Hitelre olcsóbb?
Feladó: Miklós
Dátum: 2009. március 23. 13:57
Tárgy: készpénzes felár
Címzett: Tóth Zoltán
Üdv,
Arról tudnátok írni pár szót, mit csináljon az óvatos polgár, aki készpénzre szeretne venni használt autót, de oda van írva, hogy az csak hitel eseten érvényes? Mennyi szokott lenni a készpénzes felár és mennyire lehet lealkudni?
Köszönöm, Miklós
Kedves Miklós!
A válság előtti időkben úgy 100-150 ezer forint volt az az összeg, amit egy hiteles vevőnek elengedtek a készpénzes árból a kereskedők, de akkor a dealer mondta meg milyen hitelt kell felvenni, és melyik finanszírozótól. Persze a kereskedő nem adott ajándékot - nagyjából ez az engedmény volt az az összeg, amit a hitelkihelyezésért jutalékként a banktól kapott.
A hitel kamataival együtt a vevő persze a végén jóval többet fizetett,mintha készpénzért vette volna meg az autót - az lett a bank haszna.
Ez a matek ma és visszafelé is stimmelhet: ha egy direkt hitelesnek meghirdetett kocsit kp-ra szeretne elhozni, akkor olyan 100-150 ezer forint felár a reális áremelés.
Viszont ma már válság van és szerintem nincs sok realitásérzéke annak a kereskedőnek, aki így hirdeti az autóját, különösen, ha pörög rajta egy vaskos készletfinanszírozási hitel. Ettől még elképzelhető, hogy olyan jó, különleges, egyedi, keresett és értékes az autója, hogy csak így hajlandó eladni. Bár én azért körülnéznék a piacon más kereskedők hasonló autóinál.
Manapság ugyanis az a vevő a király, akinek kp-je van. Az készpénzes vevő nagyon erős alkupozícióban van az eladókkal szemben, ezért ennyit (sőt, autótól függően akár többet is) simán le kéne tudni alkudni a vételárból.
Különösen azoknál a magánszemélyeknél lehet erősen alkudozni, akik bent ragadtak egy elszállt törlesztőjű devizahitelben, vagy olyan kereskedőknél, akiknek túl nagy a raktárkészlete és drága a készletfinanszírozása. Mindketten drága hiteltől szabadulnak meg, ha valaki elviszi a kocsijukat. Más kérdés, hogy az eladással pénzt buk(hat)nak: ha a kialkudott vételár nem fedezi a tőketartozást, akkor a tulajdonosnak kell pénzt befizetnie a banknak, hogy rendezze a tartozását.
Ez pedig komoly dilemma, hiába vannak nagyon rászorulva az eladásra (illetve inkább arra, hogy megszabaduljanak a hiteltől), a veszteséget realizálni az egyik legfájdalmasabb dolog.
Ha "hitelátvállalással" hirdetik a kocsit, akkor valószínűleg a kocsi "piaci értéke" - amennyit egy kp-s vevő reálisan hajlandó lehet érte fizetni - kevesebb, mint a tőketartozás, amivel a jelenlegi tulajdonos tartozik a banknak. Ezt a különbséget pedig valakinek be kell nyelnie.
A jelenlegi tulajdonosnak kéne, csak nem biztos, hogy hajlandó rá, a bank viszont tutira nem fogja. Az pedig nagy butaság lenne, ha Ön ezt tenné: elvileg a piacon van piaci értéken kínált autó, és nyilván azt kell megvenni.
Úgy tűnik, jelenleg a használt autók piaca a kivárásos stagnálás állapotában van: még kevés a durva kényszerértékesítés, nincsenek igazán agyonverve az árak. Ha nem sürgős a vásárlás, nem égető az autó, vagy nem konkrétan arra a darabra vágyik, akkor érdemes lehet várni még pár hónapot, lehet, hogy sokkal jobb ajánlatokat fog ki. Viszont ebben a várakozásban benne van a pénz (a forint) romlásának a kockázata is, ami szintén nem elhanyagolható. Főleg most, hogy a miniszterelnök hétvégi lemondásával nagyon bizonytalanná vált a politikai helyzet, amit a külföldi befektetők nem nagyon szoktak tolerálni.
Remélem segítettem egy kicsit a döntésben.
Üdvözlettel,
Tóth Zoltán
Totalcar.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
