Feladó: Sanya
Küldve: 2008. december 11. 13:53
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: allofutes
Szia, Tibi!
Ehhez a cikkhez jó lett volna egy blogposzt.
Biztos, hogy sok jó ötlet keletkezett volna, 100x olcsóbban.
pl:
Időzítős konnektor ~1600 Ft:
Plusz egy hosszabbító ~4200 Ft:
Fűtő ventillátor ~2500 Ft:
Szállítási költségek ~2500 Ft
Összesen 11000 Ft-ból megúszod, amivel már nem fog az autód foga vacogni induláskor.
Tuti 10k alatt megúszod, ha elmész a legközelebbi műszaki boltba, és megveszel ott mindent.
A ventillátort beteheted a motortérbe, vagy elé vagy alá.
Persze ehhez kell egy kertes ház, udvarral.
Vagy a ház előtt is megoldható, bár akkor nem árt, ha nem lopós a környék :-)
Ettől nem lesz meleg az utastér, bár az is megoldható némi bütyköléssel.
Sok kompromisszum létezik igényektől és helyi adottságoktól függően.
Ésszel él az ember :-)
Üdv, Sanya
Szia!
A téma, a sikerre való tekintettel folytatódni fog, pont a villanyfűtésekkel, akkor majd lehet, hogy csinálunk egy blogposztot.
És aztán jöhetnek a barkácsötletek. Csak nehogy elszenesedett hullák jelezzék remek olvasottságunkat, kérjük, mindenki tartsa be az érintésvédelmi szabályokat:)
Üdv
Pt
Feladó: Gábor
Küldve: 2008. december 11. 16:52
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: allofutes
Tisztelt Papp Tibor,
annyival egészíteném ki a cikkét, hogy nem muszáj prémium kategóriásnak lennie az autónak, hogy gyárilag legyen benne motormelegítő. Minden diesel Mazda6 rendelkezik Webasto kályhával. Ennek állófőtéssé alakítása nekem 65e Ft-ba került. Az órával rendelkező beszerelő egységcsomagot németországból vásároltam az ebay-en 260 EUR-ért és az itthoni márkaszervíz szerelte be a maradék összegért. Tapasztalatom az volt, hogy a csomagban lévő kupufogócső nem volt elég hosszú, ezért megtoldottuk így nekem a hátsó keréknél távozik a füst és nem szívja vissza a szellőző ventillátora.
Télen nagyon áldádos a működése.
Üdvözlettel
Gábor
Kedves Gábor!
Nos, nálam a Mazda6 dízel befér a "komoly márkák" dízeleibe, nem akartam belemenni a listába, mert nagyon hosszú lett volna, és úgyis lemaradt volna valami.Egyébként a Mazda6-ot említették is a webastósok, hogy az összesben benne van a kályha.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Feladó: László
Küldve: 2008. december 11. 15:06
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: allofutes
Hali,
Pár éve olvastam a Saab megoldásáról, amiben állófűtés ugyan nem volt, de a motor vízterének növelésével és a motorblokk hőszigetelésével elérték, hogy a víz ne nagyon hűljön le reggelig. Olcóbb, neme?
Hali,
Lehet, viszont egy nagyon sok hőt ad le sugárzással, tehát a teljes hűtőrendszert újra kellene méretezni: azaz lényegesen növelni kellene a kapacitását. És a hűtőfolyadék is egy szemét anyag, környezetvédelmi szempontból.
Igen, bár a svédek egyszerűen bedugnak egy merülőforralót a víztérbe, odaállnak a konnektorhoz - és kész. Ráadásul ők jól el vannak látva vízi energiával, amely tiszta. És nekik jó ez így. Hogy lehetne megmagyarázni, hogy vegyetek becsomagolt motorú Saabokat?
Üdv
Pt