Mit, hol?
Feladó: M.Károly
Küldve: 2008. augusztus 19. 15:03
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: Honda Accord 2008
Kedves Róbert!
Elnézést, de lenne még 1 kérdésem, amit nem tudtam máshonnan kinyomozni:
Az igaz, hogy a Honda Accord, vagy akár a Civic európában készül?
És hogy az egyetlen japánban készülő japán autó a Mazda?
Mert az angliában készült Avensisem jó autó, de a japánban készült Carinám jobb minőségű volt.
Még nem tettem le az Accord vásárlásáról.
És ha nem haragszol, még 1 kérdés: miért éri meg Németországból behozni kocsit?
Mert így is van regadó, vám, és Áfa, mégis sokan hoznak onnan.
Üdvözlettel: M. Károly
Kedves Károly,
értesülései csak részben igazak.
Egyrészt nem minden Mazdát gyártanak Japánban, van amerikai típus (B2500, régebben a Tribute), sőt, az előző Mazda 2-t Valenciában, a Ford Fiestával közös soron gyártották az EU piacra. (Nem jött be...) De tény, hogy a Mazdák túlnyomó többsége azért japán. Ahogy a Mitsubishiké is, bár a Colt (és hamarosan az Outlander is) Hollandiában készül. A nálunk kapható Subaruk teljesen japánok.
Ami a Hondákat illeti, rengeteg országban készülnek, a City például török, és (bár tudtommal Magyarországra nem innen érkeznek) de a Jazzt Kínában is gyártják. A sedan jellegű Civicek ezer helyen készülnek Ázsiában és máshol is, míg a mi űrhajó-jellegű, ferdehátú Civicjeink valóban Nagy-Britanniában, ahogy az aktuális CR-V is. Az EU-Accordot korábban szintén készítették itt (két generációval ezelőtt), de most japán.
Ami a Toyototákat illeti, a nálunk árult Aygo cseh, a Yaris francia, a Corolla Verso török, a Corolla sedan japán vagy dél-afrikai, az Auris török, az Avensis brit, a Prius, RAV4, Landcruiser és a Lexus-paletta japán gyártmány.
Az európai Nissanok egy része szintén Angliában készül (Qashqai, Micra, Note, Primera), Tiida Mexikóban, Navarra+Pathfinder Spanyolország, Patrol+Murano+350Z+GT-R Japán.
Ami a németországi importot illeti, több módon érheti meg.
Egyes modelleknél/márkáknál alaphangon megéri. Regadóstól, mindenestől.
Ezen túl megérheti például a finanszírozás miatt is: egy német lízingcégtől finanszírozva német a rendszám = nincs regadó, olcsóbb a biztosítás, kedvezők a feltételek.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
M. Károly írta:
Kedves Tibor!
Köszönöm, az Ön szakértelme és válasza tökéletes!
56 éves vagyok, jelenleg egy 5 éves Toyota Avensisem van, amit imádok.
Nem tudom eldönteni, milyen autót vegyek.
Az új Accord nekem tetszik, de nem ismerem. (műszerfal gáz...) Nagyon sajnálatos, hogy az új Avensis csak jövőre lesz.
Nézegettem az új cc mercit is, nekem elég lenne egy ilyen 3 ajtós autó is, de erről az autóról sem olvastam annyira meggyőző tesztet.
BMW 318, jó autó, de állítólag nagyon szervizigényes és drága a fenntartása.
Az Avensisemben az ülések tökéletesek. Az Accordban és a Mazda6-osban is az ülőfelület rövidebb, és ez engem 6-7 millióért nagyon zavar.
Érthetetlen, miért nem képesek normális ülést gyártani?
Még a ronda Ford Focus cabrioban is kitűnő bőrülésben ültem.
Tanácstalan vagyok...
Üdvözlettel: Károly
Kedves Károly!
A szakértelmem része az is, hogy tudom, kit kell felhívni.
Az én Avensisem 9 éves, és én sem tudom eldönteni, hogy Ön milyen autót vegyen.
De az Accordról nem beszélném le (a limuzin volt már nálunk teszten), bár én speciel abból inkább a kombit választanám, annak mégis van rendes csomagtartója. És ugye jövőre új Avensis...
Üdvözlettel:
Papp Tibor

Az oldalról ajánljuk
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
