Feladó: József
Küldve: 2008. december 8. 16:21
Címzett: Karotta
Tárgy:ae86
Kedves Nínó Karotta!
Két napja nem alszom a Lemans cikk és következményei miatt. Régóta Afrikában dolgozom, és amúgy is nagy autóhiányom van. De amikor a Hacsirokü linkre átmentem, amiről fogalmam sem volt, hogy mi lehet, akkor felébresztetted bennem az állatot! Végre ha most hazamegyek, megszerzem magamnak a 215/40 16-os felnin guruló MX-5-öt.
Olvastam aztán össze-vissza az összes szöveget, és linket, teljesen kész vagyok! Kb annyira kialvatlan, mint Ti voltatok hajnal felé Le Mans-ban. Már ott tartok!
Az autód miatt írok, ami így képen nagyon rendben van, minden, ami fontos, nemcsak olyan, hanem az is, ami kell!
A 4 szívócsövet, amikor megláttam az új motorod fényképét, már szinte hallottam is a hangját!!! Olyan szépet, amikor egy ilyen motor megszólal úgy rendesen tüdőből nyomva a gázt, hát most ahogy így írom, abban a pillanatban is libabőrös lettem! Talán mégsem kellene a szívócsöveknek mindig az airboxban lenniük. A wéberes VFTS-eknek sosem volt airboxuk. Hát ahogy azok szóltak, szóval el tudom képzelni, ahogy a Te motorod muzsikál! Azzal a teljesítménnyel!
Még a 90-es évek előtt kezdtem versenyezni rallye-ban, és akkor, meg előtte minden versenyt megnéztünk. Csak egy és kettő volt, ahol Hankó Lacit Hankkónen-nek hívták, és a Lőtéri "finnesen" keresztben és hosszában is sok szaltót dobtak egy ilyen autóval, így a Toyota sajnos addig élt. Hankkónenék ma is jól vannak, és versenyeznek. Cél Peti is versenytett egy ilyennel, szintén rallye-ban, első osztályban mind a ketten.
Na az leírhatatlan volt, ahogy azzal az autóval akárhol, murván és aszfalton is autóztak. Ezt akkor láttuk, amikor még kb 100 különféle Zsiguli és Lada emblémás autó volt a mezőnyben! De ők velük tökéletes szinkronban gyönyörködtették magukat és minket. Akkor azok a modern autók közé számítottak, a motorjuk hangja gyönyörű volt!
Miskolcon tuningolták a motort, gyönyörűen szólt!
Most meg nézem, ahogy a kiváló géppel Te is milyen gyönyörűeket fordulsz! Képzelheted, micsoda őrjöngés volt egy akkori rallye versenyen, ahol az alap az volt, hogy csak így illett, és csak így is lehetett gyorsan haladni egy gyorsaságin. Hát ha elvétve volt egy-két elsőkerekes autó azzal is gyorsan megtanultak így közlekedni, és fordulni. Meg az összes akkori Trabant, Wartburg természetesen. Fel sem merült az íven autózni lehetősége.
Így maradtam én itt kövületként érezve magam, aki kilóg a normális emberek sorából, és csak elvakult kilincs irány párti vagyok továbbra is.
Ja: olvastam a havazásra való autó keresgélést is, na szóval kész vagyok, ideje hazamennem végre szabadságra. Elvonási tünetek jelentkeztek...
Gratulálok!
Üdvözlettel:
József
Szia!
Megértem a lelkesedést, mi is ugyanígy be voltunk sózva. Kiemelkedően nagy móka volt, hogy az indulás délutánján, 16:00 órakor még egyáltalán nem volt alkalmas járművünk az útra.
A következő nagy projektek ezek lesznek:
Le Mans classic
Goodwood revival
Nürburgring saját autóval
Céldátumaink nincsenek, de megoldjuk apránként mindet.
(És ha nem utolsó generációs MX-5-öd lesz, akkor eszedbe se jusson 16-os felnit venni rá. Én legfeljebb 195/50 R15 környékén néznék körül inkább a helyeben. Több örömed lesz egy kezesen csúszó autóban, mint egy ólomlábú tapadósban.)
Minden jót,
Bazsó Gábor