Elegáns, olcsó, nagy kocsi csajnak?
Tárgy: autóvásárlási dilemma
Dátum: Thu, 14 May 2009 12:55
Feladó: K. Rita
Címzett: Csikós Zsolt
Kedves Zsolt!
Szeretnék Öntől tanácsot kérni autóvásárlást illetően. Én egy 28 éves lány vagyok, tehát sajna nem igazán konyítok az ilyen dolgokhoz, hogy szelepszárszimering, meg löketteljesítmény, meg hasonlók.
Ellenben azt nagyon jól tudom, hogy szegény, haldokló Opel Kadettemet mihamarabb le szeretném cserélni valami komolyabbra. Mivel elég sok időt töltök autóban, és a biztonságot meg a kényelmet többre becsülöm a városi fürgeségnél (vidéki vagyok), és a kávéskanálnyi fogyasztásnál, (na jó, azért ne kelljen benzinkutat venni hozzá) így a Suzuki, VW Polo, és társai nálam kiesnek.
Nem szeretnék hitelcsapdába esni, szóval mindenképpen használt kocsiban gondolkodom, olyan 12-15 év körüliben, és 750-850 ezer forintot szeretnék rászánni.
Jól tudom hogy ebben az árkategóriában nem érdemes a csodára várni, de én azért mégis megpróbálok.
A legfontosabb számomra a megbízhatóság, a tágas,kényelmes belső, az ISOFIX rendszer, a (lehetőleg) dupla légzsák, valamint a sarcok miatt nem szeretném, ha 2000 köbcentinél nagyobb lenne a motor benne. Munkámból adódóan (esküvőszervező vagyok) azt is szeretném, ha olyan autóm lenne, ami elegáns, és egy picit kiemelkedik a tömegből. (Mercedes-t, Audit, Bmw-t nem szeretnék, mert ennyi pénzért csak romok vannak.)
Az alternatíváim: Saab 9000, Volvo 850 vagy 940, Nissan Maxima, Rover 400 vagy 620, Citroen Xm, Lancia Kappa.
Nekem ez utóbbihoz húz a szívem, de ismerőseim le akarnak beszélni róla, mondván hogy olasz autó, és hogy nem megbízható.
Én mondjuk nem értek hozzá, de szerintem ilyen idős korban pl.a mercikkel is vannak gondok.
Önök szerint melyik a legésszerűbb, és fenntartási költségek szempontjából a legmegfelelöbb alternatíva?
Segítségét előre is köszönöm
Tisztelettel: K. Rita
Szia Rita!
Bocs a tegeződésért, de így talán könnyebb, szörnyű hivatalos a magázódás.
Nos, a Kappa első szériája tényleg pocsék volt (és nem igazán azért mert elromlik, bár megbízhatatlanabb, hanem mert zajos, kényelmetlen rugózású), de a másodikra rendkívül sokat javítottak rajta. Legjobb, ha nem a takarékos dízelt (ha elromlik, zokogni fogsz, olyan drága a javítás), és nem valami puccos V6-ost (zabál, szintén drága javítani), hanem egy alap-benzines kétliterest veszel. Nem lesz egy rakéta, de kívülről nem látszik, és megbízható.
Az XM-nél sok az elektronikai hiba, attól tartanék, meg van egy olyan speciális gond is, hogy jó adag vízkáros példány megy kézről-kézre Mo-on, nem tudod, melyikkel fogod ki. Nem kevés autóról van szó. A Saab 9000 nagyon szériafüggő, de sajna nem emlékszem melyik volt a rossz - akad közte pocsék, és akad tönkretehetetlen is. Volvóból ne 940-eset vegyél, mert borzalmas a hátsó futóműve (úgy fordul és úgy dobál, mint valami teherautó), hanem 960-ast, ami pont olyan kinézetre, csak teljesen más, korszerű futómű van benne, és jó is. A 850-es is kicsit, mint a Saab - van jó is, rossz is, nem tudod, melyiket fogod ki, a Volvo-szerviz pedig nagyon drága, akkor inkább a 960 legyen. Csak ne feledd, utóbbi hátsókerék-hajtásos, ha nem szoktál hozzá az ilyenhez, csúszós úton csúnyán meg tud trükkölni.
Rovert ne, mert évek óta megszűnt a gyár, az alkatrészutánpótlás néha bizonytalan, a szakértelem is kevés hozzá itthon. A Rover 400 pedig egy Honda Civic, kicsi autó, ilyen erővel szinte vehetsz Opel Astrát is. A 600-as is csak egy Honda Accord, fél-egy mérettel kisebb, mint a kategória, amit nézel. Lexus LS400-ason nem gondolkoztál? Kortalan, soha nem megy tönkre, csillagászati kilométerekre képes, szuperelegáns, szuperkomfortos, lassan 20 évesek az elsők belőle, mégis van jelenléte, sokkal inkább, mint bármelyiknek, amit itt mondtál.
Nem tudom, hogy Nissan Maximát hol látsz, alig volt itthon. Az csak nagy, de nagyon buta autó, semmi presztízse nincs, egy Smartnak nagyobb a tekintélye, majdnem olyan rossz, mintha Opel Omegával járnál. Akkor inkább a Honda Legend: jó is, nagy is, finom is, nem is nagyon meghibásodós. Illetve javasolnám még a Mitsubishi Sigmát, ami szintén nagy, kényelmes, szuper jó, és annak is van egy adag eleganciája. Ha már japán, ne az egyik legpunnyadtabb legyen már a sok lehetőség közül. Ja, és még megnézheted a Toyota Camryt is, az is remek autó, van 2,2-es is, az majdnem stimmel a köbcentidhez.
Üdv
Csikós Zsolt

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
