Passat, C-Merci, 320d esetleg S60?

2009.04.09. 16:52

Tárgy: Segítség: C-osztály, 320d vagy esetleg Passat?
Dátum: Wed, 8 Apr 2009 07:23
Feladó: Bence
Címzett: Papp Tibor


Kedves Papp Tibor!
Az olvasói levelek között láttam, hogy mások is gyakran fordulnak önökhöz kisebb-nagyobb problémákkal, kérdésekkel. Én is szeretnék tanácsot kérni öntől amennyiben ez lehetséges. Autóvásárlás előtt állok. 2005-ös évjáratú vagy annál fiatalabb használt Mercedes C-Klasse (200 cdi, 220 cdi), BMW 320d (E90), VW Passat vagy esetleg Volvo S60/V70 típusú autók között gondolkodom.
Mercedesből a 180 vagy 200 Kompressor még érdekelne, de a többi típusból mindenképpen dieselt szeretnék. Sajnos rosszakat hallottam a Passat 2.0-es dieselmotorjáról, ezt sajnálattal vettem tudomásul hiszen mindig is egyik kedvencem volt a kategóriájában a Passat, az 1.9 105 lóerőst meg gyengének gondolom. Nagyon tetszik még az Alfa 159 is, de nem tudom mennyire lenne jó vétel egy Alfa...
Kérem segítsen engem némi információval, hogy melyik típus tűnik a legjobb választásnak, illetve kérem tájékoztasson nagyvonalakban az alkatrészárakról, hogy melyik autóé a legkedvezőbb, és melyiké horribilis, mert ezekhez a márkákhoz a VW kivételével még nem volt szerencsém tulajdonosként. Előre is köszönöm a segítségét!

Tisztelettel: Bence

Kedves Bence,

a kérdésedre csak általánosságban lehet válaszolni, tehát a konkrét döntést a piacon található konkrét autók műszaki átvizsgálása alapján hozd meg, mert az elvileg megbízható autót is ki lehet készíteni, például azzal, hogy 3-4 évig nem szervizelik, vagy hasonló. Ráadául a kérdésed elsősorban a dízelekre vonatkozik. Ezek pedig kényes jószágok, Magyarországon pedig könnyű beleszaladni egy tankolásnál rossz minőségű üzemanyagba, függetlenül, hogy PD TDI-ről van szó, vagy common railről. Szóval, én erősen elgondolkodnék azon, hogy külföldről behozni esetleg érdemesebb ilyen értékű autót, arról nem is beszélve, hogy reálisabb km-óra állással kaphatnád meg őket, mint itthon, ahol optimista becslések szerint a használt autók 90 százalékának visszatekerték az óráját, a pesszimisták szerint pedig 99 százalékának. Pláne, az ilyen dízel messzemenős kocsiknál, aiket előszeretettel vesznek a cégek. Aztán bizonyos csatornákon értékesítik, és egy gyors tulajdonosváltás után harmadolt futásteljesítménnyel tűnnek fel a kereskedőknél. Tudom, az euró árfolyama és a regadó miatt manapság minden korábbinál kevésbé éri meg külföldről behozni.

Talán a cégautós előélet az, amiért a Passatot a legkevésbé venném. Illetve, ha venném, csakis ismerősi körből, magánszemélytől. Amúgy a Passat nem lenne rossz kocsi, a három német közül a legtágasabb, kényelmesen rugózik, már nincs benne az a soklengőkaros Audi futómű elöl (mint az előzőben), hogy állandóan gond legyen vele. Tényleg csak szigorú átnézés után venném meg. Már csak azért is, mert a VW alkatrészek lényegében nem olcsóbbak, mint egy Mercihez. Sok chiptuningos is akad a piacon, ami nem lenne baj, ha nem tolnák ki az ilyenek szemét a tulajok. Még egy dolog: a három közül ez a legzajosabb.

A C-osztály valamivel papásabb autó, kényelmes rugózással, korai példányt nem vennék belőle, de a késői példányok lényegesen jobbak. Kellemesen mormogós utazóautónak ideális, hosszú távon, a Népítéletben csak páran panaszkodnak elektronikai hibákra. Ennek sem olcsó a szervize, ha márkaszerviz, mindháromnál ez a helyzet.


A BMW 320d-tulajok még ennyit sem panaszkodnak, nyilván itt sem filléres tétel  szerviz. Itt egyetlen extra kiadás lehet, a defekttűrő abroncs, amivel több a baj: a gumisok is utálják szerelni, és ha újat kell venni, tutira nincs raktáron. És nagyon drága. Ami a 3-as utasterét illeti, kevésbé kényelmes, mint a másik kettőé, hátul ugyan el lehet férni, de hosszú távon nem olyan kényelmes a testhelyzet, amiben ülni kell. A csomagtartója is ennek a legkisebb, ha a limuzinokat nézzük.

A dízeltémához kapcsolódva megkérdeztem az Istvánko Bosch Szervizben az injektor-árakat, és meglepő eredmény jött ki:
a BMW-hez és a VW-hez kb 140 ezer forintba kerül egy ( a Passatnál PD-elemről van szó), a Mercedesnél (itt motorszám-függő) 140 és 180 ezer ft közötti. Szóval, ha baj van, akkor itt sincs lényegi eltérés.

Ha mégis benzines Mercedes mellett döntesz, akkor ott a magasabb városi fogyasztásra készülj fel - viszont az egész dízelkockázat-téma fel sem merül.

A Volvo S60-asok értékvesztésének mértékére talán magyarázatot ad a Népítélet: sajnos, itt vannak műszaki problémák, az automata váltó például kerülendő. A D5-ös motor és a 2.4D ég és föld, ha mégis Volvót kellene vennem, én az előbbit választanám. Ám az S60-nál arra is fel kell készülni, hogy a hátsó tér igen szűk a fenti kocsikhoz képest, nem tudom, ez mennyire szempont nálad.

És az Alfa? Nekem is tetszik, de csak kívülről. ( Többet nem merek írni, mert egyszer már kihúztam a gyufát az alfásoknál :) Tényleg gyönyörű, bár a 120 lóerős dízelnél döglöttebb motort keresve sem találni a piacon, ezt mindenképp kerüld. A belső tér kivitelének minősége azonban elmarad a németekétől, a népítéleten viszont még nem tűnt fel igazán beteg példány - igaz, viszonylag kicsi az itthoni minta, nem túl régi a típus.

Remélem, segítettem:
Papp Tibor

Ui: jelszó még egyszer: vétel előtt átvizsgálni!