Elektromos autót venne?

2008.04.17. 13:50

Ha az ember fia környezettudatos autózásra szeretné adni a fejét ma Magyarországon, akkor nem lenne egyszerű dolga. Biodízel, bioetanol, netalán elektromos autó? Egyelőre még mindegyik gyerekcipőben jár nálunk.
Zoltán kérdésére Rácz Tamás válaszolt.


Feladó: Zoltán

Küldve: 2008. április 14. 13:35

Címzett: Asztalos Angéla

Tárgy: Érdeklődés elektromos autóról

Tisztelt Totalcar!

Szeretnék elektromos autót vásárolni, és a következ? kérdések merültek fel:

  • Melyik a legjobb elektromos autó modell? Nem hibrid, kizárólag elektromos. Ami fontos: a mai igényeknek megfelel? utastérbels? és küls? megjelenés, törésbiztonság, üzembiztonság, hatótáv, ára, fenntartási és üzemelési költségek. Több modell is érdekel, ha az ár/érték aránya meggy?z?.
  • Kapható-e Magyarországon?
  • Kapható-e az Unióban?
  • Hol kapható, honnan a legkönnyebb, és honnan éri meg behozni? (Szállítási költség és id?, vámolás, regisztrációs adó, stb)
  • Átíratása, levizsgáztatása, forgalomba helyezése hogyan megy? Nincs henger?rtartalom, kell e speciális engedély, stb..
  • Melyik biztosító vállalná / vállalja a legkedvez?bb feltételek mellett a kötelez?t?
  • Melyik hitelintézet vállalná / vállalja a legkedvez?bb feltételek mellett a hitelt? Mekkora a THM, törleszt?részlet, futamid?, én leszek a tulajdonos vagy a bank, stb..?
  • A feltöltéséhez milyen áram (220/380/egyéb feszültség, minimum mekkora áramer?sség) illetve milyen egyéb berendezés (adapter, akkutölt?) szükséges?
  • Milyen alkatrész utánpótlási és szerviz lehet?ségek vannak?
  • Milyen garanciális feltételek adottak?

Minden egyéb dolog is érdekel a témával kapcsolatban.

Nagy segítség, ha bármelyik kérdésre választ tudnak adni.

Köszönettel:
Zoltán

Ui:Havonta meg szoktam nézni ezt a riportjukat, nagyon vicces, de nem ilyen, hanem használható autóra gondoltam.

Kedves Zoltán!

Sajnos nem sok jóval kecsegtethetjük. A golfautó-szerű kis elektromos játékokon kívül gyakorlatilag nincs semmi, sehol. A Venturi Fetisht gyártják szériában, kapható is - 900 000 euró körüli áron. A pedálos rásegítéssel üzemelő svájci Twike 37 ezer svájci frankért vehető meg, 80 km/h körüli végsebességgel, de értékelhető passzív biztonság nélkül.

A PSA időnként gyárt közművek számára elektromos Saxókat, 106-osokat, de ezeknek hivatalos megvásárlása magánember számára szinte lehetetlen.

Amerikában van még egy trükk: a Priusokat szokták egy pluszakku beépítése után csak elektroos üzemben használni pármérföldes távra.

Szóval igazából még várni kell, amíg el nem fogy az olaj, vagy el nem önti a tenger Manhattant 8-(

Üdv:
Rácz Tamás