Az első LP400-at gyár- és családlátogatásra vitték.
Címkék: lamborghini, countach, 50 év, revuelto, gyár, történelem
A Mazda történelme során 16 különböző logót használt, de az utolsó néhány nagyon hasonló logika alapján készült.
Címkék: mazda, logo, történelem, váltás, frissítés, modern
Többször is megpróbálták már forradalmasítani a vasúti közlekedést, de ezek a kísérletek általában kudarccal végződtek.
Címkék: vonat, vasút, történelem, general motors, mozdony, motorvonat, vasúti járműgyártás
Minden sikeres innovációra tucatnyi haszontalan, rémes és abszurd ötlet jut. Ezek közül gyűjtöttük össze a kedvenceinket.
Címkék: goodyear, találmányok, autóipar, történelem, furcsaságok, wc, lovak, csengő, kutya, parkolás
Mesélek egy kicsit a sportautók királyának, vagyis a Porsche 911-esnek az utolsó három generációjáról: a 997, a 991 és 992 története következik.
Címkék: porsche, 911, történelem, 997, 991, 992, carrera, gts, turbo, gt3, gt2, rs
63 év, 20 autó, 21 rekord. A Trabant P50-től a Mercedes-AMG One-ig.
Címkék: nürburgring, nordschleife, rekord, körrekord, történelem
A tyúk és a tojás problémájának autóipari megfelelője.
Címkék: tesla, kormány, kormánykerék, történelem, hajó
Az első közúti jelzőberendezések évtizedekkel előzték meg az autókat?
Címkék: közlekedési lámpa, közlekedés, történelem
A császár megálmodta, a háború hátráltatta, a tankok összetörték, versenyzők bojkottálták, de még mindig áll.
Címkék: nürburgring, nordschleife, történelem
Mennyit tudsz az autózás hőskoráról? Teszteld magad!
Címkék: kvíz, történelem
Ma egyetlen márkához kötjük a négy egybeforrt karikás emblémát, holott az egykori alapító négy márkánál is több sorsa kötődik hozzá. Többek között a Trabanté, a Wartburgé...
Címkék: audi, történelem, dkw, horch, wanderer
Járműveknek nevet adni régi hagyomány, és arra is akadt példa, hogy nagy magyar történelmi személyiségről nevezték el egyiket-másikat. Összeszedtünk, ahányat csak tudtunk.
Címkék: történelem, magyar
Jazz, baleset, perek és gyilkosság is övezi az egyedi, olasz roadsternek öltözött Cadillac történetét
Címkék: pininfarina, cadillac, történelem
Csillagszemű ábrándozók vigyázat: ilyen autót venni belépő a szopórollerre. Pedig a rali legenda szelleme ott lebeg a Peugeot 405 GRix4 felett.
Címkék: peugeot, 405, történelem, technika, 4x4
A Maserati Biturbo olyan rossz hírű, hogy azt hihetnénk, rég elásták az összeset. Annál nagyobb csodát éltünk, mikor hármat is vezettünk egy napon!
Címkék: maserati, biturbo, extravaganza, történelem, ghibli, zagato, spyder, quattroporte
Épp ma 103 éve történt, ami végül a Ferrari emblémájának megszületéséhez vezetett. És ehhez nekünk, magyaroknak is közünk lehetett.
Címkék: ferrari, embléma, történelem, til, ferrari75
Most ötven éves a Lada, de a sztori a hatvanas évek elején indult. Hullámvasútra hívunk az első tárgyalásoktól a dicsőségen át a hanyatlásig.
Címkék: lada, sztori, történelem, történet
96 éves az első ember, aki gyorsabb volt a hangnál. És ez nem ment volna egy seprűnyél nélkül.
Címkék: chuck yaeger, bell x-1, repülés, történelem
Benzinkúttörténeti visszatekintésünkből ez is kiderül. Ahogy az is, hogy mikor nyitott az első kút, és előtte hol tankoltak az autósok.
Címkék: shell, benzinkutak, történelem
Ma már egyértelműnek tűnik: ha BMW, Suzuki vagy Peugeot, akkor autó. Esetleg motorkerékpár. De nem ezzel kezdték, ahogy sokan mások sem.
Címkék: történelem, autógyártás
Volt, hogy alkoholt szürcsölt, később jó útra tért és rászokott a benzinre. Pontosabban a kevertre, mert a növekvő oktánszám és egyéb igényeknek köszönhetően az üzemanyagba mindig került több-kevesebb "extra". Publikus és titkos összetevők a benzin autózással közös történelméből.
Címkék: benzin, gyártás, történelem, üzemanyag, mol
Ma 37 éve halt meg Carlo Abarth. A legendás tervező életének felidézése a Hidegindítóban.
Címkék: abarth, carlo abarth, történelem, cng, forma-1
Lassan ötven éve, hogy a jobb oldalon közlekednek, de az elején nem ment könnyen.
Címkék: svédország, történelem, átállás, közlekedés
Miközben negyed százada a magyar újságíró még kisebbnek érezte magát külföldön, mint ma, itthon óriási volt a zűrzavar. Már el se hisszük, micsoda szám volt egy bármilyen autó szinte bárkinek.
Címkék: újságírómúlt, karlovitz, tesztelés, sztori, történelem, bmw, bmw 635, datsun, bluebird
F1-futamnézés a Jánoshegy tetejéről, Yagi-antennával? Trabanttal Olaszországba? Lehetett az ember autóbuzi negyven éve is, csak meg kellett találni a módját.
Címkék: karlovitz, újságírómúlt, tesztelés, sztori, trabant, cb750, történelem, forma-1, formula-1, f1
Kevesen tudnak maguk mögött olyan hosszú és színes autótesztelői múltat, mint amilyet Karlovitz Kristóf. Közel ötven évre visszanyúló sztorijai – első kézből.
Címkék: karlovitz, újságírómúlt, tesztelés, sztori, történelem
2015-ben volt 120 éves az Ikarus, amelynek történetét forradalmi műszaki újítások és elképesztő bénázások jellemezték. Nagykép a legendás gyár történetéről.
Címkék: ikarus, történelem, 120év
Nem érthet mindenki mindenhez, ez tény. Ettől függetlenül kezembe temettem az arcom, amikor megláttam, mit szereztek.
Címkék: brutális történelem, brutális, történelem, lovagkor
Nem volt veszélytelen a közlekedés már akkor sem, amikor még nem motor hajtotta a kerekeket. Pláne, ha elképesztően merész őrültek hajtották egymásnak őket, csatában vagy show-ban.
Címkék: brutális, történelem, spektrumtv, harciszekér
Mindig is szerettük az elborult dolgokat, ezért most kölcsönadtuk Pistát, hogy teszteljen guillotine-t. A feje megmaradt, de nem volt vidám.
Címkék: brutális, történelem, spektrumtv, totalcar, kivégzések, kínzások
Tízből legalább öt francia ezt a nevet böki ki, ha megkérdezik, mire kell büszkének lenni az autós múltból. De a magyar szívében is van egy sarok az Alpine-nak. Tudják, miért.
Címkék: renault, alpine, történelem
Milliárdokért fejlesztett hipermodern űrhajóból lett lepattant melós kocsi. Minden a Sierráról, amit nem tudtál, és nem is akartál.
Címkék: ford, sierra, történelem, cosworth, xr4i
A budapesti tömegközlekedés száz év alatt semmit nem változott: olyan fejlesztéseket tervezünk, mint az 1800-as évek végén, kenőpénz szintén volt már száz éve, ahogy fizetési botrány is: volt cégvezér, aki többet keresett, mint Horthy.
Címkék: bkv, könyv, történelem
Túlméretes motorok, rengeteg lóerő és néhány igazi ritkaság. Az elmúlt negyven év legizgalmasabb Golfjai.
Címkék: golf, történelem, érdekesség, verseny
Le Mans itt a nyakunkon, de amikor a verseny múltjából egy hangárnyi autót lepakolnak eléd, hirtelen minden viszonylagos lesz - a régi érdekesebb-e, vagy ami épp zajlik...
Címkék: lemans, 24heuresdumans, versenyautók, történelem
Hogy kerül autó a sínekre? Nos, az okok koronként eltérők voltak, de többnyire kényszer szülte e megoldásokat.
Címkék: sín, történelem, sínautó
„Azért a 88 ezer euró egy Transporterért már az elmebaj kategóriába esik.
Címkék: történelem, volkswagen, transporter, samba, t1, barndoor
A Kia igen ötletes történeti áttekintése a belsőégésű motoroktól a navigációkig.
Címkék: kia, autógyártás, történelem, autó, reklám, ötletes
Kollektív autós tudatunk határai a merkuros időkig, tehát a hatvanas-hetvenes évekig tartanak. Pedig az igazán izgalmas időszak nem akkor volt.
Címkék: kereskedelem, történelem, hőskor, veterán, veteránam
A svédek már 100 éve tudják, mi a dörgés.
Címkék: scania, békefentartás, történelem, busz, haszonjármű
Még szó sem volt kocsikról, amikor a cég létrejött. Kétszer kvázi megszűnt. Kínjában autót lopott, később meg tőle vittek el mindent. Az Opel kacifántos története.
Címkék: opel, történelem, történet
Ettore Bugatti gyűlölte a számokat, autói tömve voltak mérnöki hibákkal. Mégis minden versenyt megnyertek.
Címkék: bugatti, történelem, ettore
Hiába egy potens, műszaki remekműnek is beillő motor, hiába a biztonságot szolgáló segédberendezések, hiába a kerámia fékrendszer, ha nincs meg a megfelelő kapcsolat a jármű és az útfelület között.
Címkék: abroncs, gumi, történelem
Budapest Grand Prix, 1936 Az Auto Union hazai történetének egyik fontos mozzanata az Auto Union „Ezüst Nyíl” becenévre hallgató nagyszerű versenyautóinak budapesti szereplése, amelyre 1936.
Címkék: történelem, audi, nsu, horch, dkw, wanderer
A második világháború után (1946-1989) A második világháborúban a hazai Audi, Horch, Wanderer és DKW állomány nagy része megsemmisült.
Címkék: történelem, audi, nsu, horch, dkw, wanderer
A DKW és a Wanderer megjelenése Magyarországon Az egyszerű szerkezetű és könnyen elérhető DKW motorkerékpárokra gyorsan felfigyeltek hazai élelmes üzletemberek.
Címkék: történelem, audi, horch, dkw, wanderer
Gondolom, az a hír már senkit sem sokkol, hogy az Audi márka az idén - bruttó - száz éves, erről egyébként Csikós Zsolt írt egy cikket, aki véletlenül akkor elmulasztotta, most pótolhatja, ha ide kattint.
Címkék: történelem, audi
Tárgy: Régi kép, régi autó Dátum: Sat, 21 Feb 2009 12:30:15 +0100 Feladó: Fejér Zsolt Címzett: Winkler Róbert Szia Robi! Egy kis segítségeteket szeretném kérni.
Címkék: történelem
Akit érdekelnek a Ferrarik, nem hagyhatja ki cikksorozatunkat. Akit nem érdekelnek a Ferrarik, azt a végére érdekelni fogják. Az se ijedjen meg, aki nem olvasta az első részt - a második magában is megáll.
Címkék: ferrari, forma-1, történelem
1906-ban egy floridai fotós fia, bizonyos R. W. Stanley által épített versenyautó döntötte meg a szárazföldi sebességcsúcsot. A Fred Marriott vezette autó 128 mérföldes sebességet ért el. Igazi különlegessége, hogy a jármű gôzhajtású volt. A ma már feledésbe merült gôzdugattyús autózást egy egyetemistákból álló angol amatôr csoport igyekszik új alapokra helyezni, tervük a 175 mérföldes óránkénti sebesség elérése.
Címkék: történelem, gőzmotor, gőzautó
Pont húsz éve, a Genfi autókiállításon mutatkozott be a Mondial 8 nevet viselő "családi" Ferrari. Elődje a 208-308 GT4 Dino nem igazán jött be az olaszoknak.
Címkék: ferrari, mondial, történelem