Feladó: BigBandee
Küldve: 2009. január 28. 10:54
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: szallopor
Kedves Róbert!
Reggel hallgattalak a rádióban, és teljesen egyetértek az álláspontotokkal. Viszont még egy apró, de nem elhanyagolható tételt kihagytatok. Biztos írták már, de én is megírom. Én általában felhúzott ablakkal és 2. fokozatra állított levegőkeringtetéssel autózom. Szeretem ha a friss tiszta levegő átjárja az autót, és egy kicsit elfújja a new car-os wunderbaum illatát. Nekem kb. 2,5 hónap kell 10 000km megtételéhez, így az olaj csere is ekkor esedékes, viszont a közel 11 éves Vectrában kb. havonta cserélek pollenszűrőt. Hogy miért? Ha adtok egy e-mail címet megmutatom, de mondanom sem kell, hogy a hófehér pollenszűrő 1 hónap alatt koromfeketévé válik. Úgy gondolom ez a szűrő is felfogja a PM10-es részecskéket (bár ezt nem tudom, csak gondolom). A Vectrában radiál típusú a szellőzőventilátor, ennek előnye (az axiálhoz képest) a nagyobb légszállítás és a jó nyomástartás. Tippem szerint kb. max 200 W-os lehet. Második fokozatban kb. 50-70 W-ot vehet fel, az a ventilátorház nagyságából kb. 150-200 m3/h (!!!!) légszállítást feltételez. És ez nem vicc! A pollenszűrőn tényleg kb. 150 m3 levegő megy át óránként. Tehát az én 1.8-as Vectrám több levegőt tisztít a pollenszűrőjével mint a motorjával azáltal, hogy nálam állandóan kering a levegő. Ez a napi 1,5-2,5 órás autózásom mellett kb. 300-550 m3 tisztított levegőt jelent.
Remélem ezzel nem terheltelek feleslegesen benneteket, és nem ez volt a 89. ilyen levél.
Egyébként kiválló az oldal, és csak így tovább!
Üdv.
BigBandee