Elegáns, olcsó, nagy kocsi csajnak?

2009.05.21. 09:53

Tárgy: autóvásárlási dilemma
Dátum: Thu, 14 May 2009 12:55
Feladó: K. Rita
Címzett: Csikós Zsolt




Kedves Zsolt!

Szeretnék Öntől tanácsot kérni autóvásárlást illetően.  Én egy 28 éves lány vagyok, tehát sajna nem igazán konyítok az ilyen dolgokhoz, hogy szelepszárszimering, meg löketteljesítmény, meg hasonlók.
Ellenben azt nagyon jól tudom, hogy szegény, haldokló Opel Kadettemet mihamarabb le szeretném cserélni valami komolyabbra. Mivel elég sok időt töltök autóban, és a biztonságot meg a kényelmet többre becsülöm a városi fürgeségnél (vidéki vagyok), és a kávéskanálnyi fogyasztásnál, (na jó, azért ne kelljen benzinkutat venni hozzá) így a Suzuki, VW Polo, és társai nálam kiesnek.
Nem szeretnék hitelcsapdába esni, szóval mindenképpen használt kocsiban gondolkodom, olyan 12-15 év körüliben, és 750-850 ezer forintot szeretnék rászánni.
Jól tudom hogy ebben az árkategóriában nem érdemes a csodára várni, de én azért mégis megpróbálok.
A legfontosabb  számomra  a megbízhatóság, a tágas,kényelmes belső, az ISOFIX rendszer, a (lehetőleg) dupla légzsák, valamint a sarcok miatt nem szeretném, ha 2000 köbcentinél nagyobb lenne a motor benne. Munkámból adódóan (esküvőszervező vagyok) azt is szeretném, ha  olyan autóm lenne, ami elegáns, és egy picit kiemelkedik a tömegből. (Mercedes-t, Audit, Bmw-t nem szeretnék, mert ennyi pénzért csak romok vannak.)
Az alternatíváim: Saab 9000, Volvo 850 vagy 940, Nissan Maxima, Rover 400 vagy 620, Citroen Xm, Lancia Kappa.
Nekem ez utóbbihoz húz a  szívem, de ismerőseim le akarnak beszélni róla, mondván hogy olasz autó, és hogy nem megbízható.
Én mondjuk nem értek hozzá, de szerintem ilyen idős korban pl.a mercikkel is vannak gondok.
Önök szerint melyik a legésszerűbb, és fenntartási költségek szempontjából a legmegfelelöbb alternatíva?
Segítségét előre is köszönöm

Tisztelettel: K. Rita

 

Szia Rita!

Bocs a tegeződésért, de így talán könnyebb, szörnyű hivatalos a magázódás.

Nos, a Kappa első szériája tényleg pocsék volt (és nem igazán azért mert elromlik, bár megbízhatatlanabb, hanem mert zajos, kényelmetlen rugózású), de a másodikra rendkívül sokat javítottak rajta. Legjobb, ha nem a takarékos dízelt (ha elromlik, zokogni fogsz, olyan drága a javítás), és nem valami puccos V6-ost (zabál, szintén drága javítani), hanem egy alap-benzines kétliterest veszel. Nem lesz egy rakéta, de kívülről nem látszik, és megbízható.

Az XM-nél sok az elektronikai hiba, attól tartanék, meg van egy olyan speciális gond is, hogy jó adag vízkáros példány megy kézről-kézre Mo-on, nem tudod, melyikkel fogod ki. Nem kevés autóról van szó. A Saab 9000 nagyon szériafüggő, de sajna nem emlékszem melyik volt a rossz - akad közte pocsék, és akad tönkretehetetlen is. Volvóból ne 940-eset vegyél, mert borzalmas a hátsó futóműve (úgy fordul és úgy dobál, mint valami teherautó), hanem 960-ast, ami pont olyan kinézetre, csak teljesen más, korszerű futómű van benne, és jó is. A 850-es is kicsit, mint a Saab - van jó is, rossz is, nem tudod, melyiket fogod ki, a Volvo-szerviz pedig nagyon drága, akkor inkább a 960 legyen. Csak ne feledd, utóbbi hátsókerék-hajtásos, ha nem szoktál hozzá az ilyenhez, csúszós úton csúnyán meg tud trükkölni.

Rovert ne, mert évek óta megszűnt a gyár, az alkatrészutánpótlás néha bizonytalan, a szakértelem is kevés hozzá itthon. A Rover 400 pedig egy Honda Civic, kicsi autó, ilyen erővel szinte vehetsz Opel Astrát is. A 600-as is csak egy Honda Accord, fél-egy mérettel kisebb, mint a kategória, amit nézel. Lexus LS400-ason nem gondolkoztál? Kortalan, soha nem megy tönkre, csillagászati kilométerekre képes, szuperelegáns, szuperkomfortos, lassan 20 évesek az elsők belőle, mégis van jelenléte, sokkal inkább, mint bármelyiknek, amit itt mondtál.

Nem tudom, hogy Nissan Maximát hol látsz, alig volt itthon. Az csak nagy, de nagyon buta autó, semmi presztízse nincs, egy Smartnak nagyobb a tekintélye, majdnem olyan rossz, mintha Opel Omegával járnál. Akkor inkább a Honda Legend: jó is, nagy is, finom is, nem is nagyon meghibásodós. Illetve javasolnám még a Mitsubishi Sigmát, ami szintén nagy, kényelmes, szuper jó, és annak is van egy adag eleganciája. Ha már japán, ne az egyik legpunnyadtabb legyen már a sok lehetőség közül. Ja, és még megnézheted a Toyota Camryt is, az is remek autó, van 2,2-es is, az majdnem stimmel a köbcentidhez.

Üdv
Csikós Zsolt


 

Az oldalról ajánljuk

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

1 órája
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16