Karónyelés, orrmotoros klubélet, szürke kárpitot a Golfba, avagy PT vajon japán-fan?

2009.03.23. 12:30

Tárgy: octavia16

Dátum: Sun, 15 Mar 2009 13:03

Feladó: Dávid

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Tibor,

az Octavias teszt kapcsán írok. A cikk jól sikerült, higgadt jó képet adott a kocsiról. Csupán egy észrevételt szeretnék megosztani:
Szerintem a kocsi hátsó fejtere nem szenzációs, valljuk be, hogy az alabbi képen látható pózban aligha lenne kényelmes megtenni egy pár száz kilométeres utat.



Ez a már említett görbe tartás a hátsó ülés fotózásakor sok más autós média gyermekbetegsége is. Jól esne olyan fotokat látni, ahol a modell úgy ül, mintha karót nyelt volna, és nem próbálja nagyobbá tenni a törpe fejteret. :)

Amúgy Superbben már elfogadható a hátsó fejtér még egy 185 centis egyéneknek is, de ez már más tészta.

Üdvözlettel,
David 

Kedves Dávid!

Szeretnék kiállni az Octavia hátsó tere mellett, mert Pista (aki a képen látható) 189 centis, és őszintén szólva én kértem meg, hogy ne úgy üljön, mint aki karót nyelt, mert nem úgy ül az ember a hátsó ülésen. Örök dilemma ez, és nehéz tudni, mi a jó. Ráadásul nincs mindig ott velünk egy etalon-ember, hol kisebb, hol nagyobb, aki beül. Szerintem még úgy-ahogy ő is elfért, elég rendesen hátratolt első üléssel. Tényleg vannak szűkebb középkategóriás autók, ahol hosszában kisebb a hely. Igaz, a Superb nem ez a kategória, hiszen ez egy sofőrös limuzin szintjét nyújtja, minden irányban - de azért az Octavia teljesen elfogadható, hiszen rövidebb, és olcsóbb modell.

Üdvözlettel: Pt
 

Tárgy: octavia16
Dátum: Sun, 15 Mar 2009 14:58
Feladó:
Címzett: Papp Tibor



Tisztelt TOTALCAR,

Ismét sikerült egy "japán fannal" megíratni a cikket. Nem is értem minek kell az 1.6-os motorról megírni ezt a cikket... minek??
Amikor ott az 1.4 TSI és nem kettőszázakárhányezer ft a diffi hanem 200 alatt. Ez a motor fogja váltani az 1.6-ost 2009/06-tól tehát eleve ez egy olyan cikk amit fikázhatnak mint minden skodás cikket...
Ja és az 1.4 tsi-vel az 1,6-os toyotát körbe lehet autózni, majd ezt is írják meg a követező cikkben. És azt is hogy 6,3l/100km az átlagfogyasztása. Ja hogy ez előny és a japánoknak nincs egy jó turbó motorjuk se ebben a kategoriában.. persze ez nem hír értékű ezt úgyse írják meg... na mind1 hátha elgondoznak kicsit a tesztek filozofiájáról kinek írnak és mit..

üdv

Kedves olvasó,

- egyrészt, nem vagyok semmilyen nemzet autóinak a fanja, de pusztán emiatt még nem fogok minden autógyártó nemzet repetoárjából tartani otthon egyet. Azonban hadd legyen az a véleményem, hogy a japánok, de még a franciák is egytől-egyig modernebb 1.6-os motorokat gyártanak. Halkan teszem hozzá, egyes koreaiak is. Kár, mert az Octavia jó autó amúgy, még ha Ön nem is ezt olvasta ki a tesztből.

- azért kellett megírni az 1.6-os tesztjét, mert ilyet vesz az emberek jelentős része. Jelenleg ez kapható, ezért, amikor teszt készül, nem vehetjük figyelembe, hogy egyszer majd lesz jobb. Inkább majd kipróbáljuk azt is, és akkor megírhatjuk, hogy tényleg jobb-e. Az 1.6 MPI-t egyébként nem az 1.4 TSI fogja váltani, hanem az 1.2 TSI 105 lóerővel, de csak 2010 negyedik hetében indul a gyártás ezzel a motorral.

- az Ambiente szinten a Porsche Hungaria legfrisebb árlistáján (márc 11. kiadás) 216 ezer forint az 1.4 TSI felára. Nem tartom kizártnak, hogy körbe lehet vele autózni egy Toyotát, de nem is állítottam az ellenkezőjét. Ellenben az 1.6 MPI-vel garantáltan lehetetlen, még egy tízéveset is. Pont ezért írtam az olvasóknak, hogy talán érdemesebb 1.4 TSI-t venni, ha már ennyit elköltenek Octaviára.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Kedves Tibor,

Köszönöm a válaszát. A mai világban ehhez sincs hozzá szokva az ember, hogy válaszolnak neki.
Sok mindenben igaza is van viszont hadd hívjam fel arra a figyelmét, hogy nem azért nincs a VW csoportnak "jó" 1.6-os motorja, mert (azok mérnökök akik tudnak tervezni olyan motorokat mint a 2.0 T 180 LE vagy a 2,0 TFSI 200 LE motor, amelyek a világ legjobb motorjai lettek) nem tudnak tervezni 1.6-os motort, hanem azért mert akkor nem lehetne egy akkora autót mint az Octavia pl. 4 millió Ft alatt adni. Itt sokkal fontosabb az ár/érték arány mint a motor modernsége.
Amúgy egy Honda Accordot használok 2.0 benzin motorral tehát nem vagyok skoda fan...


Üdv himpi

Osztom a véleményét, nem feltételezem róluk, hogy ügyetlenek, sőt...az indok: haszonszerzés. Mennyit kereshetnek rajta: évi 100 ezer motor mondjuk, csak szelepből 200 ezer, ugyanennyi szeleprugó megtakarítása, stb... Viszont ezt én nem vehetem számításba, amikor a motorról kell írni.

Üdv: Pt
 

Tárgy: octavia16
Dátum: Sun, 15 Mar 2009 09:52
Feladó: SOF
Címzett: Papp Tibor


Kedves Tibor

Mit a Skoda Orrmotor Fanclub alelnöke és egykori Octavia 1.6Mpi tulajdonos írok most önnek.
Kérem tegyen egy pozitív lépést és kérdezzen körbe egy-két megbíztható skoda szervízt (nem Porsche természtesen) erről a motorról.
Csak szuperlatívuszokban fognak beszélni!
Mennyi km volt a teszt autóban? 
Nálunk köztudott, hogy az autó kb 6-8000 betöltött km után autómatikusan átáll egy másik üzemi működésre. Megváltozik a program és mind a fogyasztás mind a menetdinamika erősen javul. Kb 40 000km-t tettem az octaviámba annó és mind városban mind országúton autópályán elég volt. 160-180km órát simán tud és nem véletlenül adják hozzá az ESP-t mert van nyomatéka rendesen, kérem várja meg ha már bejáratták azt a szerncsétlent...

Üdvözlettel
Sztojanov Krisztián
SOF alelnök

 

Kedves Krisztián,

bár a tesztautóban kevés kilométer volt, azért a versenysemlegesség jegyében annyit hozzátennék: más tesztautók esetében ugyanez a helyzet, vagyis az Octavia nem volt hátrányban. Nyilván az lenne az abszolút fair, ha vennénk egyet, és mondjuk beletolnánk százezer kilométert, de a TC erejéből arra futja, hogy mondjuk pár év múlva megnézzük, milyen használtan.Szerintem meg is fogjuk, hiszen szép számban vannak a piacon. Nyilván, a konstrukció egyszerűsége nagy előny, ami egy használttesztben már előtérbe kerül, egy újautó-teszt esetében viszont ahhoz kell viszonyítanunk, hogy mit tud a konkurencia, hasonló szinten. És azért bármennyire is fáj a klubnak, többet tudnak. Akinek ez nem tetszik, vegyen bele más orrmotort, hiszen már van jobb, mint említettem. Aki pedig úgy érzi, hogy elég az 1.6 MPI, az ne. Ilyen egyszerű ez - ettől nem lesz senki se több, se kevesebb.

Tekintve, hogy nem ez az első találkozásom az 1.6 MPI-vel, másik program ide vagy oda, csoda nem történik vele. Ami meg történik, azt bele is írtam a cikkbe, nevezetesen, lemegy a fogyasztása.

Azt pedig külön köszönjük, hogy oldalukon "Tájékozatlan újságírás" címmel szemlézték is a cikket, gondolom, ez a megállapítás az autóval kapcsolatos pozitívumokra  ("Egyébként meg kell állapítani, hogy lényegesen jobb vezetni az 1,6-ossal a nagy szemű Octaviát, mint a paraméterei alapján hinnénk. A váltóval jól kompenzálták a kis nyomatékot, rövidebbek, ezért hamarabb fogynak el a fokozatok – szinte úgy, mint egy dízelnél –, de a normális közlekedésben ez nem zavaró,....") is érvényes. Vagy nem?

Üdvözlettel:
Papp Tibor
 

Tárgy: octavia16
Dátum: Sun, 15 Mar 2009 18:55
Feladó: B.Attila
Címzett: Papp Tibor


Kedves Tibor !

Pár apró észrevételem lenne. Nekem egy 98-as Golf IV-em van "ezzel" az 1.6-os motorral, csak euro 2 kivitelben.

Valóban őskövület ez a konstrukció, de egyben ez az előnye is. Pl egyszerű mint egy bot, van hozzá minden utángyártva, bontva, és ha nem csak abban gondolkodunk, hogy 3 évesen eladjuk 60-80 ezer km-rel, akkor fontos lehet a fenntartás költsége is. Ez a motor a gyakorlatban ugyanazt tudja, mint a 16 szelepes változata, csak épp pl a vezérműszíj cseréje fele annyiba kerül !!! (persze nem márkaszervízben) A teljesítménye tényleg nem egetrengető, de szerintem ebben nem azt kell nézni, hogy 1.6 l-ből hoztak ki 102 lovat, hanem azt, hogy van egy 102 lovas autóm, aminek egyszerű a motorja, és a 148 Nm jelentősebb részét ad le alpjárat közelében, mint bármelyik mai diesel. Nem rakéta, de amit kell, azt kényelmesen tudja. Nyilván nem autópályázásra termett, de napi, főleg városi használatra jó.

És ami a legfontosabb: ha nem Bp-en élünk, akkor sokkal nyugisabb az élet, a forgalom, és a fizetés is kisebb, ezért jelentősen mások lehetnek az autó vásárlás szempontjai, ami a Skoda vásárlók népes táborát nézve, nem is csoda. Ha én vennék ilyen autót, én sem az agyon bonyolított 1.4-essel venném, már csak azért sem, mert ha annyira törekednék az élményre, nem Skodát vennék...

Szóval én támogatom a VW-t, hogy gyártja még ezt a motort, és azt is nagyon sajnálom, hogy a VI-os Golfot csak DSG-vel lehet rendelni, mert mire 5-8 év múlva vennék egyet, nem mindegy, hogy mai áron kb 120-150 ezrből fel tudom újíttatni, vagy ember nem lesz, aki szét merne szedni egy DSG-t, az alkatrész árakról nem is beszélve.

Ja, és követelném, hogy lehessen világos szürke kárpittal is rendelni az új Golfot !!!!!!!

Köszi a türelmet !

Üdv:

B. Attila

 

Kedves Attila!

Hát igen. Ahogy mondani szokták (amikor valamit nem nagyon fejlesztenek tovább), ez egy jól bevált motor. És tényleg meglepően jól autózható, még a nagy Octaviában is. Leginkább autópályán jönnek ki a hátrányai, aki erre keres autót, az úgyis inkább TDI-t vesz. El kell ismernem, és ez benne volt a cikkben is, hogy komótos autókázáshoz bőven elég az 1.6 MPI.

Ha jól emlékszem, amikor a Golf IV-be szerelték, még a 316-318-as BMW-k motorjai is nyolcszelepesek voltak, mert akkoriban még nem volt annyira zsenánt. De azért ma már tényleg az, nekünk azt is néznünk kell, hogy mit tud a konkurencia. Mert az is hozzátartozik, hogy az Octavia, vagy épp az ugyanennyibe kerülő VW Jetta nem szóróajándék, még 1.6 MPI motorral sem.

Tévedés ne essék, a cikkben példaként felhozott Avensisünket sem versenyautónak vettem. Az talán egy picivel nagyobb, a csomagtartója meg kábé ugyanekkora, csupán azért hoztam fel példaként, mert a benne lévő 1.6-os motort lecserélték 2001-ben.  Hozzátenném, hogy sok gond ezzel sincs. Igaz, ebbe érdemes a gyári vezérműszíjat használni, ami valóban drágább, ha nem is sokkal.  Igaz, már a VVT-i motorokban nincs is ilyen alkatrész, mert láncosak. (Átkozott fejlesztők, nem tudtak előbb akcióba lépni?! Épp most vagyok túl a szíjcserén...)

Valószínűleg a VW is tudja, hogy mifelénk van létjogosultsága ennek a motornak, bár a (norma szerint!) 10 literes városi fogyasztás egy Octaviában tényleg erős túlzás. Igazából nem is az a baj, hogy nem megy, hanem az, hogy nem kifejezetten takarékos. A tartósságát, alkatrészárait pedig jól minősíti az autó értéktartása, legyen szó Golfról vagy Octaviáról.

Sajnos nem tudom, hogy a Golf DSG váltói hogy bírják majd a strapát, különösen a száraz tengelykapcsolós, hétfokozatú változat, amit a kisebb motorokhoz adnak. Ha ilyenben gondolkozik, talán érdemesebb Németországból behozni, ott talán jobban szervizelték. Az Octaviához viszont még adják a régi jól bevált Tiptronic automatát az 1.6-oshoz. Bár, hamarosan okafogyottá válik ez az egész 1.6-os kérdés, mert leváltják az 1.2 TSI motorral a Skodában is.

A kárpitos követeléseihez pedig csatlakozom!!! Le a bézzsel, le a feketével, éljen a világosszürke Golf-kárpit!

Üdvözlettel:
Papp Tibor
 

Tárgy: octavia16
Dátum: Sun, 15 Mar 2009 10:54
Feladó: konigl
Címzett: Papp Tibor


Az, ahogy az anakronisztikus 1.6 MPI-t osztotta, kifejezetten szimpatikus volt. A cikk végén található szó használatába viszont csúszott egy kis hiba. Természetesen a kraft, több mint helytálló, a kaizen viszont nem illik ide. Ez egy gyártási filozófia, aminek semmi köze nincs műszaki fejlesztéshez vagy nem fejlsztéshez. Azt próbálja ésszerűsíteni, olcsóbbá, "lean"-ebbé tenni "ami van", tehát a meglévő gyártási struktúrát.

 

Igen, én itt a tökéletesre való törekvésre gondoltam, és nem az üzemszervezésben használt, kissé továbbfejlesztett jelentésére. Persze, lehet, hogy nincs igazam.
Üdv:
PT