Kevés tapasztalattal nagy motort
Tárgy: Motorvásárlás
Dátum: 2009. január 9. 10:44
Feladó: Ungvári Imre
Címzett: Zirig Árpád
Kedves Árpád!
Motorvásárlást tervezek a közeljövőben és szeretném kikérni a tanácsát ez ügyben! Tavasszal fogom letenni a jogosítványt A-kategóriára, ami nem azt jelenti, hogy abszolút nincs motoros tapasztalatom, de nagyobb motorokkal nem volt még dolgom. Ennek ellenére szeretnék valami izmosabb gépet már elsőre, de nem száguldozásra kéne, csak szeretem, ha éppen erőre van szükség, akkor van még tartalékom a gázkaron. Alapvetően nyugodt természet vagyok, nem az a száguldozós fajta, ezért nem félek a nagyobb géptől.
Amiben a segítséget kérném, hogy milyen típusú motort válasszak a jelen körülmények között: Budapesten élek, viszont hétvégente a szüleimhez szoktam járni vidékre (70 km), alkalmanként pedig egy-egy hosszabb túra is tervben van. Max. 1.000.000 Forintig tervezem a kiadásokat. Supermotókat néztem az Interneten elsősorban, de az hosszabb távon nem kényelmetlen?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel,
Ungvári Imre
U.I.: Amennyiben nem gond, kérem, tegeződjünk!
Kedves Imre,
ha képes lennék megválaszolni kérdésedet, akkor jó eséllyel indulhatnék bármelyik megyei kártyajós versenyen. Nem tudom megítélni, hogy milyen gép lenne neked kényelmes és elég gyors, nem látom betűidből a testalkatod és nem játszottunk együtt piros pacsit sem, hogy tudjam, milyenek a reflexeid.
Ha a supermoto tetszik, vegyél olyat: miután megismerted saját magadat és a gépedet, biztosan élményekkel teli kanyargások várnak rád. Jól látod, hogy hosszú távon nem a legkényelmesebbek, de próbálj ki többet, valamelyiken csak jól érzi majd magát a hátsód. A legkényelmesebb és talán a leguniverzálisabb a Yahama XT660X, de érdemes ránézni a KTM Duke-ra is, már mindkettő kapható egymillió körül. Ha megvan a jogsi, az internet használtmotoros oldalairól puskázz ki néhány címet, tesztelj és ítélj, majd dönts szíved szerint.
Ha rám hallgatsz, azt veszel, amit akarsz, de javasolnám neked (és tulajdonképpen minden motorosnak), hogy saját és mások biztonsága érdekében ne elégedj meg a normál tanfolyammal, hanem iratkozz be pluszban valamelyik vezetéstechnikai (itt és itt) tréningre: a fékezés és a kanyartechnikák igazi trükkjeit ott fogod megtanulni – leggyorsabban így szerezhetsz tapasztalatot a nagyobb motor biztonságos kezelésére.
Előre is szerencsés kilométereket kívánok:
Zirig Árpád

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
