Hogy tudnék a céges autóflottám üzemanyag költségén spórolni? Számoljunk együtt!

Hirdetés
2023.03.29. 13:22
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

A hazai kis- és középvállalkozások számára mára kritikus fontosságúvá vált a költségek minél pontosabb kézben tartása. Azonban, a céges gépjárművek költségét továbbra is nagy többségük szükségszerű és nem befolyásolható járulékos költségnek tekinti. Pedig ez nem így van, egyszerű eszközökkel és egy kis tudatossággal akár 15% folyó költség is megtakarítható. Megmutatjuk hogyan!

A céges autóflottával rendelkező vállalatok esetében számos okból fontos, hogy hatékonyan és jól menedzseljék gépjárműveiket: az időgazdálkodás, az ügyfélelégedettség és környezetvédelmi szempontok mellett, de mindenekelőtt, a költséghatékonyság érdekében érdemes nyomon követni a céges járművek használatát. Erre ma már fejlett technológia áll rendelkezésre. Az 1970-es évek óta létező, de csak a GPS elterjedésével a 2000-es években berobbanó telematika ma már pusztán a mobiltelefonok használatával is olyan adatokkal is képes szolgálni, amelyek segítségével feketén és fehéren kimutathatók egy vállalati flotta költségei. Egy korábbi cikkben már láthattunk egy gyors fejszámolást azzal kapcsolatban, hogy mennyibe is kerül egy autóval megtett kilométer. De a kérdés további megfontolást érdemel: vajon éves szinten mennyibe kerülhet az autóflottám üzemeltetése?

Spórolni nem könnyű, hiszen általánosságban kijelenthetjük, hogy egyre öregedő gépjárműparkkal rendelkezik a legtöbb olyan kis- és középvállalkozás, amelynek a tevékenységéhez elengedhetetlen az autók napi rendszerességű használata. Továbbá, szintén elmondható ezekről a vállalatokról a rendelkezésre álló iparági kutatási információk alapján, hogy a költséghatékonysági megoldásokra nem fordítanak elegendő figyelmet, holott rendszeres adatelemzéssel lényegesen kevesebb járulékosnak hitt költséggel működhetnének.

entrepreneur with reports

A mobiltelefonos flottamenedzsment szolgáltatást kínáló urbaniqe által fejlesztett intuitív digitális flottaasszisztens szolgáltatás segítségével online követhető minden megtett út, illetve azok szétválaszthatók üzleti és magán célú útvonalakra. Az alkalmazás a sofőrök okostelefonján a háttérben fut, elinduláskor aktiválódik, majd megérkezéskor önmagától leáll. Így automatikusan létrejön az útvonal, amely tartalmazza a megtett távolságot, a vezetéssel töltött időt, a sebességet, a relatív sebességet a forgalomhoz mérten, valamint a megállón töltött időt. De nem csak ezek az adatok keletkeznek, hanem a rendszer a mesterséges intelligencia segítségével megbecsüli az átlagos fogyasztást, a károsanyag-kibocsátást, illetve meghatározza a sofőrök vezetési stílusát is, hogy a takarékossági szempontokat előtérbe helyezze. A kapott adatokat térképen élőben, vagy utólag is meg tudják nézni a felhasználók, szükség esetén szerkeszteni is tudják azokat, vagy akár azok egyszerűen visszajátszhatók is a térképen. Az applikációban dokumentálhatók a tankolások, ezáltal vezethetők a tényleges költségek, így az adatok tükrében egy átlátható képet kaphatunk a flotta üzemanyag-költségeiről.

Az urbaniqe ügyfélelégedettségi kutatásából két – az adataik felhasználásába beleegyező - hazai cég esetében az is kiderül, hogy az alkalmazás használatával hogyan lehet egyszerre csökkenteni a céges járművek futásteljesítményét és fogyasztását. Az egyik vizsgált kisvállalkozás öt, tíz évnél is idősebb benzines személyautót üzemeltet. Korábban átlagosan 2.000 kilométerre jött ki a havi fajlagos futásteljesítmény, amellyel párhuzamosan 100 kilométeren átlagosan 9 liter üzemanyagot fogyasztottak a kocsik. Tehát, a kiinduló állapotban éves szinten a vállalat flottája 120.000 kilométernyi futásteljesítménnyel rendelkezett, évi közel 11.000 liternyi üzemanyag elhasználásával. Az éves üzemanyagköltség így – 620 forint/literrel számolva - öt autóra mintegy 7 millió forint volt. A cég adatai szerint az applikáció mindössze néhány hónapnyi használatát követően a futásteljesítmény 10 százalékkal csökkent, mivel jelentősen visszaszorult a céges járművek túlzott magánhasználata a céges és magánhasználat konzekvens szétválasztásának köszönhetően. Ez 12.000 kilométerrel kevesebb megtett utat jelent évente, a flotta éves futásteljesítménye így 108 ezer kilométerre csökkent. Az átlagos fogyasztást tekintve közel 5 százalékos csökkenés történt, hiszen az addigi 9 helyett az autók átlagosan 8.6 litert fogyasztottak 100 kilométeren a vezetési stílus mérése, és ezáltal a javulása által.

Górcső alá került egy 12 darab, dízel hajtású kisteherautóval működő középvállalkozás is, amely gépjárművenként átlagosan mintegy 6.000 kilométeres futásteljesítménnyel üzemelt havonta, 100 kilométeren átlagosan 12,5 literes fogyasztás mellett. A váltott sofőrök alkalmazása miatt a tisztán mobiltelefonos megoldás nem jöhetett szóba, így a cég a szolgáltatáshoz a gépjárműhöz egy mozdulattal egyszerűen csatlakoztatható fedélzeti eszközöket is vásárolt. Az alkalmazás használata előtt az éves flottaszintű futásteljesítmény 864.000 kilométerre rúgott, mely idő alatt a géppark 108.000 liternyi üzemanyagot fogyasztott. Ennek összköltsége 70.200.000 forint volt, ami a cég életében a második legnagyobb költségtétel a bérek után. Az eszközök csatlakoztatását, valamint a gépjármű-követés bevezetését követően a futásteljesítmény hozzávetőleg 5 százalékkal csökkent ebben az esetben is, tehát az éves futásteljesítmény több, mint 43.000 kilométerrel lett kevesebb. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás is kedvezően változott: 11.9 literre csökkent, ami szintén közel öt százalékot jelent mínuszban.

A vállalkozások méretét és az üzemanyagra fordított kiadásaikat tekintve lényeges megtakarítás keletkezett mindkét esetben: a teljes megtakarítás - az urbaniqe alkalmazás éves szolgáltatási díját levonva - a kisvállalkozás esetében éves 869.000 forint összegre, míg a középvállalkozás évesen 6.122.000 forintra rúg, amiért bizony érdemes lehajolni. Emellett mindkét vállalkozás esetében elmondható, hogy az alkalmazás éves díja nagyságrendileg egy hónap alatt az üzemanyag-költségek csökkenése által teljes egészében megtérült számukra. Ha szeretnél bővebben tájékozódni az urbaniqe által nyújtott megtakarítási lehetőségekről, fordulj a szakértőnkhöz, aki egy időpontfoglalást követően segítséget nyújt számodra itt.

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Az oldalról ajánljuk

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
  • Hírek

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát

A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

április 22., 14:49
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
  • Hírek

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből

Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

április 22., 12:50
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
  • Hírek

Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban

Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.

1 órája
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
  • Hírek

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

Több újdonságot is bemutatott a gyártó.

április 22., 13:52
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
  • Hírek

F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb

Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!

április 22., 17:00
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
  • Hírek

Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette

Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.

április 22., 15:57
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?
  • Közélet

Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent

Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.

április 23., 05:58
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

április 22., 17:39
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Opel Grandland EV
  • Tesztek

Opel Grandland EV

április 22., 12:02
Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025
  • Hírek

Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025

április 22., 15:18
Peugeot 308 SW PHEV – 2024.
  • Tesztek

Peugeot 308 SW PHEV – 2024.

április 22., 14:40
Mercedes Vision V
  • Hírek

Mercedes Vision V

április 22., 14:06
Corviperette
  • Hírek

Corviperette

április 22., 13:07
Leapmotor B01 kiszivárgott képek
  • Hírek

Leapmotor B01 kiszivárgott képek

április 22., 13:10
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07


Bezárás