Feladó: Levente
Küldve: 2008. augusztus 5. 10:34
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: Első rendszám hiánya (tévedésben van mindenki)Kedves Tibor és Totalcar!
Én úgy gondolom, hogy erős tévedésben vannak sokan az első rendszámtábla hiányával kapcsolatban. Nem tudom ki találta ki, valami okos rendőr, parkolóőr, vagy a média.
Szerintem azok akik a parkolási bírság és gyorshajtásért járó büntetés megúszásának reményéért nem teszik fel az első rendszámot, azok elég kevesen vannak. Ha ezért tennék, miért nem veszik le a hátsót is? He?
Szó sincs arról, hogy szánt szándékkal az azonosíthatatlanság miatt tesznek így néhányan.
Biztosan állítom hogy az első rendszámtalanság célja egyfajta optikai tuning, az autó szebbé tétele. Most az más kérdés, hogy ez indokolt-e vagy nem (pl. pörgő dísztárcsás rönó tália).A másik csapat az amerika majmolók akik, akiknek ezt amerikai filmek szugerálják az augyukba, ahol egyes autókon csak hátul van rendszámtábla. Ők kötik direktre az indexvilágítást, és gurulnak az magyarországon forgalombahelyezett pl. ajudival, vagy dévú nexijával.
És lehet hogy van aki tényleg a sebességmérés miatt csinálja, de ezek vannak kevesebben.
A lényeg:
Néhány autótípuson egyszerűen rondán néz ki az első rendszám, mert a formatervező egy szép autót akart tervezni és nem egy rendszámtáblatartót négy kerékkel. Van olyan autó, amin helye sincs. Ilyen a legtöbb Alfa Romeo, és a sportkocsik többsége. Komolyan fáj a szívem amikor pl. egy RX8-ra vagy bármi más gépre valaki ráhajlítgatja a rendszámot.
Tudom miről beszélek, mert sok ilyen embert ismer aki nem tesz rendszámot előre. Én is használtam így az autómat nagyon sokáig. Az hogy időnként kifizet az ember párezer forintot, simán megéri a jó kinézetért.Talán el kellene gondolkozni azon, hogy ismét legyen kisméretű matrica rendszám. Akkoriban senki sem akart rendszám nélkül menni, hanem mindenkinek olyan kellett. Sokan maguk csináltatták dekorossal. (Tudjuk, hatósági jelzés hamisítása.)De akkor is inkább ebbe az irányba mentek az emberek, mint hogy ne tegyék fel a rendszámot. Amióta ez megszűnt a kis matrica, azóta kényszerültek rá az autójukért kiemelten rajongók, hogy a jelzéstelenségbe burkolódzanak. Persze ez nem mentség, de gondolkozzunk már el egy kicsit! Többmilliós, esetenként több tízmilliós gyakorlatilag műalkotásokról van szó!
Előre megoldható a motor rendszám. Nem egyszerű. Ha a KPM ír róla egy papírt, hogy indokolt, akkor az Okmányiroda kiadja. Ez még mindig otromba pl. egy Corvette elején.Talán nem abból kellene kiindulnia a tisztelt hatóságoknak, hogy mindenki rossz és mindenki gyanús.
Haladni kell a korral és kicsit autós központúbbá kellene tenni ezt a rendszámtábla kérdést, ha már így felfújták a dolgot. Nem mindent a kényszer erejével kell megoldani! Jó megoldás lenne a kisméretű matrica rendszám visszahozása és az, ha egyszerűen hozzá lehessen jutni. Minek engedélyeztetni? Amire megengedik azon olvasható, amire nem engedik meg azon nem lenne az? Nem is értem az ilyen logikátlan bürokratikus szabályzásokat. Hadd döntse el maga az ember mit akar a saját autójára, ha már fizettetnek érte! Szerintem...
Üdv: Levente
Kedves Levente,
az egész rendszámkérdésről szerintem a hatóságok a következőképp vélekednek: "nehogymá' jól érezzék magukat". Ahogy az egész országban is ez a feeling.
Az, hogy kinek miért nincs rendszáma, arról már kisebb vita folyt itt nemrég. Én is jártam már úgy, hogy felakadt a padkán, megnyomták vonóhoroggal vagy anélkül - szóval én még mindig az a véleményem, hogy könnyű elhagyni. Hogy mást ne mondjak, ott vannak a Peugeot-k alulra rakott tartói, pl, a 407-esen. Ott gyakorlatilag nagy hóban lökhárítóstól is el tudja veszíteni az ember. Persze sokan írták, hogy popszegecselje oda mindenki, de hát amikor kocsit veszel, feltételezed, hogy normálisan felrakták és normális keretet használtak. Így jártam én is ugyebár a Volvo 480-assal, amikor néztem az autótól két méterre repült rendszámot a mosóban - nem is az enyém, meg aztán nincs mindig nálam egy szegecshúzó...
Nyilván az esztétikai kérdések is fontosak, de erre aztán végképp nagy ívben tesznek az illetékesek. Asszem, az a baj, hogy nem jöttek még rá: az ilyen igényekből hasznot kell húzni. Ha körmondatokat akar valaki a rendszámtáblájára, rendben, de fizesse meg! Ez mindössze akarás kérdése, de szerintem a hivatalban két dolgot akarnak: a közalkalmazottak napi munkaszünetet, meg a pénteki kettőkorhazamenést.
Vagy tévednék?
Üdv
Papp Tibor

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
