Milyen autót vegyen Bea: Punto, Saxo, Alfa 145 vagy Swift?
From: Bea
Date: 2008/12/3
Subject: használtautó vásárlás egyszerű halandóknak
To: Papp Tibor
Tisztelt TotalCar!
Rendszeres olvasója vagyok a TotalCar-nak. A mai cikkek között olvastam Tóth Zoltán vicces című írását (A pukimentes okosság), amiben pontosan megfogalmazta, amitől a laikus használtautó vásárló retteg. A törött autók rejtelmei, avagy nem mind arany, ami fénylik. Persze tudom, kevés pénzből az ember ne várjon csodákat. Egy korábbi cikkben pedig a "hölgy tulajdonostól" kereskedői joly-jokerről rántották le a leplet, ami nagyon tetszett.
Amihez a segítséget kérem, hasonló jótanácsok, amivel a kereskedők rendszeresen megvezetik a leendő autósokat. Ill. egy-egy jótanácsot, vagy tipushiba említést konkrét típusoknál. Mert egy használautónál mindig benne van a pakliban a szervíz is, de jobb az ilyenekre lelkileg felkészülni. Azt sajnos nem kérhetem, hogy ajánljanak egy jó kereskedőt és/vagy szerelőt. Nőből vagyok, így engem egyetlen kereskedő sem vesz komolyan. Értelmes szerelőt sem tudok leakasztani. A legtöbb vagy összejátszik a kereskedővel, vagy fogadalmat kell tenni neki, hogy ha baj lenne, csak neki vigyem az autót, és majd jól megoldja okosba! Na persze!
Más, gyakorlott, főként férfi vezetők által elmarasztalt szőke nő, "vidéki" jogsival, kevés fővárosi vezetői tapasztalattal használtautót szeretne. :) Röviden gyakorló autót keresek. Olyat, amiről nem ordít már messziről, hogy "Jesszusom egy női vezető!". Én magam is sikítófrászt kapok a körömlakk színekben pompázó tipikusan csajos autóktól pl.a dévú-matyiz és kis társaitól. Kérek mindenkit, ezeket meg se említsük. Egy igazi mokány autót akarok, amit nem szorítanak le az útról a rutinosabb vezetők, egy laza karlegyintéssel: női vezető!
Vásárlási szempontok:
- első autóra nem akarok sokat költeni, rutinszerző jószág 500-650e körül fővárosi használatra
- reális fogyasztású, benzines, de olyan ami gázadásra gyorsan reagál, nincs kedvem a gyors-nagy-autósok ingerült dudálásához (a nagyobb dinamika érdekében hajlandó vagyok többet áldozni a benzinkút oltáránál)
- max. 10-12 éves
- a biztonságra sajnos nem sok marad ennyiből, min. vezetőoldali légzsák
- szervó és ködlámpa
- inkább csomagok, mint utasok szállítására alkalmas
Ami eddig szóba jöhetett:
- Fiat Punto (bár úgy tudom az első generációs Puntók fékei nem megbízhatóak)
- Citroen Saxo (erről a típusról semmi infóm)
- Alfa Romeo 145 (sokan szidják az olasz verdákat, főleg az Alfát, tudomásom szerint elsősorban a német elektronika mondja fel a szolgálatot benne)
- Fiat Bravo (a családban van egy Marea, teljesen korrekt, de nekem az orrával gondjaim vannak, nem érzem az autó hosszát, persze a Bravo rövidebb, de az orruk ugyanaz)
- Suzuki Swift (fentartásaim vannak, de a feltételeknek ez is megfelel)
Várom jótanácsaikat és egyébb autó javaslataikat.
Köszönettel:
G. Bea
Ui: Bár az igazi álmom egy Rolls-Royce Phantom, sofőrrel. :)
Kedves G. Bea!
A vicces az, hogy teljesen jó kis listát állított össze, amiből én egyedül az Alfa 145-öst húznám ki. Ugyanis nem csak a gyakran emlegetett német elektronika mondja fel a szolgálatot. Bár nem teljesen tartozik ide, de a németek olyan elektronikát gyártanak, amilyet kérnek tőlük. És ezek minősége arányos az árral, amit az Alfa hajlandó érte fizetni. Az olaszautó-hívek mindig ezzel jönnek, de amikor szegény barátom Alfájának motorja beállt, senki sem mondta, hogy azok a fránya olasz hónológépek....gyakorlatilag javíthatatlan volt.
Végignézve a listán:
- Punto: a fék javítható, olcsó alaktrészekből. Ráadásul ez nem napi probléma, de azért jó, ha van egy megbízható szerelő. Amúgy, ha sikerül egy viszonylag megkímélt példányt találni, nincs vele baj. Ugyanez igaz a Bravóra, ha nem egy túlextrázott példányt vesz meg.
- Saxo: remek kis autó, javaslom, hogy inkább az 1,4 literes motorral vegye, ne a legkisebbel. Ugyanannyit fogyaszt, de lényegesen jobban vezethető. Gondolom, nincs 46-os lába, hogy mindig két pedált nyomjon, mint a férfiak. Mert a pedálok kicsit sűrűn vannak. Kormányszervó viszont legyen benne, és imádni fogja. Ha összefut egy Peugeot 106-ossal, az ugynez az autó, nyugodtan megveheti azt is, sőt, van belőle 1,5-ös dízel, rettenetesen takarékos és nincs vele hiba. Talán a futóművét kellene megnézetni vásárlás előtt valami specialistával, főleg a hátsót: ha ott megszorult a tűgörgős csapágy, drága csere.
- Swift: hát igen, nincs nagy nimbusza. Az eszem azt mondja, hogy meg szabad venni, de ennyiért én inkább vennék egy gömbölyű Nissan Micrát. Rettenetesen jó kiskocsi, ugyanolyan megbízható, nem visszataszító a bele, jól megy, takarékos. Szóval, szabad venni Suzukit, de én elfogult vagyok, mert Micrám már volt. Más dimenzió.
Azért vigyen magával egy hozzáértőt, mert ilyen korú autóval lehet bármi, ha elhanyagolták, szétütötték - hiába bármilyen megbízható, azért bármit szét lehet hajtani.
Remélem, segítettem. Ha nem, írjon még.
Üdvözlettel:
Papp Tibor