Ez bizony nem más, mint fércmunka

2009.03.23. 15:54

feladó: bux007

címzett: Tóth Zoltán

dátum: 2009. március 23. 8:51

tárgy: torelszto

Szerbusz.

A magyar kormányzat rész mellett GYF és OV látható. OV tudod meddig volt a kormányzat tagja, vezetője? Ne is haragudj, de ez undorító, hogy a forint drasztikus eséséért OV (is) felelős. Majd ha ő lesz kormányon és hasonlóan elcseszi a dolgokat, akkor lehet szidni. Javaslom, hogy a képet cseréljétek le csak GYF-re, vagy GYF, KJ-ra....

feladó: Richard

címzett: Tóth Zoltán

dátum: 2009. március 23. 9:49

tárgy: torelszto

T. Zoltán!

Érdekes cikk, de két megjegyzés:
1. az adós elsődlegesen a felelős, mert aláírta, ezt tiszta sor, de ki a felelsős azért, hogy kellő tudás, "iskolázottság" nélkül lehet hitel felvenni, sőt, gyereket vállalni, szavazni, ami mások életére is befolyással bír...
2. A 4-es kép nem tetszik. Azért nem, mert oldaltól függetlenül 7 azaz hét éve vannak emberek a kormánynál, akik döntő befolyással bírnak és mint tudjuk, elqrták, nem kicsit. Ha pedig mindenki más is hibás, akkor miért nincs ott az összes tehetségtelen, vagy szándékos károkozó képe Antalltól, Borosstól, Hornon és Kunczén át? Nem vagyok Gyurcsány/Orbán fanatikus, de nem tisztességes két emberre kenni, amit sok száz okozott. Egy kép, egy kicsit csúsztató fogalmazás sok emberre lehet hatással, ezt sajtósként nyilván jobban tudja nálam.

Üdvözlettel: Richard

feladó: ipicon

címzett: Tóth Zoltán

dátum: 2009. március 23. 14:03

tárgy: torelszto

Kedves Tóth Zoltán!

A lista hiányos, mert amennyiben 4, 5, 6 pontokat nevesíti, akkor hol a magyar ellenzék? Néhány gondolat, amely nélkül igen féloldalas a cikk:
a.) A negatív hírek, jelzők, értékelések 7-50-szer gyorsabban terjednek, mint a pozitívak, az adott pontokban felsorolt szervezetek csak a pozitív kommunikációban érdekeltek..
b.) Bizalmi válságról beszélünk. Az infláció piaci árazásától (ha a piac nem hisz az előrejelzésben magasabb inflációt áraz be)
a hitelképesség minősítésén keresztül (a devizás törlesztőrészletek megugrásának egyik oka, hogy drágább a devizához hozzájutni) a fogyasztás alakulásáig (ami a gazdaság motorja) az ellenzék részéről 2002 óta minden szegmensben destruktív negatív kommunikációval találkozunk, ami hatalmas károkat okoz az országnak, a magyar gazdaságnak, az adósoknak és egyben borzalmas felelőtlenség.

Politikai állásfoglalás nélkül, hiszen kormány és ellenzék változni fog.

Üdvözlettel:
Nagy Krisztián

Kedves Bux007, Richard És Krisztián!

Nagyon szerettem volna megúszni a politikai felhangokat, de nem lehet. A hitelfelvételből finanszírozott kormányzati osztogatás politikája már a szocializmus idején is megvolt, lásd még: "a legvidámabb barakk" jelenséget. Azóta pedig egyik kormányzat sem sokat javított a helyzeten. Sőt, a fideszes Orbán kabinet az egyik legbőkezűbben osztogató kormány volt, bár ebben a versenyben nagyon nehéz - én nem is szeretnék - győztest hirdetni. A másik oldalról pedig az ellenzék dolga egy demokráciában, hogy a kormányzati munkát kritizálja. Ez sajnos néha azzal jár, hogy gazdasági hátrányt okoz az országnak. Nem szép dolog, de azért a kormányzat kommunikációjában és tevékenységében is van pár példa arra, ami konkrétan károkat okoz az országnak.

Ami az oktatási rendszert illeti, nagyon sokáig gondolkodtam rajta, hogy a magyar iskolarendszer bekerüljön-e a válogatásba - van abban igazság, hogy be kellett volna férnie. Tény, hogy egy csomó, a pénzügyeknél a mindennapi élet szempontjából sokkal kevésbé fontos dolgot tanítanak a magyar iskolákban. De így is kimaradt a listáról pár szintén fontos tényező. Ráadásul senki nem tiltja meg az embereknek, hogy amit az iskolában nem tanítanak, azon a területen máshol, később ne képezzék tovább magukat. Szóval szerintem ez az egyén felelőssége is.

feladó: budaiz

címzett: Tóth Zoltán

dátum: 2009. március 23. 9:40

tárgy: torelszto

Kedves Zoltán,

köszönöm a cikket, nagyon korrekt és nagyon összeszedett.

Én csak annyit tennék hozzá, hogy a végén említettétek a totalcar felelősségét is. Szerintem ez nem vicc. Autóslapként mi is érzünk bizonyos felelősséget, ami sokszor jólesően szívmelengető: amikor egy-egy olvasó telefonál hogy venne X autót, és el tudnánk-e neki küldeni a pl. 6 évvel ezelőtti számot, amiben annak a tesztje volt, mert tényleg ad a véleményünkre. Ilyenkor érezzük úgy, érdemes dolgozni.

No szóval...

Úgy látom, hogy nálatok egyes újságírók kicsit el vannak kényeztetve. Persze, hiszen mi a bemutató napjaiban már ülünk a 7-es BMW-ben, E-Merciben, stb. De bizony sokszor nagyon kemény és éles kritikát fogalmaztok meg egy-egy modellel kapcsolatban, főleg olyanokkal, amelyek ebben a keserves szegénységben ésszerű választások lennének a vásárlók számára, ahelyett hogy egy nagyobb, szebb, gusztusosabb, ám anyagilag sokszor túlzottan megterhelő típus mellett döntenének. Például a Thalia, Dacia, stb. cikkeitek, tudom hogy randák meg igazatok van mindenben, de most az olcsóbb modellek felé kellene terelgetni az embereket, ha randa, ha elavult, hátha nem parancsolja ki őket fél év múlva a finanszírozó belőle. Meg hát sokszor tényleg hümmögök, amikor a 150 lóerős motor nektek nem elég erős, a középkategóriás autó nem elég tágas, és még sorolhatnám. Ilyen értelemben az újságírónak is van felelőssége abban, hogy az emberek kedvét elveszi az olcsóbb, reálisan elérhető modellektől.

Ami meg a hitelfelvevőket illeti: maximálisan igaz a felelőtlenség. Csak hát szomorú, hogy húsz évvel a rendszerváltás - és hét évvel a jóléti rendszerváltás :) - után még mindig vannak, akik egy alap Swiftet tíz évi részletre sem engedhetnek meg maguknak. Ezt nagyon nem így képzeltük annak idején - de erről szólni már nem egy autós újságíró feladata.

Még egyszer köszönöm az értékes cikket, üdvözlettel:
Budai Zoltán

Kedves Zoltán!

Egyáltalán nem vicceltem azzal, hogy a Totalcar és magyar autós sajtó felelős a jelenségben. Sőt, nem csak a túlzott elvárások, de a tájékoztatás felelőssége miatt is - mi is kiabálhattunk volna hangosabban, hogy a devizahitel veszélyes.

A másik kérdésben viszont nem értünk teljesen egyet. Gyűlölöm az olyan véleményeket, hogy ma már minden autó jó, nincsenek igazán nagy különbségek. Csak az Euro NCAP törésteszteket nézve látni óriási különbségeket, nekünk pedig az a feladatunk, hogy a hasonló áron kínált autókat egymással összevetve mondjuk meg, hogy valami jó, vagy sem. Tehát a maga nemében lehet egy 1,5 milliós kocsi tök jó, ha kiemelkedik a másfél milliós mezőnyből, még akkor is, ha abszolút értékben egy olcsó és komoly hiányosságokkal küszködő típus. És ugyanígy lehet keményen kritizálni egy tízmilliós autót is, ha az a maga nemében rossz - hiába nyújt ezerszer többet a magyar "rögvalóság" autóinál. A tízmilliós kocsik vevői - még ha kevesen is vannak - azt várják el tőlünk, hogy megmondjuk nekik, az adott típus jó vétel vagy sem. Ezt pedig csak kritikusan lehet.

feladó: Tihanyi Gábor

címzett: Tóth Zoltán

dátum: 2009. március 23. 9:57

tárgy: torelszto

Az alábbiak kimaradtak: - Kína (5 pont)
Havi 20 euro-ért humán robotokkal szemben nem lehet versenyképesnek lenni.
- Termék előállítók, gyártók, Logisztikai cégek (4 pont)
Minek kell egy polónak, kalapácsnak, stb. átutazni a fél világot mire a vevőhöz ér? Miért szabad repülővel dobálni az árut, mert a tohonya logisztikus nem tudta rendesen hajós, vasutas szállításban megoldani?
- Felfokozott életstílus (Divatcégek, áruházláncok, Marketingesek, Tervezők) (3 pont)
Hol vannak a 20 éve jól működő TV-k, mosógépek, autók? Mire az állandó forszírozott csere?

Üdv. Gábor

Kedves Gábor!

Kínáért valóban jár a pont, bár ha nem lett volna pazarló fogyasztás, óriási túltermelés, nem biztos, hogy elköltöztetik a gyártósorokat, üzemeket. Ugyanez igaz a sok távoli termékre és a szállítás kérdésére, Kína szerepe mégis vitathatatlan. Különösen azért, hogy a nála megtermelt pénzből amerikai (állam) kötvényeket vásárolt, azaz hitelt adott Amerikának a (túl)fogyasztáshoz.

A felfokozott életstílus, a designer termékek, a tervezett avulás része a túlfogyasztásnak, a gazdaság túlpörgetésének. Ebből talán a tervezett avultatás a legdurvább, azaz, amikor az adott termékeket eleve úgy tervezik, hogy viszonylag hamar tönkremenjen. Egyszerűbb elektronikai készülékeknél már a szervizszolgálat sem működik: ha elromlott, vegyél egy újat felkiáltással. Ez persze mind rossz, és a folyamatokat erősítették, de én a többi tényezőt fontosabbnak ítéltem.

feladó: Ochtinszki Laszlo

címzett: Zoltán Tóth

dátum: 2009. március 23. 14:11

tárgy: 10+1 ok, amiért megugrott a törlesztő

Kedves Zoltán!

Megmondom "az őszintét": a tárgyban jelzett cikket nem bírtam elolvasni, mert rögtön az elején kibuktam: én vagyok a felelős, mert megugrott a törlesztő? Ezt csak viccnek szántad, remélem. Én vagyok a felelős, mert felvettem a hitelt és vállaltam az árfolyamkockázatot, de én vagyok a forint gyengülésének az egyik oka? Hát nem én, nem a Suzuki, nem a Totalcar vagy a feleségem...

Tisztázzuk, ez a kérdésed:
"Ki a felelős a rossz esetben akár duplájukra nőtt törlesztőrészletekért?"

Vagy ez egy olyan semmilyen kérdés, mert elég sokmindent bele lehet magyarázni, érteni: ki a felelős az akármilyen (duplájára nőtt, csökkent vagy változatlan) törlesztőrészletekért, vagy ki a felelős azért, mert ez a duplájára nőtt? Ezt nem ártana tisztázni, a politikusok meg szóvivők beszélnek ilyen semmitmondó nyelveken...

Ha csak az olvasottság a cél, akkor talán elérte célját az írás, ha valami "hasznosabb" lett volna, akkor szerintem nem. Mivel rendszeres olvasótok vagyok: meglepődtem, mert nem ezt a felületességet szoktam meg "tőled". (Ahogy szegény megboldogult szabómester nagyapám mondaná: ez bizony nem más, mint fércmunka.)

Bocs, hogy nem a blogposzton írok, de nem akartam a nyílvánosság előtt "támadni".

További jó munkát kívánok, remélem hogy ezt a "hullámvölgyet" sikerül gyorsan a hátad mögött hagyni.

Üdv
Okta

Kedves Okta!

Sajnálom, hogy csalódást okozott a dolog, igyekeztem tisztába tenni, hogy a felelősség és az okozat között mi a különbség. A saját hitelének összes kockázatát, felelősségét az adós viseli. Pont. És vannak az okok, a hatások, amik ezt a helyzetet előidézték. De ez a lehetőség benne volt a pakliban akkor is, amikor a hitelszerződést az adós aláírta. Az is megtörténhetett volna - bár tényleg kicsi rá az esély -, hogy Magyarország vezető gazdasági nagyhatalommá válik, míg Svájc csődbe megy és frank elértéktelenedik és mindenki egy csomag ropiért vissza tudja fizetni a hiteleit. Akkor most nem keresnénk felelőseket, hanem mindenki piszok büszke volna magára, hogy mekkora pénzügyi géniusz és milyen jó üzletet csinált. Hát ez fordítva is igaz kell, hogy legyen. Szerintem.

Az oldalról ajánljuk

Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
  • Gumidoktor

Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?

Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?

március 29., 11:27
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
  • Hírek

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok

Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.

március 29., 13:30
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
  • Közélet

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára

Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.

március 29., 09:18
Új RS Skoda érkezik
  • Hírek

Új RS Skoda érkezik

Jövő héten mondanak el minden részletet róla.

március 29., 10:10
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
  • Hírek

Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra

Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.

41 perce
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
  • Hírek

A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja

Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.

március 29., 12:28
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
  • Hírek

Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n

A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.

március 29., 08:23
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
  • Hírek

Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról

Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.

március 29., 14:36
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyében
  • Tesztek

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.

Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.

március 29., 15:38
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
  • Közélet

Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!

Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.

március 30., 06:37
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
  • Hírek

Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert

A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.

március 30., 06:43
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
  • Hírek

Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében

Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.

március 30., 08:47
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Honda Passport daru-teszt
  • Hírek

Honda Passport daru-teszt

március 29., 13:20
Porsche 911 S/T Oneman
  • Hírek

Porsche 911 S/T Oneman

március 29., 08:13
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14