Tárgy: szurkekombik - mondeo
Dátum: Tue, 06 Jan 2009 14:29
Feladó: Ákos
Címzett: Papp TiborSziasztok,
Biztos, sokan írták már, de a cikk képein szereplő mondeo nem 2004-es modelléves, erről tanúskodik a sárga oldalindex, a kerek ködlámpa, a szögletesebb külső tükör, a motortérben lévő toronyvédő műanyagok, és a középkonzol. Ha ez tényleg az Auto City-s darab, és 2004-es gyártás van a forgalmiban, akkor azzal valami gond van. A futott km biztosan magasabb, a fényes kormány 200ekm fölötti futásra utal (pl. az én 2003-as faceliftes tdci mondeom kormánya nem fényes, pedig 135eKm van benne).
A 2004 inkább a hazai forgalomba helyezés dátuma lehet, ahhoz passzol a rendszám is.
A népítéletekkel kapcsolatban annyi kiegészítést tennék, hogy a 2002-2003-as,a 2003 nyarán és 2003 végétől gyártott TDCi motorok hibalistája között jelentős különbség lehet az utóbbiak javára (gyermekbetegségek), ezért a TDCi mondeotulajok csak nagyon jól leinformálható esetben tartják jó dolognak 2002-es, azaz az első facelift előtti TDCi vásárlását.
A szervizlistához: cromax árak szerint a tdci porlasztó 70-80e Ft, delphi felújított általában 50eFt-ért kaphatók, sufnifelújított az alatt kicsivel. Beépítéssel, további cserealkatrész igénytől függően 200-350eFt az injektorok cseréje. A kéttömegű lendkerék és kuplung Ford javaslat alapján együtt cserélendő. A segédszíjtárcsa/feszítő berregés sajnos tipushiba, de ártalmatlan marad ha figyelnek rá (a teljes szett - tárcsa, feszítő, szíj) cseréje munkadíjjal 80-100eFt)
A turbócső repedése filléres de annál idegesítőbb dolog, sajnos a városi használat miatt koszolódó EGR szelep és szívósor hajlamosít rá. A már tényleg agyabeteg tipushibát akartok írni, akkor az a CMP jeladó bizonyos szériájának (2002-2003 körül gyártott, fekete tokozású verzió) hirtelen halála, ami megint csak idegesítő de legalább 5eFt-ból és 10perc szerelésből megoldható, amennyiben az intenzív gyorsításkor (pl. előzés) a CMP hibája miatt jelentkező vészüzemet megússza az ember baleset nélkül...
A Ford Mondeo Club Hungary tagok között kevés vízpumpás és CR szivattyú cserés TDCi van, ezek száma kb egyezik az adagolóproblémás TDDI-k számával, így ez nem nagy különbség a két tipus között.
Az EURIV-es TDCi-knél hibalehetőség a változó geometriás turbó vezérlő elektronika, javítása 80-100eFt, hivatalos cseréje 250eFt.
A 2002-es TDCi-nél mindenképp jobb egy 2002-es TDDI, viszont a ténylegesen 2004-es és későbbi 2,0TDCi, de fo"leg 2,2TDCik már jóval megbízhatóbbak. Ez az árukon is látszik.
Az 1,8 benzin verzió kevés ehhez a kasztnihoz, ha azzal jó a fogyi, az bizony 80-90-es városon kívüli tartós tempót takar. :)
Az viszont minden common rail motorra igaz, hogy a korábbi diesel megoldásoknál nagyobb odafigyelést (karbantartás, üa. minőség, használat) igényel.
Üdv,
Ákos
Kedves Ákos!
Köszönjük, a TDCi-k védelmében közreadjuk a levelet! Sok hozzáfűznivaló nincs a dologhoz, így aztán már mindenki el tudja dönteni, hogy vegyen-e és milyet.
Üdv
Pt