

Kis túlzással a Porsche teljes történelmét lefedi ez a csodás kollekció, aminek mind az 556 darabját külön fogják értékesíteni.

Csak a hathenger!

Ahogy az alapok, úgy a technikai részletek is csak kis mértékben változtak: nem fejlesztettek például teljesen új motort, a régiből indultak ki. A hátra belógatott, hathengeres, 3,6 literes bokszert kicsit átdolgozták, így már az alapmodellben, vagyis a Carrerában is 325 lóerőt és 370 Nm-t tudott. Már ez is korrektül szaladt: a valamivel 1,4 tonna alatti Carrera 5 másodperc alatt tudta le a nulla-százat, a végsebessége pedig 285 km/h volt.

Kaszniváltozatok tekintetében nincs semmi meglepetés: a 997-ből is készült Coupé, Cabriolet és Targa. Érdekesség, hogy a 911-esek történelmében először előbb fejlesztették a kabriót, mint a kupét. Úgy gondolták, hogy mivel ez nehezebb feladat, először ezt kell hibátlanul kivitelezni, ez pedig sikerült is: a kabrió alig nehezebb, mint a kupé, ráadásul a két változat menetdinamikájában is alig van különbség. A Targa a 993-hoz és a 996-hoz hasonlóan ezúttal is egy olyan modellt jelöl, aminek hatalmas, elhúzható üvegteteje van, a tetőkerete viszont fix.

Az alapmodellt követte a 3,8 literes motorral szerelt, 360 lóerős Carrera S: itt jobbak a fékek, nagyobbak a felnik – 19 colosak –, szebb hangú a kipufogó, az autót pedig leültették és járt hozzá adaptív lengéscsillapító is. A sima Carrerákból és az S-ekből is létezett összkerekes változat, ezeket a 4-es számról lehetett felismerni. Váltóból az alapot a hatsebességes manuál jelentette, felárért cserébe ötsebességes Tiptronic-ot, a facelift után pedig hétsebességes PDK-t lehetett kérni.

A faceliftet 2008-ban emelték rá a típusra: ezt szokás 997 Gen II-nek vagy 997.2-nek is hívni. Szépen, ízlésesen rajzolták át a 911 elejét és hátulját, modernizálták a belsejét, sőt, még a futóművet és a kipufogórendszert is átalakították. Minden modell kapott pár plusz lovat, illetve az addig kapható ötsebességes Tiptronic S automatát a hétsebességes, duplakuplungos PDK automata váltotta.

A pofonosztók

A még aránylag utcainak látszó 911-esek között az igazi pusztító ezúttal a 2006-ban bemutatott Turbo volt, és szokás szerint nem lazázták el. A korábbi 911 GT1 motorján alapuló 3,6 literes bokszert megfújták két BorgWarner turbóval, így izzadtságmentesen tudott 480 lóerőt és 620 Nm-t. Az ekkora kraft már nem tréfa, ezért az elődjénél 41 kilóval könnyebb Turbóból csak összkerekes változat készült, amit fejlett vezetéstámogató rendszerekkel fejeltek meg, hogy ne legyen baj.

És számok? Azok nyilván kegyetlenek: a nulla-száz manuállal 3,9 másodperc, Tiptronic-kal 3,7 másodperc, a vége pedig 310 km/h. A kontextust ismerve egyáltalán nem tűnnek túlzásnak az opciós listán bepipálható, elöl 380, hátul 350 milliméteres, karbon-kerámia fékek. A facelifttel érkezett a Turbo S, amiben találtak még pár plusz lóerőt: a már kizárólag csak PDK automatával rendelhető modell már 530 lóerőt, 700 Nm-t, és elképesztő 3,3 másodperces nulla-százat tudott.

Szokás szerint készültek olyan 911-esek is, amiket már inkább pályára szánt a Porsche, de a biztonság kedvéért kaphattak rendszámot is. 2009-ben mutatták be a csodásan üvöltő, 3,8 literes szívómotorral szerelt, 435 lóerős GT3-at, amihez kizárólag manuális váltót lehetett kérni.

Ennél is nagyobb agybaj volt a 450 lóerős, hatalmas szárnyat hordó GT3 RS, ami utcai autónak már merőben kompromisszumos választásnak tűnik. A gyógyszer viszont 2010-ben gurult a legmesszebbre: ekkor jött Turbo S és a GT3 RS vad szerelemgyereke, a 911 GT2 RS. Vitán felül messze ez a legkeményebb utcai 997-es: 620 lóerős, kétturbós bokszer, 700 Nm, 3,5 másodperces nulla-száz és 330 km/h-s végsebesség. Még ma is hihetetlen, pedig már a GT2 RS is tizenöt éves lesz.

Kapcsolódó
911 GT2 RS OMFG

911 GT2 RS OMFG

Ez nem autó, ez egy atomtöltetű, fenyegetően pulzáló, ezerlövetű bálnapénisz a saját, méret után csináltatott, szatén alsógatyánkban.

Új platform, régi fazon

A mindig csodálatos Porsche 911 következő generációját 2011-ben mutatták be, és dacára annak, hogy rohadt nehéz megkülönböztetni az elődjétől, igazából egy teljesen más autóról van szó. Dobták a 996 óta létező platformot, és egy teljesen újra húzták fel a 991-et, ettől az autó nagyot nőtt. Michaul Mauer dizájner nagyon odatette magát: a 991-es arányai és minden formai megoldása szokás szerint hibátlan. Szinte hihetetlen, hogy az eleve tökéletesnek látszó 997-esnél is jobban néz ki: olyan, mint egy folyó erodálta, lapos és széles kavics. Minden aspektusában csodálatos.

Kapcsolódó
Lekésted-e az utolsó igazi Porschét?

Lekésted-e az utolsó igazi Porschét?

Nagyobb. Tágasabb is. Csendesebben fut. Jóval takarékosabb, és már elektromos szervó segíti a kormányát. Ha családi kompaktról lenne szó, tapsikolnánk. De ez az új Porsche 911…

Dacára annak, hogy a 991 nagyobb lett, a nagyszilárdságú acélok, az alumínium és különböző kompozitok használata miatt az alap Carrera pár kilóval alul tudta múlni az elődjét. Az alapmotor 3,4 literesre zsugorodott, de maradt hathengeres, és a teljesítménye 350 lóerőre nőtt. Az S-be itt is egy szívó 3,8 literest szereltek, amiből ezúttal már 400 lóerőt és 440 Nm-t préseltek ki.

Átvariálták a motor és a váltó elhelyezését, hogy kedvezőbb legyen a 911 súlyelosztása. Emiatt ezt az elrendezést már farközép-motorosnak szokták hívni, hiszen az autó eleje felé mozdított, már nem a tengelyvonal mögött lévő motor miatt az a pontosabb meghatározás. Autóipari érdekesség, hogy a manuális váltó az opcionális PDK automatához hasonlóan hétsebességes. A hetedik fokozat mindkét esetben amolyan extra: a 911-esek a végsebességüket már hatodikban elérik, a plusz hetediket autópályás krúzolásra találták ki.

Kaszniváltozatból a szokásos receptnél maradtak: létezett Coupé, vászontetős Cabriolet és Targa. Utóbbinál érdemes kicsit elidőzni, ugyanis itt visszatértek az igazi Targa megoldásához, ami egyértelműen sokkal menőbb. Tetőkeret ezúttal egyáltalán nincs, van viszont egy vaskos bukókeret, egy kecses vászontető és a gigantikus üveg hátul. Az apró textil mozgatása igazi német mérnöki túlkapás: a hatalmas, íves üveget egy bonyolult mechanika közel egy méterrel hátrébb emeli, ameddig egy másik, szintén nem egyszerű mechanika a helyére legózza magát a tetőt. Lenyűgözően komplex tánc ez, ami helyett biztosan létezik egyszerűbb megoldás is, de akkor megfosztottak volna minket ettől az érdekes látványtól.

Sportolók, szörnyek, versenyzők

A 991 egyik legizgalmasabb verziója a 2014-ben bemutatott, a Carrera S és a GT3 közé ékelődő GTS. Azoknak készült, akik szomjazzák a nyers vezetési élményt, ugyanakkor nem szeretnének együtt élni a GT3 karcosságával utcán. Van benne egy háromnyolcas, 430 lóerős, mesésen üvöltő szívó bokszer, egy manuális váltó, hátsókerék-hajtás és pár apró finomság. Utóbbiak között van az ültetés, egy ércesebb hangú kipufogó, az aktív motortartó bakok, központi anyás, 20 colos felnik és néhány látványos, külső kiegészítő. Bár még sajnos nem próbáltam, a 991 GTS valószínűleg nagyon közel áll a tökéleteshez.

Akinek több erő kell, azoknak ott a Turbo, akinek még ennél is több, annak pedig a Turbo S. Mindkettőbe egy 3,8 literes, kétturbós hathengerest szereltek, mindkettő összkerekes, mindkettő automata és mindkettő kegyetlen. Az 520 lóerős Turbo Sport Chrono csomaggal 3 másodperc alatt tudja a nulla-százat, az 560 lóerős Turbo S pedig 2,9 másodperc alatt. A faceliftes változatokat felhúzták 20-20 lóerővel, a több kraft pedig további egy tizeddel mérsékelte a gyorsulást.

Kapcsolódó
Kell neki egy másik bolygó - Porsche 911 turbo S (2013)

Kell neki egy másik bolygó - Porsche 911 turbo S (2013)

Fölöslegesen erős, túlságosan gyors, tökéletesen értelmetlen. De felfoghatatlanul, észbontóan, rettenetesen jó.

Ha nemcsak a hegyi szerpentineket, hanem a versenypályák íveit is szívesen megfennéd, akkor bőven van még feljebb a GTS-nél. A következő lépcsőfok az erősen versenypályára optimalizált, 3,8 literes, 475 lóerős GT3, illetve a már versenyautósan kőkemény, 4 literes, 500 lóerős GT3 RS. Mindkét GT3 végsebessége 315 km/h, de az RS két tizeddel jobban gyorsul százra: az RS-nek elég 3,3 másodperc, a simának 3,5 másodperc kell. A két változat között a különbség főleg az aerodinamikánál és a kiegészítőknél keresendő.

A 2015-ös facelifttel után nem sokkal, 2017-ben érkezett meg az eddigi egyik legdurvább, utcán is használható 911, vagyis a GT2 RS. Itt már tényleg egy olyan autóról beszélünk, ami épp csak azért kapott rendszámot, hogy lábon el lehessen menni vele a versenypályára. A 3,8 literes, ikerturbós bokszer 700 lóerőt és 750 Nm-es csúcsnyomatékot tud, ezzel a 991.2 GT2 RS a mai napig a legerősebb utcai 911.

A méregdrága és rettentő ritka – mindössze ezret gyártottak – különlegességgel 2017 szeptemberében akkorát mentek a Nordschleifén, amilyet előtte utcai autóval soha senki. A GT2 RS 6 perc 47 másodperc és 3 tizedmásodperc alatt teljesítette a kört, ami pár évtizeddel korábban még egy F1-essel is elképzelhetetlennek tűnt. Ezt a rekordot később megdöntötte egy Aventador SVJ, amit nem hagyott annyiban a Porsche: a Manthey Performance Kit-es 911 GT2 RS-sel 6:43,3 másodperces időt futott Lars Kern, a Porsche tesztpilótája. Ez annyira durva idő, hogy ennél csak az Mercedes-AMG One tudott gyorsabb kört futni.

Kapcsolódó
Újra egy Porsche a leggyorsabb rendszámos autó a Nürburgringen

Újra egy Porsche a leggyorsabb rendszámos autó a Nürburgringen

Eddig egy AMG GT Black Series tartotta a körrekordot, most azonban egy módosított 911 GT2 RS vette magához.

Királyabb, mint valaha

A legfrissebb 911 számomra a legkülönlegesebb: egy 992 volt az első 911, amit valaha vezettem, pedig már sokszor, sokféleképp leírtam, hogy mennyire rajongok a típusért. Egy mesés, méregzöld fényezésű, világosszürke belsős Targa 4S-t próbáltam ki egy szűk, erdei úton, gyönyörű napsütésben. Soha nem felejtem el, ahogy a zseniális, ikerturbós bokszer mérgesen fújtatott mögöttem, miközben a kanyarról kanyarra fűztem ezt a mérhetetlenül pontosam kezelhető, minden addigi, általam próbált autónál királyabb műalkotást.

Kapcsolódó
Varázslók, Porschék és egy csipet valóság

Varázslók, Porschék és egy csipet valóság

Rajongástól túlfűtött mese a művészeti ágról, amit úgy hívnak: vezetési élmény.

A Porsche tervezői és mérnökei képtelenek hibázni: a 992 az egyik legszebb modern autó, minden szempontból egy újabb lépést tett előre. Az aktuális 911 laposabbnak, szélesebbnek és morcosabbnak látszik, mint valaha, miközben semmit nem veszített a légiességéből, a visszafogott eleganciájából és abból a pimasz bájból, ami az összes többi 911-est is mindig jellemezte. Sajnálom, nem tudok ennél kevésbé érzelgősen beszélni róla, hiszen nincs másik autó a világon, amire jobban vágynék.

A kaszni ismét nőtt, és a 992-nél már minden változat hátsó ívei szélesek. Coupé, Cabriolet és Targa is van, ráadásul utóbbiból nem spórolták ki az őrült show-elemet, vagyis a komplett üvegkupolát látványosan emelgető mechanikát. Az alapmotor 3 literes, minden verzióját két turbó fújja, de a teljesítményszintek között jelentős a különbség: a belépő Carrera és a Carrera T 385 lóerős, az S-ek 450 lóerősek, a hegyesebb GTS pedig 480 lóerőt tud.

A háromliterest sok másik, érdekes modellváltozat is megkapta: ott van még az emelt Dakar, a múltidéző Sport Classic vagy épp az aranyos hátterű, méregdrága különkiadás, vagyis a Sally Special. Lehetetlen mindről kifejtősen megemlékezni.

Kapcsolódó
Ízléses retrót kínál a Porsche 911 legújabb változata

Ízléses retrót kínál a Porsche 911 legújabb változata

A Sport Classic nevű modellváltozat a 911 Turbo kézi váltós kivitele, különleges körítéssel.

Előfizettek a Fizika Próra

A következő szinten a 3,7 literes kétturbós van, ami a Sport Classic-ban 550 lóerőt, a Turbóban 580 lóerőt, a durva Turbo S-ben pedig 650 lóerőt tud. Utóbbit szintén próbáltam, és emberi ésszel szinte felfoghatatlan, hogy mennyire gyors, és milyen nyomasztóan precíz. A Turbo S a valóságban egy rakéta: a gyári adatok szerint 2,7 másodperc alatt van százon, de igazából elég neki 2,3-2,4 másodperc. Nem tudod elképzelni, ha nem próbáltad – hidd el, én se tudtam –, és nem, kicsit se érdekel, hogy valami elektromos izé rá tud verni pár tizedet.

Más szempontból a GT3, a GT3 Touring, az S/T és a GT3 RS dörgöli bele a fizika arcát egy útszéli pocsolyába. Ezek pályán tudnak olyan tempót pirítani, mint egy rendes versenyautó, pedig ezeken rendszám is van. Amin meg már nincs, azt például 911 GT3 R rennsportnak hívják, és pont annyira fantasztikus, ahogy azt egy új, vérbeli Porsche versenyautótól bárki várná.

Sajnos a csapatós napon a GT3 Touringból nem lehetett kirobbantani Walter Csabit, viszont az aktuális GT3 RS-t Anti próbálta élesben, méghozzá Silverstone-ban. Erre most nem mondok semmi csúnyát, inkább csak annyit, hogy nyilván maradandó élmény lehetett ezzel a szívó négyliteres, 525 lóerős fegyverrel végigrombolni a pályán, miközben a szuperfejlett aero könyörtelenül a földhöz ragasztotta az autót. A jelenlegi legkeményebb 911 a hatalmas szárnyával és a teátrális részleteivel statikus állapotban, kizárólag esztétikai élményként se rossz, de azért mégis a tempózás az igazi vele.

Kapcsolódó
Az autó, amiből valójában sosem szálltam ki

Az autó, amiből valójában sosem szálltam ki

A GT3 RS felemel és mélybe lök, megrémít és szórakoztat, szívat és segít. A tökéletes autó továbbra sem létezik, de ez pokoli közel van hozzá.

Végefőcím

Az a helyzet, hogy a sportautók királya 2024-ben, bő hatvan év után is tudja. A megalkuvás nívótlan, nem elegáns, így nem is a Porsche stílusa: a 911 egy percre sem tért le az útról, nem lett belőle hibrid (pár hónap múlva lesz - a szerk.), nem hízott két tonna fölé. Óriási kincs, hogy a Porschénál foggal-körömmel ragaszkodtak ahhoz, ami régen naggyá tette őket: pontosan ezért írhatom most ezt az anyagot a jövő riasztó árnyékában is széles mosollyal az arcomon. A 911-et sose rontották el, sose vizezték fel, egyszerűen maradt az, ami mindig is volt: a világ legjobb sportautója.

Az oldalról ajánljuk

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
  • Hírek

Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban

Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.

55 perce
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53