El se hiszem. Ez egy BMW?
Olyan ez, mint az urológiai vizsgálat. Minden férfi tudja, hogy az életben egyszer eljön, de az élményt legszívesebben a távoli végtelenbe tolná. Íme, az elsőkerékhajtásos, háromhengeres, doboz-BMW.

Higgyék el, nem így akartam. Ha 21 évvel ezelőtt, amikor autós újságíró lettem, azt mondják, hogy Év Autója tag leszek, arre legyintek - papáknak való cím az. De titkon talán arra gondolok - hm, ez azt jelenti, hogy akkor még a szakmában leszek, nem is olyan rossz hír.
Viszont ha azt is elárulják, hogy egy Év Autója-tesztelésen nem az E36 távoli utódját, hanem egy kábé egy mérettel lejjebb sorolt BMW-t fogok tesztelni, aminél nem az lesz a truváj, hogy még jobban kereszbe lehet tenni a még sokhengeresebb, még soklóerősebb, még sperrebben diffiző technikájával, hanem az, hogy kívülről kicsi és magas, bent sok a hely, és elég magas az ülés ahhoz, hogy a mind nagyobb számban jelen levő idős európai polgár könnyen be tudjon csusszanni.
És halk széljegyzetként ott lesz: három henger vartyog az elejében, s ugyanott hajt. Na, akkor kezdtem volna másik állásban gondolkozni. 1994-ben a BMW ugyanis az autóbuzi mélyre vert cölöpje volt abban a mocsárban, amit a gyártók és a szabályokat felállító szervezetek fokozatosan létrehoztak együtt - hátsókerékhajtás, sok henger, szuper hang, elcsöppenésig tartó élvezet.
Szóval itt a 2-es Active Tourer. A Tannistesten megvolt már dízellel, s megállapítottam, hogy olyan, mint valami igen ügyes elsőkerekes dobozautó - Golf Sportsvan beugrik? Még talán a Nissan Pulsart is ide sorolnám. Vezetnem kell a benzinest is, és nem tudom, hogy a 218d négyhengeres dízelségétől, vagy e 218i másfél literes, háromhengeres, turbós lényétől irtózom-e jobban.
Ettől még lehet jó, legyünk profik, pokolba az érzelmekkel, elvégre ez is csak egy autó, még ha kék-fehér propeller és vesepár is van az elején. 136 lóerő, nem sok, de az autó sem nagy, még akár jó is lehet.
És tényleg, egész tisztességes az előadás. Finom a váltó, ha ugyan nem is olyan jó, mint mondjuk, egy Mazdáé. Pontos, érzékeny a kormány, a belső tér a minimalisztikus, egyben kissé elnagyolt díszítésekkel operáló, modern BMW-séma szerinti. Olyan kisautósan jó az ülés is, tehát magas, elég meredek a helyzet, de utazni kényelmes benne. Finoman vartyog a motor, alig hallani, ki a pályára - és az első kanyarban kiderül: nagyon nem BMW ez, legalábbis a mozgását tekintve. Úgy tolja az orrát, mint a Qashqai-t leszámítva semmi más, ez itt nem élvezeti cikk. Persze, ügyes a belseje, kitaláltak minden döntögethetőséget, pakolhatóságot, rekesztrükköt, polcocskát, szóval szavam se lehet. De ez nem autó, ez egy céleszköz BMW-logóval. Nézzék csak, itt a szokásos home-made videó, szerintem átjön, mit küzd vele az ember egy nedves, kanyargós pályán:
Ne feledjék, itt a hét utolsó küzdő fél:
- BMW 2-es Active Tourer
- Citroen C4 Cactus
- Ford Mondeo
- Mercedes-Benz C osztály
- Nissan Qashqai
- Renault Twingo
- Volkswagen Passat

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
