Trabant-expedíció a PP-ről: Robur, Tesla, vaspandák, gót csajok és Mad Max Trabi
TRABANT = ÉLŐ SZÖVET A FÉM VÁZON.
Hiszen a hulladékszövetek és ipari gyapjú felhasználásával előállított duroplaszt, mint karosszériaburkolat funkcionál fém vázon a Trabanton.
Na, de hogy lesz ebből sivatagjáró Terminátor?
Erről tartottunk a legutóbbi Totalcar Parkoló Parádén fergeteges bemutatót.
A tartós vasakért, fémipari munkáért esetünkben az Xtreme LightWeight Parts volt a felelős, ugyanis az afrikai útjainkhoz nekik köszönhetjük a csomagtartót, a haspáncélt és egyéb lézervágással készült kiegészítőket. A képgalériámat visszanézve a mellettem álló Land Rover is ilyen plusz vasdarabokkal rendelkezett, csak neki csörlőtokos első lökhárítója is volt. Hab a tortán, hogy egyébként ők az Ineos Grenadier hivatalos kiegészítő beszállítói is.
Na, de miért is ez a bő lére eresztett bevezetés?
Mert a Trabant-expedíció szeret a széllel szembe pisikélni, meg a fogyasztói társadalom vedd meg, használd és dobd el filizófiájával vitába szállni, akár egy kiállítás keretében is.
Én ki merem mondani: a műanyag lökhárító nem terepjáró alkatrész.
A többi véleményem meg képzeljétek hozzá. Ha Afrikában, a sötét éjszakában, keresztben az úton feltűnik előttem egy kivilágítatlan szamár, az nem hallucináció. Fékezel, kerülni próbálsz és ha mégis kontaktáltok, akkor az egy műanyag autóval maga a rémálom.
A képlet egyszerű: a fém jobban elnyeli az ütközési energiát, a plasztik meg eltörik és kész. Nekem a Trabik alá szerkesztett védelmek mindig meghálálták az egyedi tervezést és a kézműves hegesztési munkát.
Ezen filozófia mentén, és egy kakukktojás, világjáró Teslát leszámítva csak a vasakért rajongókkal álltunk ugyanabba a csatasorba az idei első PP-n. Ott volt a Roverlandék Land Rovere, mellette meg Bozlék Dani, vagyis a Galgamenti terepjárósok a 4x4 Pandákkal. A legszebb az egészben, hogy a végére befutott Honecker bosszúja, vagyis a 2026-os Budapest-Bamako Rallyn induló Robur is.
Utóbbi annyira lenyűgöző látványnak bizonyult, hogy Villám Géza az előadást követően fotózkodott néhányat a Trabantommal, majd került is egy kört Ottóék piros, vas szörnyetegével.
Mindeközben modelljeink is a végletekig mentek, Tündi gót stílusban villantott, Zita meg a Grease-t idézte vissza óriási sikerrel. A PP hangulata egyébként remek volt, számos ex és leendő Bamakós keresett meg, hogy tanácsokat kérjen, vagy csak meséljen.
Most viszont irány vissza, Afrikába!
Némi kis műhelymunka és máris vágtázunk vissza a homokozóba. Hogy mik a tervek? Az egyik utastársammal a 3P Garage vezetőjével, Busa Szilárddal kifigyeltük a Marokkóban rendszeresített királyi csendőrség fémhálóval bebiztosított szolgálati járműveit. Na, egy ilyen Mad Max-es Trabantot helyezünk most kilátásba, kérem tisztelettel, szevasztok.