Mit, hol?
Feladó: M.Károly
Küldve: 2008. augusztus 19. 15:03
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: Honda Accord 2008
Kedves Róbert!
Elnézést, de lenne még 1 kérdésem, amit nem tudtam máshonnan kinyomozni:
Az igaz, hogy a Honda Accord, vagy akár a Civic európában készül?
És hogy az egyetlen japánban készülő japán autó a Mazda?
Mert az angliában készült Avensisem jó autó, de a japánban készült Carinám jobb minőségű volt.
Még nem tettem le az Accord vásárlásáról.
És ha nem haragszol, még 1 kérdés: miért éri meg Németországból behozni kocsit?
Mert így is van regadó, vám, és Áfa, mégis sokan hoznak onnan.
Üdvözlettel: M. Károly
Kedves Károly,
értesülései csak részben igazak.
Egyrészt nem minden Mazdát gyártanak Japánban, van amerikai típus (B2500, régebben a Tribute), sőt, az előző Mazda 2-t Valenciában, a Ford Fiestával közös soron gyártották az EU piacra. (Nem jött be...) De tény, hogy a Mazdák túlnyomó többsége azért japán. Ahogy a Mitsubishiké is, bár a Colt (és hamarosan az Outlander is) Hollandiában készül. A nálunk kapható Subaruk teljesen japánok.
Ami a Hondákat illeti, rengeteg országban készülnek, a City például török, és (bár tudtommal Magyarországra nem innen érkeznek) de a Jazzt Kínában is gyártják. A sedan jellegű Civicek ezer helyen készülnek Ázsiában és máshol is, míg a mi űrhajó-jellegű, ferdehátú Civicjeink valóban Nagy-Britanniában, ahogy az aktuális CR-V is. Az EU-Accordot korábban szintén készítették itt (két generációval ezelőtt), de most japán.
Ami a Toyototákat illeti, a nálunk árult Aygo cseh, a Yaris francia, a Corolla Verso török, a Corolla sedan japán vagy dél-afrikai, az Auris török, az Avensis brit, a Prius, RAV4, Landcruiser és a Lexus-paletta japán gyártmány.
Az európai Nissanok egy része szintén Angliában készül (Qashqai, Micra, Note, Primera), Tiida Mexikóban, Navarra+Pathfinder Spanyolország, Patrol+Murano+350Z+GT-R Japán.
Ami a németországi importot illeti, több módon érheti meg.
Egyes modelleknél/márkáknál alaphangon megéri. Regadóstól, mindenestől.
Ezen túl megérheti például a finanszírozás miatt is: egy német lízingcégtől finanszírozva német a rendszám = nincs regadó, olcsóbb a biztosítás, kedvezők a feltételek.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
M. Károly írta:
Kedves Tibor!
Köszönöm, az Ön szakértelme és válasza tökéletes!
56 éves vagyok, jelenleg egy 5 éves Toyota Avensisem van, amit imádok.
Nem tudom eldönteni, milyen autót vegyek.
Az új Accord nekem tetszik, de nem ismerem. (műszerfal gáz...) Nagyon sajnálatos, hogy az új Avensis csak jövőre lesz.
Nézegettem az új cc mercit is, nekem elég lenne egy ilyen 3 ajtós autó is, de erről az autóról sem olvastam annyira meggyőző tesztet.
BMW 318, jó autó, de állítólag nagyon szervizigényes és drága a fenntartása.
Az Avensisemben az ülések tökéletesek. Az Accordban és a Mazda6-osban is az ülőfelület rövidebb, és ez engem 6-7 millióért nagyon zavar.
Érthetetlen, miért nem képesek normális ülést gyártani?
Még a ronda Ford Focus cabrioban is kitűnő bőrülésben ültem.
Tanácstalan vagyok...
Üdvözlettel: Károly
Kedves Károly!
A szakértelmem része az is, hogy tudom, kit kell felhívni.
Az én Avensisem 9 éves, és én sem tudom eldönteni, hogy Ön milyen autót vegyen.
De az Accordról nem beszélném le (a limuzin volt már nálunk teszten), bár én speciel abból inkább a kombit választanám, annak mégis van rendes csomagtartója. És ugye jövőre új Avensis...
Üdvözlettel:
Papp Tibor